flash-flash-flash flitsmodule: de GS nog wat meer kermisbike

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Gwaaido

Re: flash-flash-flash flitsmodule: de GS nog wat meer kermisbike

Bericht door Gwaaido »

Och, het is ne goeie kloot...
(maar hij moet onder nen ezel hangen) :mrgreen:
Relax

Bericht door Relax »

Aan 't eerste twijfel ik ni.

En voor het tweede zou ik de ezel beter moeten kennen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Harald schreef:
wooter schreef:......... Dus ja, mag ik teken doen naar iemand die zit te bellen? Tuurlijk. Ik mag 'm zelfs een middenvinger geven,
en ik denk dat ik op dat moment nog minder beschuldigd kan worden van 'aanmatiging van ambt' dan te laten merken dat ik zie dat ie belt. Of het veilig is, dat is wat anders :)..
Wel een mooie vorm van verkeersagressie...
Harald, nu ben je selectief aan het lezen. Mijn punt is dat het nogal ver gaat in de wereld als een middenvinger een legaal teken is voor een burger, en de duim aan het oor en pink aan de mond een teken zou zijn dat enkel door een politiebeambte zou gemaakt mogen worden.
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Harald schreef:
wooter schreef:......... maar als een agent buiten dienst wel uit zijn sloffen zou schieten om GSrijder zijn spel in beslag te nemen, maar voor de rest alle andere verkeersgevaarlijke acties rondom op z'n beloop te laten, dan stel ik me toch vragen bij de prioriteiten van onze blauwe vrienden..
Help ééns waar dat staat in deze topic, want ik kan het niet vinden.
Wel, ik kan niet voor jou spreken (alhoewel je in dit topic wel nieuwsgierig bent naar GSrijder zijn nummerplaat) maar laten we zeggen dat je collega's maar erg lauwtjes reageren bij veel voorkomende verkeersinbreuken. Het is triest als doorgaans de hardst werkende agent qua verkeerszaken in een gegeven streek lid van de Technische Sectie is die de krant zit te lezen in de berm... Interventieploegen heb ik nog nooit zien bezwaren maken voor verkeersinbreuken die we als weggebruiker elke dag meerdere malen tegenkomen... Ik besef dat de structuur van dat mexicaanse leger daar iets voor tussenzit (met twee interventieploegen voor een hele politiezone kan je niet toveren als je van burenruzie naar losgelopen vee moet rijden) maar ik denk dat je maar weinig forumleden gaat vinden die er iets op zouden tegen hebben moest de politie een versnelling hoger schakelen en net zoals haar Duitse, Engelse, Nederlandse en zelfs Noord-Amerikaanse collega's actiever aan het verkeer gingen deelnemen. Een mooi voorbeeld vind je terug in Canada, waar men geen automatische flitstoestellen mag gebruiken maar waar je nauwelijks iemand sneller dan 20 km/u over de snelheidslimiet ziet rijden omdat de rekening niet 2 weken later in de brievenbus zit, maar je onmiddellijk 10 minuten van je gewonnen tijd terug verliest omdat die agent je aan de kant zet en al je papieren opvraagt.
GSMax

Bericht door GSMax »

Oplossing voor u wooter: emigreren naar Canada :roll: We zullen eens zien hoe tof dat ge dat daar gaat vinden :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zou nog heel goed kunnen meevallen ! Ik heb nog steeds spijt dat ik het indertijd (35 jaar geleden intussen) niet gedaan heb. Kameraad van mij is toen wel gegaan (was voor in de bosbouw) en heeft nu een ongelooflijk goe leven: 3 - 4 grote bakken voor de deur, een héél grote deur trouwens van zijn ongelooflijk groot huis op zijn omvangrijk domein, cabin in the mountains, ..... kan zo nog wel effe doorgaan ... maar is hélémààl off-topic :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Echt eh, als je het zo stelt dan vraag ik mij af waarom mijn Canadese vrouw naar hier gekomen is :).

't is omdat zij de minder goede kanten van Canada kent :)

Ikzelf denk erover na om de Duitse Eifel of Luxemburg in te trekken :)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

't Ja, nu en 35 jaar geleden zal wel een verschil zijn zeker. De bosbouw zit bijvoorbeeld al volledig op zijn gat tegenwoordig.

