Op mijn eerste motor had ik anakees: was daar echt niet tevreden van. Bij droog weer, schitterend, bij regen glijden als zot, zeker wanneer de band naar het einde begon te gaan, doch het profiel nog voldoende diep was.
De band die mij steeds het beste gevoel heeft gegeven blijft de Dunlop trailmax. Had deze op mijn vorige GS.
Op mijn huidige GS liggen (bij aankoop) Tourances op van Metzeler. Deze geven mij niet hetzelfde gevoel van wegcontact zoals bij de Dunlops. De trailmax heeft mij nooit bedrogen; nat of droog weer, steeds goed baangevoel.
Als de Metzelers op het einde zijn, worden het voor mij zeker opnieuw trailmaxen.
Wat het aantal km betreft dat je met een band kan doen, daar stel ik mij toch ook vragen over. Ik rijd winter en zomer. Trek soms graag eens door, doch kan mezelf geen "wilde" rijder noemen. Mijn achterband heb ik steeds op 14à 15000 km moeten vervangen. Met de voorband deed ik meestal rond de 25000 km.
Ik heb nu met de Metzeler 12000 km gedaan. Ik vrees dat ik hem toch ook binnen 3000 km zal moeten vervangen.
Zo zie je maar, de vraag blijft steeds bestaan: welke band moet je kopen. Persoonlijk opteer ik voor Dunlop trailmax. Vind deze super.