Sinds gisterenavond laat terug thuis van de Oostenrijkse bergen. 'k Weet het .... schaam mezelf
We streken neer in 't Voralgebergte. En wat bleek, de bergpassen rondom waren een waar toevluchtsoord voor motoren. Maar da's niet te verwonderen. U-Bochtjes en in een 9-tal km van zo'n 700m naar zo'n 1600m hoogte. Wat heb ik daar zitten jaloers zijn op al dat motorgeronk!!!
Maar daar gaat het hier nu niet om. Wat wel ... Ikzelf heb dus een R1100R uit '99 op stal staan, waar ik dikke fun mee beleef. Ik denk er niet aan om mij wat anders aan te schaffen maar het valt mij toch op hoeveel mensen snel overstappen naar een 1150 ; 1200 RT model Zeg maar een dikke toermachine en dan nog bij voorkeur een meest recente. En dan de vele vragen, of hun 1150 roadster wel geschikt is om te reizen ; of hun 850 motorblok niet wat te licht is .... enz... Ieder zijn goed recht, maar dan komen er vaak vragen van mensen die bij al die glitter vrezen dat ze een dergelijke machine nodig hebben om fatsoenlijk ritten te maken, te reizen.
Wel, wat ik daar in Oostenrijk heb geleerd .... allemaal zever als zouden dergelijke machines tot de noodzaak der reizen behoren!!
De bergpassen werden overwonnen met (wat BMW betreft) vooral !! en da's geen leugen !! met roadster modellen !!! en met
Hier lijkt het alsof je geen rit van 150km kan maken als je geen 1150 RT hebt ;; als die nog goed genoeg is want de 1200 RT dringt zich aan(vooral als pronkstuk dan zeker?)
Ieder zijn/haar keuze, is zijn/haar goed recht laat dat duidelijk zijn. En dit is zeker geen aanval naar de vele mensen met een zware 'toermachine' onder hun kont. Maar na wat ik in die steile, bochtige bergapssen heb gezien ben ik overtuigd. Om het even welke reis je maakt, iedere BMW motor is meer dan zwaar genoeg, ja, zelfs een "F" model met koffers en duo!! Als de rest is pure luxe en zeker geen noodzaak.
Veel reisplezier aan allen!!
greetz, peter.