USA rondreis Westen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
jpblocken
Contacteer:

USA rondreis Westen

Bericht door jpblocken »

Met een paar vrienden (ahum HD-riders :oops: ) denken we er over na om in 2012 een trip naar het Westen van de USA maken (LA, Vegas, Frisco). Er zijn wel wat aanbieders op de markt van reizen met inbegrip van de motorverhuur, meestal uit Nederland. Maar een aantal minder goede recensies deden me de wenkbrouwen fronsen. Voornamelijk de melding van klachten over de staat van de motoren en minder goede service ter plaatse van de organisatoren storen me. Maar anderszijds heb ik de bedenking dat je vlugger met een negatieve reactie op het net je frustraties wil ventileren, terwijl je met goede reacties terecht kan op de site van de organisatoren. Objectiviteit in beide gevallen dus ver te zoeken.
Iemand hier op het forum ervaringen? Is het te doen om van hiertuit regelingen te treffen zonder tussenkomst van een reisorganisatie? Of heeft er iemand wel goede ervaringen met dergelijke organisaties?
Alvast "thanks" voor de reacties.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
tweecilinderke

Re: USA rondreis Westen

Bericht door tweecilinderke »

Das iets voor den herbert! alleen is hij nooit thuis en waarschijnlijk nu ook ergens in het verre buitenland aan het bollen.
Maar hij heeft hier zeker ervaring mee :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Danny

Bericht door Danny »

http://www.eaglerider.com/

kan je bijna alles huren, 2,3 of 4 wielen Harley, BMW etc... let the beast go :mrgreen:

Gewoon boeken, ophalen en rijden, in the US zijn er tal van verhuurbedrijven.'t Is nu eenmaal de plaats waar alles kan gehuurd worden en aan te doene prijzen.
Met zo'n kant en klare organisatie wil je toch niks te maken hebben, beetje zelf initiatief nemen, de wereld is zo klein sinds er internet is, een paar mails sturen, overeenkomsten maken, vluchtje boeken, landen en rijden... motels zijn er in de verenigde staten meer als koeien dus...

zorg voor je GPS met US maps of koop hier al een kaart en bereid je route en plaatsen waar je wil komen wat voor... have fun!!! :wink:

Herbert houd er een andere strategie op na die neemt zijnen brommer overal mee naartoe en als 't kon dan reed ie langs de noordpool van thuis uit naar zuid Amerika :lol:
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Ik heb mijn eigen Harley verscheept naar ginder in 2003(100 jaar Harley gaan vieren)Ik ben toen bij verschillende dealers geweest,en in de buurt van Nashville,Tennesee zijn er een paar die Harleys verhuren. Ik was toen bij Coolsprings HD in Franklin en die had verschillende modellen staan voor de verhuur. Ook Boswells HD doet ook verhuur. Beide hebben een website
http://www.boswellsharley.com" onclick="window.open(this.href);return false; Ga op de site naar dealer sevice,en dan naar rentals
http://www.hdcoolsprings.com" onclick="window.open(this.href);return false; dit is iets ten zuiden van Nashville aan de I 65
Neem eens contackt op met beiden, en wat ge anders bij die reisorganisaties betaald,zijt ge beter af rechtstreeks bij een dealer huren,en mischien goedkoper.
En neen ik heb geen aandelen van een van de twee dealers(t,is maar dat ge het weet he?)
Succes met uw zoektocht.
Salu.
Chris.
BRONCO30

Bericht door BRONCO30 »

Euhm Nashville Tenessee ligt nie echt in het westen hé, bijna oostkust.

Maar er zijn er genoeg die verhuren, gewoon ff zoeken en is direkt in orde.

Wel een goeie tip neem zeker AL de verzekeringen, kosten wel iets meer maar besparen je veel geld mocht er iets voorvallen.
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!

Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Als ge er ene huurt in Tennesee,dan leert ge het comfort kennen van die dikke Harleys op de snelwegen,en tegen dat je in t,westen bent,zijt ge die dikken wat gewend. En direct op die Interstates kunt ge zonder problemen 800 a 900 km per dag doen en nog uitgerust aankomen. Of is het de bedoeling om 100km per dag te doen?.America is groooooooot.En zo ziet ge iets van het land.
Ik heb in 2003 het traject gedaan van Miami naar Quebec,terug naar Harley stad Milwaukee,van daar naar Calgary(Canada) en terug naar Miami. OK ik had 3 maanden,heb 30.000km gereden,maar heb wel iets van het land gezien(42 van de 48 lower states doorkruist)
Salu.
Chris.
voyager 1

Bericht door voyager 1 »