Aan den andere kant zijn er altijd overal wel die vertrekken én aankomen :cyclopsani:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Harald

Bericht door Harald »

@ Wooter, je weet ook wel dat ik naar een foto vraag met de n° plaat van GSRijder zijn moto, met de nodige knipoog.
Iedereen weet dat ik daarmee bedoel dat hij in overtreding is en dat hij dus een PV riskeert wanneer hij tegen de lamp loopt.
Wat uw andere op of aanmerking betreft, heb je gelijk dat we met een Mexicaans leger zitten.
Je weet ook dat de soldaten enkel nog dienen om te gaan blussen waar er vuur is.
Kleine overtredingen worden gewoon niet gezien door de mensen die interventie draaien.
Er is inderdaad veel meer ander werk, waar de burgers verwachten een combi voor de deur te hebben binnen de 5 min.
Inderdaad, gaande van een verloren gelopen poedel, tot een uitgebroken stier
of een familiaal geschil.
Neem er bij dat die ploeg in de combi na elke interventie een interventierapport moet schrijven,
nadien alle interventie fishes moet invullen op de PC en voor elke onnozelheid een PV moet typen.

Begin september, had ik net gedaan met de vaststellingen van een klein ongeval.
Nog geen 3 min later merk ik hoe een grote landbouwtractor bijna 3 kinderen van een oversteekplaats maait
omdat de bestuurder met zijn GSM bezig was.

Ik meld aan de dispatcher van dienst dat ik even bezig ben met de vaststellingen en krijg meteen te horen dat ze al aan het wachten zijn voor een volgend ongeval.
Dat de betrokkenen al na 10 min ongeduldig hadden terug gebeld naar de 101.
Inderdaad , waar zijn we mee bezig hé.

Dus inderdaad, de kans dat iemand een pv gaat maken voor GS rijder zijn flitslampjes is klein.
Maar weet dat er steeds gemotiveerde mensen zijn die hun job goed willen doen en ook die
(voor sommige )onbelangrijke dingen ,op papier zetten.

In het Antwerpse was er ooit ook zo iemand met een moto met wat flitslampjes en een oranje helm enz.
Wel moto werd in beslag genomen, PV opgesteld , veroordeeld enz.

Anderen werden beboed omdat ze een oranje zwaailamp op de moto hadden staan.
50€ voor het voeren van dat lampje...
Het starfste is dat hij met zijn brommer tot bij mij thuis kwam die dag .... :grin:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
John
Contacteer:

Bericht door John »

Anderen werden beboed omdat ze een oranje zwaailamp op de moto hadden staan.
50€ voor het voeren van dat lampje...
Het starfste is dat hij met zijn brommer tot bij mij thuis kwam die dag ....
Ik weet over je wie je bezig bent Harald! Enheuu...het was ietsje meer dan 50 eurokes hoor! 125 om juist te zijn. En waarom? Omdat een Nederlandse vergunning niet geldig is in Belgie!
Het gekke van heel die heisa was dat die bewuste lamp in geen mijlen was aangesloten! Geen enkele draad of kabel! Ze hadden hun "boekske" nodig om toch maar iets te vinden.
Het is dus zoals je zegt. Heb je van die streverkes tegen heb je het vlaggen. :lol:
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Het is toch wel raar hé. Sommigen zitten mij hier al te veroordelen terwijl ik niks verkeerd doe :razz: De lampen branden gewoon continu. Moest de nood hem eens voordoen dan kan en zal ik er eens gebruik van maken ja, Filefilteren, hoogstens 1x per jaar.De sirene die klinkt nooit voluit, hoogstens een wiee, genoeg om de koppensnellers die de huidige generatie wielertoeristen en mtb's zijn efkes attent te maken van onze nadering.

Langs de andere kant krijg ik meermaals via PB de vraag waar men de module kan aankopen want het is toch zo wijs( zeggen ze in Gent ).

Aan de kritikasters gewoon nog even de vraag: Rijden jullie altijd de wettelijke snelheid, zo ja proficiat, zo nee: Qua verkeersveiligheid zijn jullie dan even gevaarlijk bezig.

Ik had nooit gedacht dat er hier zo bekrompen op gereageerd ging worden. Gelukkig snapt Harald het sarcasme wel. Bij anderen ben ik nu persona non grata want wat ik heb gedaan da mag nie, nee ik moet gestraft worden. Levenslang moet ik krijgen, wat zeg ik, de doodstraf. Terwijl ik, snik snik, geen vlieg kwaad doe, elke zondag braaf naar de kerk ga, ben ik nu zo slecht wheiheihei.

