Olie R 850 RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Danny

Re: Olie R 850 RT

Bericht door Danny »

Als ik de binnenkant van de pon en de swingarm bekijk dan lekt de de ingaande as van 't kardanhuis, knip de grootste spanband van de rubberen mof eens door en leg er al maar een vod onder... :mrgreen: de vuile uitlaat is puur ingebakken smurrien, polieren dus, als je koffer te heet wordt dan lijd enkel de koffer daaronder, de uitlaat wordt daar niet vuil van he :mrgreen:

voor de rest is 't gewoon opblinkwerk, veel arbeid verder weinig bijzonders aan de hand he.
Met inweekproducten moet je ook opletten voor rubberen afdichtingen en remleidingen. :wink:
judge
Contacteer:

Bericht door judge »

Danny ,
was inderdaad zeer vettig maar heb die reeds zuiver en vervang volgende week die olie .
Heb gisteren nog 80 W 90 gehaald moet enkel nog zien net als bij mijn boit waar leeglaten waar vullen :oops:
En oppoets is er zeker aan maar ziet er al 60 % beter uit enkel de velgen heel veel werk aan .
Heb gisteren gevraagd voor een polier borstel maar was er niet is in bestelling ,maar rij binnen twee weken naar Polo in duitsland .
Voor filters enz ...
Groeten
patrick en daniella
spijtig dat je niet achter mijn hoek woont want zijn dingen die ikzelf niet zo direct kan zoals de voorvorken en nog wel meer
Danny schreef:Als ik de binnenkant van de pon en de swingarm bekijk dan lekt de de ingaande as van 't kardanhuis, knip de grootste spanband van de rubberen mof eens door en leg er al maar een vod onder... :mrgreen: de vuile uitlaat is puur ingebakken smurrien, polieren dus, als je koffer te heet wordt dan lijd enkel de koffer daaronder, de uitlaat wordt daar niet vuil van he :mrgreen:

voor de rest is 't gewoon opblinkwerk, veel arbeid verder weinig bijzonders aan de hand he.
Met inweekproducten moet je ook opletten voor rubberen afdichtingen en remleidingen. :wink:
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
Danny

Bericht door Danny »

zandhoven is nie ver he... Eén waarschuwing wil ik wel geven wat filters aangaat, gebruik Mahle of mann filters, goedkope varianten daar komt het deksel al eens van los en dat wil je niet meemaken om die er dan af te draaien. 8-)

Met lekkende keerring bedoel ik de oliekeerring in de pon of de een lekke schroefdraadbus in de pon, dat los je niet op met de olie te verversen :mrgreen:

de boitestoppen zitten boven mekaar aan je rechtervoetsteun... :mrgreen:
judge
Contacteer:

Bericht door judge »

Danny ,
heb gezien dat die in Deurne(nederland) redelijk goed materiaal verkoopt.
Ben daar al geweest voor de LT zal waarschijnlijk daar alles verkopen en inderdaad zandhoven is niet ver.
Maar eens we aan iets beginnne moet hij weer grotendeels open en dat doe je niet op een halve dag :oops: ,weet niet of je eens deze kant opkomt ????
Dat van de achterbrug begrijp ik wel maar ga het eens eerst vervangen en zien of er dan nog vuil opkomt van lekkende olie .
Want die briete zit er strak rond en heb die niet liggen dus eens ik die losknip heb ik een losse rubber .

Groeten
patrick en daniella
Danny schreef:zandhoven is nie ver he... Eén waarschuwing wil ik wel geven wat filters aangaat, gebruik Mahle of mann filters, goedkope varianten daar komt het deksel al eens van los en dat wil je niet meemaken om die er dan af te draaien. 8-)

Met lekkende keerring bedoel ik de oliekeerring in de pon of de een lekke schroefdraadbus in de pon, dat los je niet op met de olie te verversen :mrgreen:

de boitestoppen zitten boven mekaar aan je rechtervoetsteun... :mrgreen:
K 1200 LT-R 850 RT
Danny

Bericht door Danny »

zet gewoon 2 spanbanden -tie wraps- aan mekaar he.

pon keerring vervangen is anderhalf uurke :mrgreen:
judge
Contacteer:

Bericht door judge »

Danny zal morgen toch weer regenen en zal zien na wat slaap van daar eens werk van te maken .
Als ik er niet in slaag mail of bel ik je :wink: :wink: :wink:

patrick en daniella
Danny schreef:zet gewoon 2 spanbanden -tie wraps- aan mekaar he.

pon keerring vervangen is anderhalf uurke :mrgreen:
K 1200 LT-R 850 RT
Plaats reactie