Wij nemen ons moto's ook altijd mee , inkratten de boot op en rijen maar
jpblocken schreef:Met een paar vrienden (ahum HD-riders :oops: ) denken we er over na om in 2012 een trip naar het Westen van de USA maken (LA, Vegas, Frisco). Er zijn wel wat aanbieders op de markt van reizen met inbegrip van de motorverhuur, meestal uit Nederland. Maar een aantal minder goede recensies deden me de wenkbrouwen fronsen. Voornamelijk de melding van klachten over de staat van de motoren en minder goede service ter plaatse van de organisatoren storen me. Maar anderszijds heb ik de bedenking dat je vlugger met een negatieve reactie op het net je frustraties wil ventileren, terwijl je met goede reacties terecht kan op de site van de organisatoren. Objectiviteit in beide gevallen dus ver te zoeken.
Iemand hier op het forum ervaringen? Is het te doen om van hiertuit regelingen te treffen zonder tussenkomst van een reisorganisatie? Of heeft er iemand wel goede ervaringen met dergelijke organisaties?
Alvast "thanks" voor de reacties.
reizen, reizen, reizen.... en mijne GS1200
Nahoj

Bericht door Nahoj »

tweecilinderke schreef:Das iets voor den herbert! alleen is hij nooit thuis en waarschijnlijk nu ook ergens in het verre buitenland aan het bollen.
Maar hij heeft hier zeker ervaring mee :wink:

wel je hebt geluk, hij is in het land!
Hij zat vrijdag nog naast mij in lede zijn reisverhalen te vertellen...
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

wel je hebt geluk, hij is in het land!
Hij zat vrijdag nog naast mij in lede zijn reisverhalen te vertellen
ge hebt hem toch de groeten gedaan he! :twisted:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Nahoj

Bericht door Nahoj »

van iedereen behalve van jou tweecilinderken :mrgreen:
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

In oktober 2009 hebben met z'n vieren ook in het westen van de VS rondgetoerd. Wel met een wagen, maar wij hebben ook alles van hieruit georganiseerd en geboekt. Huurwagen, hotels, enz.

http://gspep.smugmug.com/Travel/USA-2009" onclick="window.open(this.href);return false; geeft een indruk van de tour.

We waren wel hoofdzakelijk gegaan voor de Miramar Airshow in San Diego, en hebben verscheidene vliegtuigmusea bezocht. (Daarom dat er zoveel foto's van vliegtuigen zijn) Maar, de Grand Canyon, Monument Valley, Hoover Dam, Las Vegas waren zeker de moeite. Los Angeles vond ik minder.

Dit jaar gaan we terug in oktober voor de Fleetweek in San Francisco en de airshow op Edwards Air Force Base. Er zullen deze keer wel een paar nationale parken bezocht worden, en de Bonneville speedway staat ook op het programma.
Voorlopige planning: San Francisco (Fleetweek, Alcatraz, enz.) - Salt Lake, Bonneville speedway - Yellowstone National Park - Grand Teton National Park - Salt Lake City - Bryce National Park - Las Vegas - Death Valley National Park - Mojave (Edwards AFB airshow)- Sequoia National Park, Yosimite National Park - en terug naar San Francisco
BRONCO30

Bericht door BRONCO30 »

GSPeP schreef:In oktober 2009 hebben met z'n vieren ook in het westen van de VS rondgetoerd. Wel met een wagen, maar wij hebben ook alles van hieruit georganiseerd en geboekt. Huurwagen, hotels, enz.

http://gspep.smugmug.com/Travel/USA-2009" onclick="window.open(this.href);return false; geeft een indruk van de tour.

We waren wel hoofdzakelijk gegaan voor de Miramar Airshow in San Diego, en hebben verscheidene vliegtuigmusea bezocht. (Daarom dat er zoveel foto's van vliegtuigen zijn) Maar, de Grand Canyon, Monument Valley, Hoover Dam, Las Vegas waren zeker de moeite. Los Angeles vond ik minder.

Dit jaar gaan we terug in oktober voor de Fleetweek in San Francisco en de airshow op Edwards Air Force Base. Er zullen deze keer wel een paar nationale parken bezocht worden, en de Bonneville speedway staat ook op het programma.
Voorlopige planning: San Francisco (Fleetweek, Alcatraz, enz.) - Salt Lake, Bonneville speedway - Yellowstone National Park - Grand Teton National Park - Salt Lake City - Bryce National Park - Las Vegas - Death Valley National Park - Mojave (Edwards AFB airshow)- Sequoia National Park, Yosimite National Park - en terug naar San Francisco
Ik wou dat ik mee kon gaan, veel plezier alvast...
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!

Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Plaats reactie