VAN ZUMO550 OVERGESCHAKELD NAAR ZUMO660

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
De Wolf Ronny
Contacteer:

VAN ZUMO550 OVERGESCHAKELD NAAR ZUMO660

Bericht door De Wolf Ronny »

Beste motards
Is een tijdje geleden dat ik hier nog eens een topic neer gepoot heb maar nu moet ik toch nog eens jullie deskundig advies inroepen. :wink:
Ik heb namelijk me een nieuwe gps gekocht een zumo 660 mijn oude gps zumo 550 heb ik overgelaten samen met mijn rt.
Natuurlijk dacht ik dat de overschakeling simpel ging verlopen maar niets is minder waar.
Veel heb ik als zelf kunnen oplossen maar dit probleem krijg ik geen kanten aan .
Ik heb de afgelopen jaren veel routes opgeslagen op mijn pc die ik normaal probleemloos op mijn zumo 550 kon overbrengen ; maar nu met mijn nieuwe 660 is dat niet zo evident.; als ik nu bvb een route wil overbrengen van map source naar mijn zumo 660 vraagt hij steeds of hij deze mag herberekenen maar met alle gevolgen vandien want dan is dat niet de exacte route die ik wil rijden zoals voorheen want die is volledig herberekenddus ook hertekend.
dit heeft te maken met oude en nieuwe kaarten ; maar hoe kan ik dat oplossen en in de toekomst zodat ik mijn oude routes kan gebruiken?
de meeste heb ik zelf gereden en van mijn 550 opgeslagen als route.
kan iemand me helpen aub??
alvast bedankt :D
groeten
Ronny
Laatst gewijzigd door De Wolf Ronny op 12 apr 2011, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW K1600GT SPORT owner
Harald

Re: VAN ZUMO550 OVERGESCHAKELD NAAR ZUMO660

Bericht door Harald »

Als ik uw verhaal zo lees, zou ik de routes openen in Mapsource, dupliceren en herberekenen.
nadien de lijntjes terug bij trekken.
Simpel , maar wel effe wat werk. ( als ge wat routes hebt liggen ) :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Harald schreef:Als ik uw verhaal zo lees, zou ik de routes openen in Mapsource, dupliceren en herberekenen. Nadien de lijntjes terug bij trekken.
Simpel , maar wel effe wat werk. ( als ge wat routes hebt liggen ) :wink:
Yep, zo simpel zal dat zijn. Kwestie werk: je rijdt route per route, dus bewerk je ook route per route. Alleen de route die je van plan bent te gaan rijden dupliceren - herberekenen - bijtrekken. Heeft geen zin ze allemaal te willen doen, want bij elke update, kan je dan gaan herbeginnen. Totaal nutteloos werk :cyclopsani:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
PHILIP

Bericht door PHILIP »

Ik maak geregeld een backup van de wp's routes en tracks voor ik ze delete in de zumo.
Van de opgeslagen tracks kan je een route maken de moment dat je ze nodig hebt, dan maak je eigenlijk een nieuwe route in de kaartversie waarin je bezig bent met oneindig veel wayponts.(elk trackpoint wordt verbonden waar mogelijk in het nieuwere kaartmateriaal)
Ikzelf rij zelden oude ritten opnieuw, nieuwe maken is toch véél toffer ?
philip
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Mischien 'n overbodige tip, maar sla de gemaakte route's op in .gpx op het kaartje.
Dan kun je daarna eventueel altijd nog importeren, en hier kunnen er erg veel van op.
MG Breva 850
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Den Harald zijn advies klopt als een bus.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
De Wolf Ronny
Contacteer:

Bericht door De Wolf Ronny »

Is er geen andere oplossing aub????
Als ik Harald zijn raad volg dus dupliceren en herberekenen dan maakt hij van een route van bvb 129 km een route van 2.3 km :-(
is wat veel om bij te trekken he :wink:
sommige routes herberekend hij dan "redelijk juist " maar als ik ze dan nog doorstuur naar mijn 660 vraagt hij het als nog om te herberekenen met alle gevolgen vandien.
man man had ik maar mijn oude 550 gehouden want dat zeggen ze niet bij aankoop :-(
BMW K1600GT SPORT owner
ferre10

Bericht door ferre10 »

er is geen andere oplossing :-( :-(
als er na het herberekenen niets meer overblijft heb je waarschijnlijk een route die met "WinGDB" is "unflagd" .alle routepunten zijn voor de zumo onzichtbaar gemaakt zodat die niet meer afgeroepen worden. als je zo een route herberekend heb je route over van het begin naar het eindpunt , anders niets meer.
vraagt hij om te herberekenen of te importeren ???als hij vraagt om te herberekenen staat er gewoonlijk nog wat anders bij ook ????
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Harald

Bericht door Harald »

Ik mag er binnen kort ook aan beginnen aan al de omzettingen en herberekeningen .
Heb mijn 276C verkocht en een nieuwe 660 gekocht.
Nu eerst de Vista van de PC en Windows 7 in de plaats.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Hunter6

Bericht door Hunter6 »

Voor de komst van de Zumo 550 was het met alle routes verplicht om routes van anderen eerst in je eigen kaartmateriaal te herberekenen. Alleen routes die in de juiste kaartversie berekent zijn werden niet herberekend door het toestel en bleven dan goed.

Met de komst van de Zumo 550 verdween deze verplichting aangezien de Zumo 550 alle routes (van welke kaartversie ook) accpeteerde zonder de route te wijzigen.
Het leek wel of het toestel de route ging herberekenen, maar eigenlijk was deze herberekening alleen om de juiste afslagen in de route te plaatsen.

Nu echter de Zumo 660, deze kan weer niet zomaar overweg met routes die gemaakt zijn in een andere kaartversie. Aangezien je nog steeds niet kunt zien in welke kaartversie de route gemaakt is, zul je elke ontvangen route moeten herbereken.
Wordt de route dan ineens extreem kort, dan is de route idd bewerkt door een programma wat de flaggetjes verwijdert (Unflag, Wingdb etc)

Helaas is het niet anders en zul je er aan moeten wennen.
p@rick

Bericht door p@rick »

Ronny,
Check your e-mail :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Swa Brasschaat

Bericht door Swa Brasschaat »

sinds ik alle tracks & route's opsla die ik gereden heb (al van 2003 met de sp3 dan de 550 en nu de 220) gebruik ik steeds dezelfde route instellingen.
Snellere tijd en de rest zoals in de fabrieksinstelling.Je moet de route dan wel wa meer bijtrekken bij herberekenen , maar als je dan eens een andere kaartversie of een ander toestel voor de route gebruikt , wijkt deze minder af en of is ze is vlug bijgetrokken.
Maar feit blijft , er is altijd wel wa werk aan.En nooit de originele route wegdoen als je UF gebruikt.
Swa
Plaats reactie