Vandaag met de motor....hmmm
Moderator: GVN
Re: Vandaag met de motor....hmmm
tussen Kortrijk en Gent verbetert??? Nu blijft het water er gewoon opliggen. Als ik met de moto naar Kortrijk moet en het regent al een halve dag niet meer, wordt je daar nog nat aan de onderkant van uw benen. lijkt wel of je door een beek rijdt.
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Yep, die beekjes probeen nu rivieren te worden, net als op den HollanderJ schreef: lijkt wel of je door een beek rijdt.
J
mvg Nico
MG Breva 850
De spoorvorming is verbeterd, bedoelde ik.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
-
Relax
M'n vest is er eentje zoals jouw spullen: met de GoreTex onder een waterslurpende bovenlaag. Vandaar trouwens m'n uitstekende regenjasje van Triumph. Draag ik vanaf november permanent. 't Wordt met deze temperaturen bijna té warm, hoewel ik slechts een t-shirt, m'n motorjas en de regenjas draag. M'n volgende vest is dus ook een Rukka of Kushitani of iets gelijkaardigs met de liner in de toplaag. Duur, maar je hebt er wat voor. En dank zij vadertje staat krijg is nog wat terug.
M'n broek is dan weer van het soort waar geen water in komt: Kushitani Masaru. Goed draagcomfort en ze zou waterdicht zijn. Na vier weken en veeeeel regen is dat nog altijd zo.
Deze: http://www.moto24.de/images/product_ima ... 4885_0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Regenpak/-jas kan altijd mee, op je duozit...
Gisteren van Londerzeel naar Dendermonde, Corbin gaan bestellen. Dan binnendoor naar huis. Gieten deed het. Thuis erg goed gezocht naar vocht onder m'n pak: geen druppel.
M'n broek is dan weer van het soort waar geen water in komt: Kushitani Masaru. Goed draagcomfort en ze zou waterdicht zijn. Na vier weken en veeeeel regen is dat nog altijd zo.
Deze: http://www.moto24.de/images/product_ima ... 4885_0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Regenpak/-jas kan altijd mee, op je duozit...
Gisteren van Londerzeel naar Dendermonde, Corbin gaan bestellen. Dan binnendoor naar huis. Gieten deed het. Thuis erg goed gezocht naar vocht onder m'n pak: geen druppel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Kushitani ken ik nog niet.
Die houd ik in het oog in't vervolg.
Die houd ik in het oog in't vervolg.
Ga op salon ook eens kijken naar een andere vest, want die Richa die nu 3.5j oud is lijkt wel een zeef.
Was een zeer goede vest qua temperatuur, maar waterdichtheid, 0,0 de botten. Jammer.
J
Was een zeer goede vest qua temperatuur, maar waterdichtheid, 0,0 de botten. Jammer.
J
-
Relax
En er zijn nog andere en waarschijnlijk betere merken dan Kushitani.
Goed spul is meestal duur spul. Maar door de veel langere gebruikstijd en kwaliteit compenseert zich dat snel.
Op het salon in Utrecht zijn volgens mij betere koopjes te doen dan hier.
Goed spul is meestal duur spul. Maar door de veel langere gebruikstijd en kwaliteit compenseert zich dat snel.
Op het salon in Utrecht zijn volgens mij betere koopjes te doen dan hier.
vizier van mijn shoei blijft aandampen. Heb alles uit elkaar gehaald, alles proper gemaakt, pinlick aangespannen tot vlak tegen het vizier. Siliconenrand van de pinlock zit mooi tegen het vizier. Verluchting van de helm staat open.
Ga nu eens proberen om gewoon mijn buff voor mijn mond te doen, zodat de lucht die ik uitadem mss toch al niet rechtstreeks tegen het vizier 'botst'.
Maar al bij al, niet tevreden.
Ga nu eens proberen om gewoon mijn buff voor mijn mond te doen, zodat de lucht die ik uitadem mss toch al niet rechtstreeks tegen het vizier 'botst'.
Maar al bij al, niet tevreden.
-
Relax
Buff voor je mond geeft een versterkend effect, alleszins bij mij (groot en GSA). Verwarmde lucht stijgt naar boven en beslaat je vizier/bril. Als ik last krijg van aandamping, trek ik m'n buff naar beneden.
Let op met je pinlock: je kan die ook zo vast aanspannen dat er door de druk een minieme opening ontstaat. Het is echt zoeken.
Let op met je pinlock: je kan die ook zo vast aanspannen dat er door de druk een minieme opening ontstaat. Het is echt zoeken.
Gisteren nog wat aan de vijsjes gedraaid. Precies geen last meer van aandampen... Het zal inderdaad zoeken zijn naar de perfecte spanning.
-
costerke
Vandaag ook eens een toereke gedaan. Was 3 maand geleden ( door enorme stockage van winterbanden op 't werk geen plaats meer om motor te stallen en dan die ellendige sneeuw). Late namiddag begon gevaarlijk te worden door laagstaande zon. Ben vele motorrijders tegen gekomen.
Groetjes Rudy.
Groetjes Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Straks allemaal weer opletten voor ijzel. Ben net (01:00u ) thuisgekomen, en de banen liggen al goed wit.
J
J
Bedankt "J" voor de waarschuwing.J schreef:Straks allemaal weer opletten voor ijzel. Ben net (01:00u ) thuisgekomen, en de banen liggen al goed wit.
J
's Morgens willen mijn oogskes nog wel eens meer toe dan open zijn als ik naar het werk bol (automatische piloot
Maar gelukkig, hier in het Antwerpse, eigenlijk geen hinder gehad.
