R1100R vervangen door R1150GS Adv

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Krisis »

nadat ik vorige week in recordtijd mijn R1100R verkocht kreeg,
heb ik me deze GS aangeschaft
hierbij dan ook mijn speciale dank aan Iron Gonzo die me bijstond met raad en daad om een goeie keuze te maken :-D
het was dan ook via Bart dat 'k uitkwam op deze 1150 GS Adventure in prima staat en met slechts 15.000 Km op de teller
hierbij een fotootje en dat 't nu maar vlug lente wordt :cheers:

Afbeelding
Afbeelding

tot binnenkort op één of andere rit van BMW MC VL
Kris
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door fronteradriver »

amai..mooi machien..

Ik heb hetzelfde gedaan: mijn R1100R vervangen door een R1200GSA en ik heb er geen spijt van..

veel plezier ermee...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Zeppe »

Krisis schreef:nadat ik vorige week in recordtijd mijn R1100R verkocht kreeg,
heb ik me deze GS aangeschaft
hierbij dan ook mijn speciale dank aan Iron Gonzo die me bijstond met raad en daad om een goeie keuze te maken :-D
het was dan ook via Bart dat 'k uitkwam op deze 1150 GS Adventure in prima staat en met slechts 15.000 Km op de teller
hierbij een fotootje en dat 't nu maar vlug lente wordt :cheers:
]

tot binnenkort op één of andere rit van BMW MC VL
Kris
Volgens wij was het vandaag lente
Zelf een tripke gemaakt en geloof me het was zalig :grin:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door edargpu »

Amaai schoon kleurke :mrgreen:. Succes met de nieuwe aanwinst.
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Krisis »

Ja Zeppe,

't was vandaag inderdaad schoon lenteweer,
maar eeen ritteke zat er voor mij niet in wegens wachten op mijn nieuwe nummerplaat :-(

gr
Kris
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Den Dirk »

Krisis schreef:Ja Zeppe,

't was vandaag inderdaad schoon lenteweer,
maar eeen ritteke zat er voor mij niet in wegens wachten op mijn nieuwe nummerplaat :-(

gr
Kris

en dat kan enkel weken duren.... :-?
I like my bike!!
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Zeppe »

Ik wil je nu niet aan zetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid .... :oops:
Maar kan je dan voorlopig niet rijden met je oude plaat?
Zolang je je aan alle verkeersregels houdt en niet onmiddellijk de landsgrens over gaat,
moet je al "brute pech" hebben, dat je wordt tegengehouden en opgeschreven door onze "blauwe vrienden".
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door jupke »

edargpu schreef:Amaai schoon kleurke :mrgreen:. Succes met de nieuwe aanwinst.
Edargpu :wink:
schoon kleur schoon kleur????? :mrgreen: :mrgreen:
proficiat met den GSA!!!
have fun!!!!
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door mecapuet »

Dat is nu eens ne echte brommer... 8-)
Proficiat, schoon en weinig km. :wink:

gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Walter Gaas »

Proficiat! Het was de R1150GS die me besmet heeft met de GS bacterie...
Eén van de beste, zoniet de allerbeste uit de GS reeks! Rij zelf met een 2009 GS1200 en hoewel ook dat een super machien is, geeft hij me niet hetzelfde 'unstoppable' gevoel van de 1150.

Veel plezier gewenst!
Walter Adventure
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:26
Locatie: Schoten

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Walter Adventure »

Mooie kleur ,

Goed kan ik het niet zien ,maar is dit een 2spark met korte enduro versnellingsbak ?
Precies ook de smalle inlaatbuizen . Wel machtig zulke grote benzinetank .
Is het ABS systeem reeds met de remkrachtvesterker ?
Je zal er veel van genieten , ik heb er ook één gehad , van 2003 in matt grijs .

Nog zeer veel veilige KM .
Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Krisis »

Walter,

motor is van maart 2003 en nog geen twinspark (heb me laten wijsmaken dat de introductie van de twinspark slechts diende om de uitstootnormen te kunnen halen en dat een goed afgestelde singlespark meer vermogen heeft dan een twinspark? wat is hier de mening van de kenners? )
wel ABS met rembekrachtiger.

gr
Kris
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Walter Adventure
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:26
Locatie: Schoten

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Walter Adventure »

Krisis ,

De twin spark zou volgens BMW het RFK tegengaan en een betere emissie norm hebben .
Maar 85 PK is en blijft 85 PK met 1 of 2 bougies ondanks een efficientere verbranding .
Maar ik was zeer zeker tevreden over de korte 1ste en 6de versnellig .

