sinds vorige week heb ik een zwarte olie-achtige lekkage aan de stofhoes cardan aan achterwiel.
Iemand een idee van wat dit zou zijn en een evt. kostenraming?
Alvast bedankt voor jullie input.

Moderator: GVN

Zolang dat de olie duidelijk van tussen de hoes komt is het niet meteen een probleem, een paar druppels olie lijken al meteen heel veel. Je zal die dichting ooit wel eens moeten laten vervangen, maar zoals Danny zegt: hoes efkes los, alles goed afkuisen, oliepeil cardan regelmatig checken en zeker niet te veel opdoen.dragon schreef:Mijn Rockster begint er ook last van te krijgen en met die witte wielen .........
Als ik het goed begrijp kan de olie alleen van het cardan huis komen en niet richting stang motor
bart
Kan ni goed volgen, wat is het verschil tussen cardandichting en dichting vd pontlager.Als de olie niet van de cardandichting komt, komt ze waarschijnlijk van de dichting vd pontlager, direct vervangen dan.
Kheb het verkeerd verwoord, dichten is niet mijn sterkste punt, als de de stofhoes wat zweet niet direct paniekeren, als het achterwiel vol olie hangt, bv na een poosje stilstand na een rit liggen er steeds druppels olie op je velgbed, niet wachten, dan is de dichting pontlager defect en direct vervangen....mecapuet schreef:Kan ni goed volgen, wat is het verschil tussen cardandichting en dichting vd pontlager.Als de olie niet van de cardandichting komt, komt ze waarschijnlijk van de dichting vd pontlager, direct vervangen dan.
Gr, meca.
die is goed...dichten is niet mijn sterkste punt
inderdaad want 450Nm is wel beestig vast, 't is slechts 200Ik dacht dat die moer met ca 450 Nm vast zat, maar kan me vergissen
thoeft niet ingewikkeld te zijn om goed te zijnDanny schreef:Uitgaande as versnellingsbak is eerder een "zeldzame" lek.. de mof vol olie is 99 van de100 kardan, teer punt!
als je de mof losmaakt en de boel uitkuist dan kun je met behulp van een make up spiegeltje en lampje in de swingarm kijken om te zien of de lek van de versnellingsbak komt of van het kardanhuis. beiden zijn makkelijk te vervangen. De swingarm demonteren is niet "de" klus...
nice "tooltje" Bart
yeah dat is zoals een bout vastzetten he, een halve toer voor ie breekt moet je stoppenJe moet 10 graden lager blijven dan de blaartrek temperatuur van het cardanhuis