Wel fris aan de vis, maar verder geen hinder, wegen lagen er mooi droog en ijzelvrij bij.
Bijna perfect, ware het niet dat er blijkbaar deze morgen een solidariteitsactie onder de koekblikkers was :
"de laat je niet passeren door een motorfiets vandaag actie"
Actie werd zeer goed opgevolgd. Nog nooit meegemaakt! Daarom viel het ook zo hard op natuurlijk.
Normaal heb je er zo wel eens hier en daar eentje die zijn krant zit te lezen, aan het GSM'en is, of nog make-up aan het aanbrengen is,
maar vandaag
Laatst gewijzigd door Zeppe op 22 jan 2011, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Ik ben gisteravond een beetje te enthousiast van een rond punt gereden en mijnen achterkant schoof serieus weg.
Buiten dat mijn hart een paar slagen gemist heeft en een grote blauwe plek op mijn scheenbeen (van het slagen van de cilinder tegen mijn been) ben ik hier goed mee weggekomen.
Ik heb hem dus nog recht kunnen houden!
Maar ik heb mijn waarschuwing weer gekregen, nog een geluk zonder veel erg.
Buiten dat mijn hart een paar slagen gemist heeft en een grote blauwe plek op mijn scheenbeen (van het slagen van de cilinder tegen mijn been) ben ik hier goed mee weggekomen.
Ik heb hem dus nog recht kunnen houden!
Maar ik heb mijn waarschuwing weer gekregen, nog een geluk zonder veel erg.
-
Relax
Ronde punten worden imo veel te vaak als lekker te rijden beschouwd. Je wil niet weten hoeveel er gaan liggen op zo'n rond punt.
Glad asfalt, smeerlapperij (diesel,...) op wegdek, vervormd wegdek, ...
Ik ken er heel wat die slecht liggen, maar je ziet er niks aan.
Glad asfalt, smeerlapperij (diesel,...) op wegdek, vervormd wegdek, ...
Ik ken er heel wat die slecht liggen, maar je ziet er niks aan.
't was inderdaad droge baan en heb geen gladheid gevoeld.
Ik had vandaag een studiedag in de Koning Boudewijnlaan in Brussel en deze was gedaan om 16:30u (aan het Noord station)
MAN MAN, ben ik toch content gelijk een klein kind dat ik een moto heb..... De drukt was niet te doen deze avond in Centrum Brussel,
Er is ook geen ene, maar dan ook gene ene die zo stuurt als een GS(a). Toch nog altijd content met mijn zwart beest.
J
Ik had vandaag een studiedag in de Koning Boudewijnlaan in Brussel en deze was gedaan om 16:30u (aan het Noord station)
MAN MAN, ben ik toch content gelijk een klein kind dat ik een moto heb..... De drukt was niet te doen deze avond in Centrum Brussel,
Er is ook geen ene, maar dan ook gene ene die zo stuurt als een GS(a). Toch nog altijd content met mijn zwart beest.
J
Ha Jo! Schoon filmke gezien van u
Vanmorgen toch een beetje vettig op de baan. En mijne werkvloer, waar ze geen zout strooien, lag vochtig dacht ik...maar het was gewoon een ijslaag...
Vanmorgen toch een beetje vettig op de baan. En mijne werkvloer, waar ze geen zout strooien, lag vochtig dacht ik...maar het was gewoon een ijslaag...
Vandaag naar het Motor/Auto salon in Brussel geweest en op de motorparking enkele motoren.
Blijkbaar is niet iedereen zot genoeg om nu te rijden.Deze middag om 14 u was het nog tegen het vriespunt.
Toch weer eens aangenaam om te zien wat er allemaal te vinden is,voor de rest vond ik dat het tegen viel,geen echte mooie standen en nieuwtjes....
Groeten,
Stefanvdw
Blijkbaar is niet iedereen zot genoeg om nu te rijden.Deze middag om 14 u was het nog tegen het vriespunt.
Toch weer eens aangenaam om te zien wat er allemaal te vinden is,voor de rest vond ik dat het tegen viel,geen echte mooie standen en nieuwtjes....
Groeten,
Stefanvdw
op het motosalon bij motorrijder op facebook zekersstefke schreef:Ha Jo! Schoon filmke gezien van u![]()
![]()
![]()
J
Gaat iemand morgen met de moto gaan? Ik twijfel nog, heb de late. Overdag geen probleem, maar 's nachts spreken ze van serieuze vriestemperaturen. Als ik dan tegen 10u naar huis moet bollen met een broek vol schrik 
Zolang het droog is kan het in principe geen kwaad
-
patrick k100
vandaag na wk cross toch maar besloten een ritje te doen. zijn 100 km geworden van gent naar oudenaarde en langs zwalmstreek terug .kreeg op het einde serieus koud aan de vingers en de voeten maar ja 't was dan ook al tegen vijven hé en 0 graden maar twas wel fijn na die tijd eens met de moto te toeren.
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
ik morgen naar Hasselt vanuit Gooik en dinsdag naar Kortrijk. Lang leven de verwarmde handschoenen.
J
J
Nat is inderdaad niet zo plezierig.bommelaar schreef: een broek vol schrik
een koude rit gehad, 240m heen en terug. Was dus niet echt zeer koud -3°, maar het voelde wel kouder aan.
blij dat ik thuis ben. Vloerverwarming en stoofke branden.

blij dat ik thuis ben. Vloerverwarming en stoofke branden.
Dan ga ik liever te voet.......J schreef:een koude rit gehad, 240m heen en terug.