welke handschoenen?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
spoorman

welke handschoenen?

Bericht door spoorman »

Iemand ervaring met de handschoenen van BMW type:Allround2 of Pro summer,ze zouden moeten dienen voor tussen seizoen,voor de winter heb ik de Pro winter en voor de zomer heb ik Airflow,wat is zo wat de beste keuze tussen de 2 :?:
Alvast mijn dank voor de reacties.
R1200GS.
Koppel!!

Re: welke handschoenen?

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik heb die Pro Summers, en ben er eigenlijk wel tevreden van. Anderzijds, als je 't prijskaartje ziet mag 't al een heel goede handschoen zijn me dunkt.

Ik kan ze tot aan de vriestemperaturen gebruiken op de GS'en, met handkappen en handvatverwarming aan. Dus zo fris of koud zijn ze nu ook niet. Handig is wel dat ze niet plomp en dik gevoerd zijn, en je dus fijn het contact met het stuur blijft voelen.
Inzake waterdichtheid ga ik me niet uitspreken. De enige keer dat ze echt op de test gesteld waren was 'm vest gaan lekken, en waren m'n handen ook kletsnat. Maar of dit van de lekkage van m'n vest, of het niet aankunnen van een 3u durend onweer weet ik niet, 't zal sowieso op de limiet geweest zijn.

Soit, goe gerief, maar voor die prijs moet 't dan ook wel. Ik vermoed dat er bij andere merken in die prijsklasse evengoede handschoenen te vinden zijn :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
spoorman

Bericht door spoorman »

Koppel!! schreef:YOO

Ik heb die Pro Summers, en ben er eigenlijk wel tevreden van. Anderzijds, als je 't prijskaartje ziet mag 't al een heel goede handschoen zijn me dunkt.

Ik kan ze tot aan de vriestemperaturen gebruiken op de GS'en, met handkappen en handvatverwarming aan. Dus zo fris of koud zijn ze nu ook niet. Handig is wel dat ze niet plomp en dik gevoerd zijn, en je dus fijn het contact met het stuur blijft voelen.
Inzake waterdichtheid ga ik me niet uitspreken. De enige keer dat ze echt op de test gesteld waren was 'm vest gaan lekken, en waren m'n handen ook kletsnat. Maar of dit van de lekkage van m'n vest, of het niet aankunnen van een 3u durend onweer weet ik niet, 't zal sowieso op de limiet geweest zijn.

Soit, goe gerief, maar voor die prijs moet 't dan ook wel. Ik vermoed dat er bij andere merken in die prijsklasse evengoede handschoenen te vinden zijn :wink:

Grtz, Philip!
Ik weet het,BMW materiaal is niet goedkoop maar ik vind het persoonlijk wel goe gerief en het zit altijd goed en zijn prijs wel waard,ik rij ook met een GS.
R1200GS.
edargpu

Bericht door edargpu »

Ik heb de Pro summers van BMW en ook best tevreden van. Wel al eens voor een halve dag in een zware regenbui gezeten en dan waren de handen gewoon vochtig geworden. Maar ja daarom zij het ook Summer handschoenen hé :grin:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Luc, sorry maar daar geef ik u geen gelijk in. Voor mijn part noemen ze 't sahara dingen, maar als ze zeggen dat ze perfect waterdicht zijn, en er zit Gore tex in, dan moeten ze ook perfect droog zijn, niet klam, niet vochtig, niet wak, zelfs niet gehydrateerd, nee, gewoon poeierdroog :!:

Net dfaarom dat ik geen uitspraak wil doen over of ze nu al dan niet waterdicht zijn, een korte regenbui verdragen de meeste handschoenen wel, en die éne keer dat 't echt prijs was, dan was 't ook echt prijs, ik was nat tot op m'n gat.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik heb de ProSummer handschoenen, en draag die de ganse winter, lente en herfst.
Tot een graad of 3-4 zijn die inderdaad voldoende, tenminste op een motorfiets met ietwat bescherming, zoals een RT of een GS met handkappen, en gecombineerd met de handvatverwarming, maar ook bij 15 of 20 graden zijn ze niet te warm.

De mijne hebben nu een dikke 10.000 km gedaan, en er is nog niet aan te zien dat ze gedragen zijn. Al enkele forse regenbuien gehad, en perfect droog gebleven.

Ervoor had ik de SummerRain, eigenlijk dezelfde handschoen, die heb ik 4 jaar en zowat 100.000 km gedragen en toen kwam er een gaatje in een van de vingers.
Ze waren toen ook al niet echt waterdicht meer trouwens...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Gaby

Bericht door Gaby »

Koppel!! schreef:YOO

Luc, sorry maar daar geef ik u geen gelijk in. Voor mijn part noemen ze 't sahara dingen, maar als ze zeggen dat ze perfect waterdicht zijn, en er zit Gore tex in, dan moeten ze ook perfect droog zijn, niet klam, niet vochtig, niet wak, zelfs niet gehydrateerd, nee, gewoon poeierdroog :!:
Bedoel je daarmee dat ze ook niet klam mogen aanvoelen door transpiratie?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Plaats reactie