Lees zijn verhaal en zie foto's.
Hé Jongens,
Gisteren wou ik naar het auto en motorsalon Brussel eens gaan met de motor natuurlijk en zoon achterop. Toe we juist de autostrade opreden aan zo een 100 Km/uur een 'bonk' achteraan. Ja klapband, motor begon te slingeren, sloeg af en bijna onbestuurbaar geworden. Tot stilstand gekomen op het eerste rijvak en dit in het spitsuur.
Zoon, die eind deze maand 18 wordt en ook wil gaan rijden, had plots de schrik van zijn leven meegemaakt. Hij is snel van de motor gesprongen en achter de vang-rail gaan staan. Ikzelf zat op de motor, die geen kant meer op wou. Achter mij heeft een vriendelijke trucker zijn karretje op de autostrade geparkeerd. Op deze manier konden wij de motor toch op de pechstrook duwen en de autostrade weer vrijgeven.
En blij dat ik was dat hij op de zijkant stond. Daar kon ik hem een goed bekijken. Heu, achteraan was er niet veel meer te zien, licht weg, plaat+houder+ alle rommel tussen wiel en zadel weg. Elektrische kabelboom stuk. Op de autostrade wel nog een stuk ingegoten elektronica teruggevonden, ... ja moet straks nog eens deftig zien.
Starten doet hij ook niet, wel veel error lampjes die branden. Band is gewoon afgepeld en heeft tegen al de rest geslagen.
Niet leuk om mee te maken, en mijne zoon die ondertussen terug kleur gekregen heeft, is er nu wel van bewust dat hij nooit zonder aangepaste kledij mag gaan rijden.
Ik was dus niet gevallen, maar vraag me niet hoe ik hem rechtgehouden heb. En bollen deed hij ook niet meer.
Was gisteren niet gelukt hem op te halen. We kregen zo een lomp geval niet op een aanhangwagen. Nu met de aangepaste middelen en extra mankracht eens gaan proberen.
En waarom ik dat zelf probeer weg te halen? Heel simpel, heb verzekering met bijstand MAAR enkel bij ongeval (is nu gebleken) En een klapband is geen ongeval. Dat weten we dus ook al weer.