Ok, ik geef toe, de bestuurder die geschrokt zijn gsm liet vallen door de sirene kon mij een proces aandoen indien hij mijn nummerplaat ( BTW : M.....2, als tip de beginletter en het eindcijfer :lol: ) had genoteerd maar stel je maar eens voor dat diezelfde bestuurder al telefonerend en verstrooid uw kind aanrijdt. Wat dan...
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

GSrijder schreef:Bij anderen ben ik nu persona non grata ... ik moet gestraft worden. Levenslang moet ik krijgen, wat zeg ik, de doodstraf.
Ge hebt wreed veel geluk. Dat bestaat hier niet meer anders was het prijs :pig:
GSrijder schreef:Langs de andere kant krijg ik meermaals via PB de vraag waar men de module kan aankopen
Dàt vind ik dan weer echt rampzalig ! Stel dat er zo'n heel pak van die idioten gaan rondrijden :shock: OH ja, zal onze naam als motorrijders zeker ten goede komen :roll:

Harald

Bericht door Harald »

GSrijder schreef:........ Terwijl ik, snik snik, geen vlieg kwaad doe, elke zondag braaf naar de kerk ga, ben ik nu zo slecht wheiheihei.
...
Ik weet niet of dat wel echt zo braaf is tegenwoordig zulle :grin:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Gaby

Bericht door Gaby »

Bij aanvang van dit topic was het voor de meesten niet duidelijk dat het grappig of sarcastisch bedoeld was, mogelijk
omdat het zo ook niet bedoeld was maar pas later, na de redelijk negatieve reacties, zo uitgelegd is geworden.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

En even voor de duidelijkheid: die sirene vind ik erover. Dat je daar in je garage wat aan gaat sleuren tot daar aan toe, maar in het verkeer gebruiken is er gewoon over.

Je gebruikt het dan ook reactief, en er is dan ook geen enkele preventieve werking.
Johannetje

Bericht door Johannetje »

GSrijder schreef:Weet je wanneer ze zich echt een bult verschieten. Als ze verschrikt opzij gaan na het horen van de toeter en ik dan nog eens met de loop van mijn Glock op hun ruitje tik. Afbeelding
Sorry,

Ik lees deze posting net, maar ik vind dit alles behalve normaal taalgebruik.
Als dit een grapje is behoor je dit niet als normaal mens op een forum te zetten.
Wat jij omschrijft is een misdrijf zijnde bedreiging, daar staat 4 jaar cel op, eens kijken of je dat ook zo leuk vindt.

Het moet niet gekker worden.......
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
J
Contacteer:

Bericht door J »

pfff daar gaan we weer.....
't vollek va Gùùk red ùùk........
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb op mijn ST stroboscopen en die hebben mij al dikwijls van pas gekomen door vervloekte koekblikkers die nergens naar om kijken.
ik lig momenteel zelfs met een originele BMW polizei module die er ook zal op komen met de nodige toeters.

feit is dat de dikste bakken meest met de handy in de hand zitten bellen en de meeste toeren uithalen om toch nog maar iets te kunnen noteren.
wat is dat nu voor die mannen 50euro boete...tijdens het schrijven hebben ze vermoedelijk al meer dan het 10 voud terug verdiend.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Johannetje

J schreef:pfff daar gaan we weer.....
hoezo, weer........jij vindt het kennelijk wel normaal?
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.

Garmin Zumo 550 Europe
ronnyb

Bericht door ronnyb »

Relativeren mss :roll:
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Johannetje

ronnyb schreef:Relativeren mss :roll:
Ik ben een relativerend persoon, maar ik kan kennelijk slecht relativeren als iemand geintjes maakt over met de loop van een Glock tegen een autoruit kloppen.
Dat is waarschijnlijk een hele vreemde karaktertrek van me.....
:-?

Garmin Zumo 550 Europe
edargpu

Bericht door edargpu »

Johannetje schreef:
Niks van aantrekken Johannetje :roll:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Johannetje

edargpu schreef:
Johannetje schreef:
Niks van aantrekken Johannetje :roll:
Edargpu :wink:
Je hebt gelijk...

thanks edargpu.. 8-)
Laatst gewijzigd door Johannetje op 30 dec 2010, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Garmin Zumo 550 Europe
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Vind zoiets ook zeker niet kunnen. Met een Glock tegen een raam tikken, doe je niet!
NOT DONE !!!
Dat kan niet goed zijn voor de axiale speling op je slede. Doe dat met je riot gun, die heeft een vaste loop, maar niet met je Glock!

Ik persoonlijk draag geen schiettuig bij me, maar met de achterkant van mijn samurai zwaard dat ik altijd op mijn rug draag om de bochten mee af te snijden,
kunt ge ook een boodschap op zijn raam tikken. Best wel wachten tot ge stil staat, want al rijdend lukt die morse niet zo goed. Teveel trillingen van de motor!
:roll:
jakke

Bericht door jakke »

Kurt Steyaert schreef:Vind zoiets ook zeker niet kunnen. Met een Glock tegen een raam tikken, doe je niet!
NOT DONE !!!
Dat kan niet goed zijn voor de axiale speling op je slede. Doe dat met je riot gun, die heeft een vaste loop, maar niet met je Glock!
:lol: :lol: :lol: :thumleft: :thumleft:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie