banden voor gs
Moderator: GVN
Re: banden voor gs
Ben toch altijd een beetje verwonderd als ik al die reacties/ervaringen met de verschillende banden lees.
Op mijn eerste motor had ik anakees: was daar echt niet tevreden van. Bij droog weer, schitterend, bij regen glijden als zot, zeker wanneer de band naar het einde begon te gaan, doch het profiel nog voldoende diep was.
De band die mij steeds het beste gevoel heeft gegeven blijft de Dunlop trailmax. Had deze op mijn vorige GS.
Op mijn huidige GS liggen (bij aankoop) Tourances op van Metzeler. Deze geven mij niet hetzelfde gevoel van wegcontact zoals bij de Dunlops. De trailmax heeft mij nooit bedrogen; nat of droog weer, steeds goed baangevoel.
Als de Metzelers op het einde zijn, worden het voor mij zeker opnieuw trailmaxen.
Wat het aantal km betreft dat je met een band kan doen, daar stel ik mij toch ook vragen over. Ik rijd winter en zomer. Trek soms graag eens door, doch kan mezelf geen "wilde" rijder noemen. Mijn achterband heb ik steeds op 14à 15000 km moeten vervangen. Met de voorband deed ik meestal rond de 25000 km.
Ik heb nu met de Metzeler 12000 km gedaan. Ik vrees dat ik hem toch ook binnen 3000 km zal moeten vervangen.
Zo zie je maar, de vraag blijft steeds bestaan: welke band moet je kopen. Persoonlijk opteer ik voor Dunlop trailmax. Vind deze super.
Op mijn eerste motor had ik anakees: was daar echt niet tevreden van. Bij droog weer, schitterend, bij regen glijden als zot, zeker wanneer de band naar het einde begon te gaan, doch het profiel nog voldoende diep was.
De band die mij steeds het beste gevoel heeft gegeven blijft de Dunlop trailmax. Had deze op mijn vorige GS.
Op mijn huidige GS liggen (bij aankoop) Tourances op van Metzeler. Deze geven mij niet hetzelfde gevoel van wegcontact zoals bij de Dunlops. De trailmax heeft mij nooit bedrogen; nat of droog weer, steeds goed baangevoel.
Als de Metzelers op het einde zijn, worden het voor mij zeker opnieuw trailmaxen.
Wat het aantal km betreft dat je met een band kan doen, daar stel ik mij toch ook vragen over. Ik rijd winter en zomer. Trek soms graag eens door, doch kan mezelf geen "wilde" rijder noemen. Mijn achterband heb ik steeds op 14à 15000 km moeten vervangen. Met de voorband deed ik meestal rond de 25000 km.
Ik heb nu met de Metzeler 12000 km gedaan. Ik vrees dat ik hem toch ook binnen 3000 km zal moeten vervangen.
Zo zie je maar, de vraag blijft steeds bestaan: welke band moet je kopen. Persoonlijk opteer ik voor Dunlop trailmax. Vind deze super.
Re: banden voor gs
Momenteel liggen er bij mijn 1150gs battlewings onder. als ze versleten zijn denk ik om de coni trail attack erop te leggen.
Battlewings echt niet tevreden over. Bij droog weer rijdt het goed, bij nat weer echt onvoorspelbaar. Soms gaat het goed en soms glijdt de achterkant eens weg op een onverwacht moment.
In een motomagazine (test moet online nog terug te vinden zijn) werd de coni trail attack als beste allround band beschouwd. De metzeler kwam er als 3de uit met het beste prestaties in nat weer.
Het is wat je zelf het belangrijkste vindt...
Battlewings echt niet tevreden over. Bij droog weer rijdt het goed, bij nat weer echt onvoorspelbaar. Soms gaat het goed en soms glijdt de achterkant eens weg op een onverwacht moment.
In een motomagazine (test moet online nog terug te vinden zijn) werd de coni trail attack als beste allround band beschouwd. De metzeler kwam er als 3de uit met het beste prestaties in nat weer.
Het is wat je zelf het belangrijkste vindt...
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
- Woonplaats: Landen
- Locatie: Vlaams Brabant, Landen
Re: banden voor gs
Bij aankoop stonden er de metzeler's EXP op. Was wel best tevreden van deze band tot ik hem is van korter bij bezag.
Wel 17000 km (9maand) mee gereden wat niet slecht is maar hoe lang zaten deze scheuren er al in.
Nu liggen er de Conti's trail attack op en 13000km verder nog steeds tevreden.
Grtz V
Wel 17000 km (9maand) mee gereden wat niet slecht is maar hoe lang zaten deze scheuren er al in.
Nu liggen er de Conti's trail attack op en 13000km verder nog steeds tevreden.
Grtz V
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: banden voor gs
vanaf de eerste 5000km is een gekend probleem waar volgens mij nog geen oplossing voor is ,heb hetzelfde ook voor gehad met mijn exp's leve de gewone touranceWel 17000 km (9maand) mee gereden wat niet slecht is maar hoe lang zaten deze scheuren er al in.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: banden voor gs
YOO
@ OFrank: Jouw bevindingen van de Anakee, alhoewel ik ze niet in twijfel trek, vind ik heel raar. Je kan zeggen wat je wil van de Anakee, maar bij veel GS'ers, zoniet de meerderheid, staat die band gekend als één v.d beste regenbanden. Nu ja, het is jouw gevoel, en jij alleen kan beslissen bij welke band je je op 't gemak voelt.
@ V: 17000km Hoe doede da Mijn EXP's waren op na een congéken van ong. 5000km in Spanje
Grtz, Philip!
@ OFrank: Jouw bevindingen van de Anakee, alhoewel ik ze niet in twijfel trek, vind ik heel raar. Je kan zeggen wat je wil van de Anakee, maar bij veel GS'ers, zoniet de meerderheid, staat die band gekend als één v.d beste regenbanden. Nu ja, het is jouw gevoel, en jij alleen kan beslissen bij welke band je je op 't gemak voelt.
@ V: 17000km Hoe doede da Mijn EXP's waren op na een congéken van ong. 5000km in Spanje
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
- Woonplaats: Landen
- Locatie: Vlaams Brabant, Landen
Re: banden voor gs
Euh, rustig rijden zeker.Koppel!! schreef:YOO
@ V: 17000km Hoe doede da Mijn EXP's waren op na een congéken van ong. 5000km in Spanje
Grtz, Philip!
Grtz V
Re: banden voor gs
Danny schreef:Ik blijf ook bij Tourance , doe gemiddeld een 22000 an 23000 km met een stel banden, maar zoals er al staat er is voor elk wat wils en er zijn meer banden dan meningen...
Bij mij telt, wegligging, levensduur, prijs in die volgorde en daar scoort de Tourance goed in
inderd(r)aad, volgens mij ook de beste voor hetgeen ik er met doe
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
- Woonplaats: Gentbrugge
- Locatie: Gentbrugge
Re: banden voor gs
Ik heb de oude Tourance onder mijn GSA liggen. Ik ben er tevreden over, maar heb geen ervaring met andere. Enkel het achterwiel heeft eens een stapje opzij gedaan in de Pyreneën toen het wegdek nat was, en er wat modder op de baan lag van een landbouw voertuig.
Binnenkort moet mijn voorband vervangen worden, en ik zou eens willen combineren met een anakee2 , PR1 of eventueel een roadtec Z6. Ik rij altijd on-road.
Heeft iemand negatieve ervaring met combineren van banden?
Binnenkort moet mijn voorband vervangen worden, en ik zou eens willen combineren met een anakee2 , PR1 of eventueel een roadtec Z6. Ik rij altijd on-road.
Heeft iemand negatieve ervaring met combineren van banden?
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: banden voor gs
Combineren is af te raden, maar ik ken er die zweren bij een anakee vooraan en een EXP tourance achter...fronteradriver schreef:Ik heb de oude Tourance onder mijn GSA liggen. Ik ben er tevreden over, maar heb geen ervaring met andere. Enkel het achterwiel heeft eens een stapje opzij gedaan in de Pyreneën toen het wegdek nat was, en er wat modder op de baan lag van een landbouw voertuig.
Binnenkort moet mijn voorband vervangen worden, en ik zou eens willen combineren met een anakee2 , PR1 of eventueel een roadtec Z6. Ik rij altijd on-road.
Heeft iemand negatieve ervaring met combineren van banden?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: banden voor gs
Ik heb goede ervaringen met Michelin - Anakee.
Re: banden voor gs
Ook goede Anakee ervaringen, sinds ze er op liggen , rij ik zelfs graag in de regen.
maar Tourances vond ik ook goed en zelfs de battle wings vond ik bevredigend in de regen
maar Tourances vond ik ook goed en zelfs de battle wings vond ik bevredigend in de regen
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: banden voor gs
Heb ook al wat verschillende banden voor en achter gehad, geen slechte ervaring.
Rij nu ook met de Anakee 2, doen het meeste km bij mij, achter een 15.000, voor een 20.000.
Ga het voorlopig bij de Anakee houden, duurt wel iets langer eer de gum er af is, smijten goed in de bochten.
Gr, meca.
Rij nu ook met de Anakee 2, doen het meeste km bij mij, achter een 15.000, voor een 20.000.
Ga het voorlopig bij de Anakee houden, duurt wel iets langer eer de gum er af is, smijten goed in de bochten.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
- Locatie: Hofstade
Re: banden voor gs
Ik vervang mijn banden altijd ruim op voorhand, ik wil veilig rijden. Ik doe 70.000 km per jaar met de GS. Misschien moeten we eens samen gaan rijden, dan kun je zien hoe je soepel , maar toch snel kunt rijden. Scheelt ook veel op de slijtage van de remblokjes...Koppel!! schreef:YOO
Ik vermoed dat sommige motards hun banden pas vervangen wanneer de koordlagen al een tijdje zichtbaar zijn ofzo, anders zijn die km-standen toch niet mogelijk
Heb op m'n ex-1200 een paar Tourance's gehad, was de band af-fabriek, en ondanks een rodage van +1000km, en het langzaam aan wennen aan de GS hebben die 't maar 13000km uitgehouden. En dan was de voorband al een tijdje serieus aan 't cuppen, wat zelfs in een licht glijdend stuurgedrag vooraan resulteerde, 't is niet zo dat ik ze er voor de lol afhaal.
De enige band waarmee ik daarna nog vlot meer dan 10000km heb gehaald (of zou gehaald hebben) was de Conti TA. Die had al 8000km toen ik 'm verkocht en was amper halfweg.
Grtz, Philip!
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
K1600 GTL 2013
Re: banden voor gs
herbertroelandt schreef:Ik vervang mijn banden altijd ruim op voorhand, ik wil veilig rijden. Ik doe 70.000 km per jaar met de GS. Misschien moeten we eens samen gaan rijden, dan kun je zien hoe je soepel , maar toch snel kunt rijden. Scheelt ook veel op de slijtage van de remblokjes...Koppel!! schreef:YOO
Ik vermoed dat sommige motards hun banden pas vervangen wanneer de koordlagen al een tijdje zichtbaar zijn ofzo, anders zijn die km-standen toch niet mogelijk
Heb op m'n ex-1200 een paar Tourance's gehad, was de band af-fabriek, en ondanks een rodage van +1000km, en het langzaam aan wennen aan de GS hebben die 't maar 13000km uitgehouden. En dan was de voorband al een tijdje serieus aan 't cuppen, wat zelfs in een licht glijdend stuurgedrag vooraan resulteerde, 't is niet zo dat ik ze er voor de lol afhaal.