Walter .
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Danny »

De tweede bougie draagt zeker bij tot "een" emissienorm maar kwam in de eerste plaats toch tot stand omdat er veel gezeur was over het KFR.
Een boxer goed afstellen vraagt tijd en miniscule correcties en laat dat nou net wat zijn wat in het hoogseizoen bij de dealers niet altijd aanwezig is/was.
Velen reden dan ook rond met half afgeregelde motoren en dat droeg natuurlijk bij tot schokkerig gedrag. Een tweede bougie zorgt uiteraard voor een veel betere ontploffing (groter oppervlak met de twee vonken en dus gelijkmatigere explosie van 't mengsel) glijvonkbougies willen ook al eens helpen. De enige oplossing die jij hebt met je single is perfect afstellen en evt Brisk bougies erin.
Eens de klepjes goed gesteld, de gaskabels synchroon, propere luchtnevenstroomschroeven, juist afgestelde gasklep positiesensor snort ie als een kater die na drie nachten weer thuis slaapt :mrgreen:

Je kan eventueel experimenteren met de codeersteekker omdat je dmv andere kleuren -of geen- te monteren/proberen telkens een andere mapping in je motronic oproept en dus een andere reactie van je computer krijgt op gegevens die hij krijgt en vergelijkt.
Hij kan dus de hoeveelheid in te spuiten benzine aanpassen en het ontstekingstijdstip naargelang; de luchttemperatuur, het toerental, positie van de gaskleppen en de olietemperatuur.

Neem 't gerust van me aan dat er ook al heb je nem net er dingetjes best goed nagezien worden en evt vervangen, zo weinig km's op verschillende jaren leid nu eenmaal makkelijk tot kleinere lekkages, dus in de gaten houden. koppelingspompolie verversen (zeker doen) keerring kardanhuis nazien, residu in je tank evt, filter benzine vervangen en er een goeie injecteur/systeem cleaner in droppen...

sucses ermee 8-)
Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Krisis »

Allen,

bedankt voor de vele positieve en mooie reacties
wat het onderhoud betreft, ben ik er 100% gerust in dat de motor in optimale conditie verkeert
heb de motor overgenomen van professionele mekanieker (1 ste eigenaar) die de moto verkocht omdat hij er echt te weinig mee reed, vandaar de kilometerstand
de beemer heeft dus steeds de nodige zorgen gekregen ook al kwam hij weinig op de baan

krisis
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Danny »

die de moto verkocht omdat hij er echt te weinig mee reed, vandaar de kilometerstand
de beemer heeft dus steeds de nodige zorgen gekregen ook al kwam hij weinig op de baan
Dat is net wat ik bedoel, je kan iets de nodige zorgen geven, al weet ik niet goed wat dat zou zijn als ie constant stil staat??
Een motor die weinig gereden heeft en toch jaren telt die krijgt -vaak- pas ongemakjes als je er intensief mee begint te rijden, vandaar dat ik zei, hou je koppelingspomp in de gaten evt ook rempompen etc....
Hoe die dingen ook "gesoigneerd" zijn, eenmaal gebruikt met vele stilstand pauzes ertussen en daarna frequent in gebruik dan kan je kleine lekkages krijgen.

Ik hoop voor je van niet maar 't was maar een hint :idea: , je doet daar zelf mee wat je wil en al kocht je die nu van de paus dat gaat daar niks aan veranderen zenne (zonder onbeleefd te willen zijn) ik wou enkel je aandacht hierop vestigen :wink:

Het doet niks af aan de kwaliteit van de motor maar 't is een vaker voorkomend euvel bij motoren die veel stilstaan :mrgreen:
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Dirk Pauwels »

Wie genen tijd heeft om te rijden heeft zeker genen tijd om de moto te onderhouden.....Neem maar van mij aan.
Moto zal zijn 1000 en zijn 10k beurt gehad hebben en that's it. Ook effe checken of de moto alle terugroepakties heeft gehad, want die worden meestal bij het onderhoud gedaan, dus niet binnen voor onderhoud is meestal ook geen terugroep - modificaties gehad.....
Klepkes en synch checken, benzinefilter en riempje vervangen en alle olies, niet alleen motorolie en filter maar ook boite, pont, rem en koppelingsolie. Goed alle rubber nakijken op scheurtjes en alle smeerpunten onder handen nemen.
wist je trouwens dat rubberen remleidingen alle 4 jaar moeten vervangen worden? Doet bij mijn weten niemand, tot je eens in de bergen zonder remmen zit.....
Laat je niet verblinden door uiterlijk en km's, de tijd en stilstand doet ook veel kwaad aan elke mechanische installatie

Goeie keuze trouwens, veel plezier ermee
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Iron Gonzo »

Krisis schreef:nadat ik vorige week in recordtijd mijn R1100R verkocht kreeg,
heb ik me deze GS aangeschaft
hierbij dan ook mijn speciale dank aan Iron Gonzo die me bijstond met raad en daad om een goeie keuze te maken :-D
het was dan ook via Bart dat 'k uitkwam op deze 1150 GS Adventure in prima staat en met slechts 15.000 Km op de teller
hierbij een fotootje en dat 't nu maar vlug lente wordt :cheers:

