Bij een auto moet je ze wettelijk vervangen bij 1,6mm. Bestaat er ook een regel voor motoren?
Wanneer beslissen jullie om banden (voor/achter) te vervangen?
Alvast bedankt om deze nieuweling in de juiste richting te helpen
Moderator: GVN
aantzeetje schreef:2de hands banden op een motor leggen?
Wettelijke minimale profieldiepte (in NL) is 1,6mm. Deze 1,6mm wordt aangegeven door de slijtage-indicatoren in de rillen van de band.Troyke schreef:Aangezien ik nu enkele 2e-hands Beemers aan het bekijken ben...
aantzeetje schreef:2de hands banden op een motor leggen? Ofwel moet je heel kort in je portemonnee zitten ofwel zijn er andere onbegrijpelijke, althans voor mij, redenen in het spel.
Dit is dan van toepassing voor autobanden.moh_fan schreef:Wettelijke minimale profieldiepte (in NL) is 1,6mm. Deze 1,6mm wordt aangegeven door de slijtage-indicatoren in de rillen van de band.
Aanbevolen wordt de band al bij 2mm te vervangen.
Misschien heb ik het niet goed begrepen maar dit lijkt mij klinkklare onzin.wooter schreef: Zolang de motorband nog perfect rond is, is de samenstelling van het rubber belangrijker dan de profieldiepte...
Yoh!?!Hunter6 schreef:Voor motoren geldt in Nederland een minimum profieldiepte van 1 mm.
Hetzelfde hier!!moh_fan schreef:Yoh!!!
Nou... weer wat geleerd!
Eén enkele millimeter vind ik persoonlijk wat weinig, dus mij zul je er niet mee zien rijden.
bmwfreakske schreef:Hetzelfde hier!!moh_fan schreef:Yoh!!!
Nou... weer wat geleerd!
Eén enkele millimeter vind ik persoonlijk wat weinig, dus mij zul je er niet mee zien rijden.
Wacht maar 't zal nie lang duren voor er een verschil is van toegelaten profieldiepte tussen Vlaanderen, Brussel en Wallonië...Dat er een verschil van 0.6 mm is tussen Belgie en Nederland.