De enige band waarmee ik daarna nog vlot meer dan 10000km heb gehaald (of zou gehaald hebben) was de Conti TA. Die had al 8000km toen ik 'm verkocht en was amper halfweg.
Grtz, Philip!
Het is inderdaad waar dat regelmatig flink in de remmen gaan (ook zonder schuiven) veel sletiger is voor een band dan regelmatig flink het gas erop.
De maximale vertraging (de hoeveelheid "G's") is immers veel groter dan de maximale versnelling die je met de boxer kan halen, en al die krachten moeten eerst via de bandjes op het wegdek...
Groeten,
Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...
R1150 gelände und strasse adv.
R1150 gelände und strasse adv.
Re: banden voor gs
Ik ben zéér tevreden over de Anakee II. Is mijn tweede bandenstel al.
Re: banden voor gs
ik kan dit beamen,
na de tourance (16000km) en de tourance EXP's (15000km)had ik ook de anakee 2 (13000km bij verkoop moto) onder mijn GS
persoonlijk vond ik dit de beste band van de 3,
zeker bij nat wegdek.
grt
na de tourance (16000km) en de tourance EXP's (15000km)had ik ook de anakee 2 (13000km bij verkoop moto) onder mijn GS
persoonlijk vond ik dit de beste band van de 3,
zeker bij nat wegdek.
grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Re: banden voor gs
en hoeveel andere merken modellen heb je dan nog getest en hoeveel keer en kilometers??Ik ben zéér tevreden over de Anakee II. Is mijn tweede bandenstel al.
Re: banden voor gs
Danny schreef:en hoeveel andere merken modellen heb je dan nog getest en hoeveel keer en kilometers??Ik ben zéér tevreden over de Anakee II. Is mijn tweede bandenstel al.
Daar bestaan recencies voor hé
Re: banden voor gs
Mooie cijfers die hier passeren maar ik krijg uit mijn Bridgestone's en Tourance banden bijna niet meer uit dan 10.000km. Da was zo met de vorige, varadero, en nu ook met de gsa. Op is op en ik rijd niet met versleten banden
Re: banden voor gs
Ik blijf erbij banden is zo persoonlijk als bierkeuze of onderbroeken, boxer of slip...
Slechte banden zijn er niet meer, veel zit tussen de oren en de rest heb je zelf in de hand met gas geven en remmen...
Als je de verschillen in kilometerstanden ziet weet je ook ineens de verschillen in rijstijl
Slechte banden zijn er niet meer, veel zit tussen de oren en de rest heb je zelf in de hand met gas geven en remmen...
Als je de verschillen in kilometerstanden ziet weet je ook ineens de verschillen in rijstijl
-
- Berichten: 5692
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: banden voor gs
Ik ben van mening dat er érg weinig onder ons zijn die het in zich hebben om dusdanig ver op de limiet van een band te rijden dat ze kunnen vergelijken, mede door het feit dat wij in steeds veranderende omstandigheden rijden. Wie is zo goed (en dan bedoel ik niet dat ie wat aan de grond kan rijden) dat ie écht het onderscheid tussen banden kan maken?
De ene stuurt wat scherper dan de andere door de vorm, of cupt mss wat sneller, maar ben ervan overtuigd dat zowat 99% absoluut niet zou weten op welke band ze onderweg zijn als je het niet verteld.
Als ik lees dat een band twee keer een flinke stap opzij heeft gezet en dus als onbetrouwbaar wordt gecatalogeerd, dan vraag ik me vooral af wat er op de straat lag of waarom de piloot de grens opzocht.
Een band kan heel wat meer dan wat de meeste van ons er mee kunnen en doen.
De ene stuurt wat scherper dan de andere door de vorm, of cupt mss wat sneller, maar ben ervan overtuigd dat zowat 99% absoluut niet zou weten op welke band ze onderweg zijn als je het niet verteld.
Als ik lees dat een band twee keer een flinke stap opzij heeft gezet en dus als onbetrouwbaar wordt gecatalogeerd, dan vraag ik me vooral af wat er op de straat lag of waarom de piloot de grens opzocht.
Een band kan heel wat meer dan wat de meeste van ons er mee kunnen en doen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: banden voor gs
Danny schreef:Ik blijf erbij banden is zo persoonlijk als bierkeuze of onderbroeken, boxer of slip...
Schitterend hé, den Danny is niet te schatten - heerlijk zulke reacties!
Dat kruidt het forum
I love it
Re: banden voor gs
volledig eens met relax !
het meeste zit hem tussen de oren...maar het is een feit dat sommige banden sneller verslijten (zacht rubber tov hard rubber), al eens doorslippen in de regen, etc...maar veel hangt af van rijstijl..en daar bestaan ook honderden theorieën over...
kijk maar naar verschil in rijstijl en bandenslijtage bij de F1 of MotoGP rijders....
op het werk zweer ik bij Michelin PR2 (misschien wordt het in de toekomst de PR3) terwijl anderen enkel Bridgestones willen..
en we doen allemaal hetzelfde met ons fietsje...
al wijzen de bandentestresultaten soms totaal iets anders uit...
een vriend van me is motorinstructeur en rijdt met een vara op Anakee...volgens een bepaalde test is die band totaal niet geschikt voor de vara..hij wilt niks anders !
alhoewel de PR2 toch wel veel beter zijn in de regen
op mijn GSA ( heb er nog maar 300km in de regen (totaal km ook) mee gereden) liggen de gewoneTourances..geven me geen "zeker" gevoel in de regen...maar ik kom dan ook van een baanmachine met PR2 (ander concept moto, ander soort band, gewoonwording)....en toch lees ik hier op de fora dat er sommigen zweren bij de tourance...
dus...nog veel toekomstig leesvoer, discussies en vooral ...luxeproblemen
hopelijk wordt beschouwd als een BMW gerelateerd item van na 2010
het meeste zit hem tussen de oren...maar het is een feit dat sommige banden sneller verslijten (zacht rubber tov hard rubber), al eens doorslippen in de regen, etc...maar veel hangt af van rijstijl..en daar bestaan ook honderden theorieën over...
kijk maar naar verschil in rijstijl en bandenslijtage bij de F1 of MotoGP rijders....
op het werk zweer ik bij Michelin PR2 (misschien wordt het in de toekomst de PR3) terwijl anderen enkel Bridgestones willen..
en we doen allemaal hetzelfde met ons fietsje...
al wijzen de bandentestresultaten soms totaal iets anders uit...
een vriend van me is motorinstructeur en rijdt met een vara op Anakee...volgens een bepaalde test is die band totaal niet geschikt voor de vara..hij wilt niks anders !
alhoewel de PR2 toch wel veel beter zijn in de regen
op mijn GSA ( heb er nog maar 300km in de regen (totaal km ook) mee gereden) liggen de gewoneTourances..geven me geen "zeker" gevoel in de regen...maar ik kom dan ook van een baanmachine met PR2 (ander concept moto, ander soort band, gewoonwording)....en toch lees ik hier op de fora dat er sommigen zweren bij de tourance...
dus...nog veel toekomstig leesvoer, discussies en vooral ...luxeproblemen
hopelijk wordt beschouwd als een BMW gerelateerd item van na 2010
BMW R 1200 GSA (2007)
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Re: banden voor gs
viking16 schreef: hopelijk wordt beschouwd als een BMW gerelateerd item van na 2010
UITERAARD
Re: banden voor gs
ja dat zal wel, maar je mag je moto ondertussen wel van je remork halen hoor.herbertroelandt schreef:Ik doe met de Metzeler Tourance altijd 30.000 km, ik vind ze de beste all round banden
J
't vollek va Gùùk red ùùk........