De tweede bougie draagt zeker bij tot "een" emissienorm maar kwam in de eerste plaats toch tot stand omdat er veel gezeur was over het KFR.
Een boxer goed afstellen vraagt tijd en miniscule correcties en laat dat nou net wat zijn wat in het hoogseizoen bij de dealers niet altijd aanwezig is/was.
Velen reden dan ook rond met half afgeregelde motoren en dat droeg natuurlijk bij tot schokkerig gedrag. Een tweede bougie zorgt uiteraard voor een veel betere ontploffing (groter oppervlak met de twee vonken en dus gelijkmatigere explosie van 't mengsel) glijvonkbougies willen ook al eens helpen. De enige oplossing die jij hebt met je single is perfect afstellen en evt Brisk bougies erin.
Eens de klepjes goed gesteld, de gaskabels synchroon, propere luchtnevenstroomschroeven, juist afgestelde gasklep positiesensor snort ie als een kater die na drie nachten weer thuis slaapt
Je kan eventueel experimenteren met de codeersteekker omdat je dmv andere kleuren -of geen- te monteren/proberen telkens een andere mapping in je motronic oproept en dus een andere reactie van je computer krijgt op gegevens die hij krijgt en vergelijkt.
Hij kan dus de hoeveelheid in te spuiten benzine aanpassen en het ontstekingstijdstip naargelang; de luchttemperatuur, het toerental, positie van de gaskleppen en de olietemperatuur.
Neem 't gerust van me aan dat er ook al heb je nem net er dingetjes best goed nagezien worden en evt vervangen, zo weinig km's op verschillende jaren leid nu eenmaal makkelijk tot kleinere lekkages, dus in de gaten houden. koppelingspompolie verversen (zeker doen) keerring kardanhuis nazien, residu in je tank evt, filter benzine vervangen en er een goeie injecteur/systeem cleaner in droppen...
sucses ermee
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)