Afbeelding
Afbeelding

tot binnenkort op één of andere rit van BMW MC VL
Kris
prachtig Kris :wink:

de Jaloezie is hier weer volop tegenwoordig :-(
ik weet waar hij vandaan komt en Kris weet het ook. (nogal logies :lol: )
je hebt uitzonderingen bij zonderlingen!!
en wat niet op internet staat is meestal meer de moeite waard, je moet het alleen weten staan of zien te vinden. :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Dirk Pauwels »

IRON GONZO schreef:
prachtig Kris :wink:

de Jaloezie is hier weer volop tegenwoordig :-(
ik weet waar hij vandaan komt en Kris weet het ook. (nogal logies :lol: )
je hebt uitzonderingen bij zonderlingen!!
en wat niet op internet staat is meestal meer de moeite waard, je moet het alleen weten staan of zien te vinden. :mrgreen:
Ik zie niet goed in waar jij hier jaloezie ziet....Krisis heeft een prachtige moto, en niemand heeft daar iets negatief op gezegd denk ik?. Als iemand goede raad geeft waarmee je potentiele problemen kan vermijden beschouw jij dat als kritiek of als een blijk van jaloezie of zo?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door mecapuet »

Ik moet zeggen...ik ben wel jaloers. :grin:
Zou de wijze woorden van Danny en Dirk niet in de wind slaan.

gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Danny »

de Jaloezie is hier weer volop tegenwoordig
Beetje misplaatste opmerking... :roll:

Ik ga 't hier bij laten, sucses met je GSA!!
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Iron Gonzo »

zie je, dat is nu een interpretatie van een zinnetje. :roll:
ik vind het ook een dijk van een moto, en had hem graag hier in de stal staan.
maar met 10 moto's waaronder 4 bmw's hier in de garage was er geen plaats meer.

anders was DEZE GSA hij heel zeker naar hier verhuist
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Bob »

Dirk Pauwels schreef: Ik zie niet goed in waar jij hier jaloezie ziet....Krisis heeft een prachtige moto, en niemand heeft daar iets negatief op gezegd denk ik?. Als iemand goede raad geeft waarmee je potentiele problemen kan vermijden beschouw jij dat als kritiek of als een blijk van jaloezie of zo?
en
Danny schreef:Beetje misplaatste opmerking...
eeuuhhh ... heren : zou 't kunnen dat Gonzo gewoon bedoelt dat hij jaloers is op die mooie GSA van Krisis ? Zo lees ik het althans. In mijn ogen niks om een polemiek rond te voeren.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Iron Gonzo »

Bob schreef:
Dirk Pauwels schreef: Ik zie niet goed in waar jij hier jaloezie ziet....Krisis heeft een prachtige moto, en niemand heeft daar iets negatief op gezegd denk ik?. Als iemand goede raad geeft waarmee je potentiele problemen kan vermijden beschouw jij dat als kritiek of als een blijk van jaloezie of zo?
en
Danny schreef:Beetje misplaatste opmerking...
eeuuhhh ... heren : zou 't kunnen dat Gonzo gewoon bedoelt dat hij jaloers is op die mooie GSA van Krisis ? Zo lees ik het althans. In mijn ogen niks om een polemiek rond te voeren.
ach Bob, niet druk om maken, van zodra sommige mijn naam IRON GONZO zien in een posting is het al verkeerd wat ik post, zelfs al bewijs je de waarheid met foto's enz... hier op het BMW forum.
sommige hun intelligentie en nuchterheid is dan weer ver te zoeken, degene dat het forum volgen weten het wel over welke personen het gaat.
gelukkig is het maar een zeer zeer kleine minderheid hier.

ik zal maar terug via PB werken en mail om iemand proficiat te wensen of te helpen bij zijn problemen.
ze kunnen natuurlijk ook terecht op http://www.bikers4bikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: R1100R vervangen door R1150GS Adv

Bericht door Relax »

Bob schreef:
Dirk Pauwels schreef: Ik zie niet goed in waar jij hier jaloezie ziet....Krisis heeft een prachtige moto, en niemand heeft daar iets negatief op gezegd denk ik?. Als iemand goede raad geeft waarmee je potentiele problemen kan vermijden beschouw jij dat als kritiek of als een blijk van jaloezie of zo?
en
Danny schreef:Beetje misplaatste opmerking...
eeuuhhh ... heren : zou 't kunnen dat Gonzo gewoon bedoelt dat hij jaloers is op die mooie GSA van Krisis ? Zo lees ik het althans. In mijn ogen niks om een polemiek rond te voeren.
't Is een gevalletje van gewild martelaarschap. Gonzo helpt iemand en leest alles wat er over die motor dan geschreven wordt per definitie als kritiek op zijn persoontje.
't Is ook een gevalletje van lange tenen en ouwe koeien.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie