Bandenboer Brecht

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

basty

Re: Bandenboer Brecht

Bericht door basty »

Wim,

Ik heb gisteren bij Ludwig Motors een K1200LT tweedehands aangekocht. Er ligt een nieuwe voorband op (Metzeler Marathon), de achterste is nog niet versleten maar ik heb er totaal geen gedacht van hoe lang hij nog zal meegaan. Ik zou de achterste graag ook vernieuwen en met volledig nieuwe bandenset van start gaan. Mijn vragen : hoeveel was de kostprijs (geplaatst) en moet je een afspraak maken ?

Grzz Frank
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Voor de achterband zie ik op de factuur:
Kostprijs achterband = 134,70 € + 21% BTW
Montage: 8,26 € + 21% BTW

Ik bel altijd eerst even, dan weet ik wanneer het het beste voor hem uitkomt en als je dan binnenrijdt, begint hij er gewoonlijk ook direct aan :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
basty

Bericht door basty »

Wim, bedankt voor de info
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
OK Wim, je bent dan wel voor € 7,00 goedkoper gesteld dan Gielis, maar je kan moeilijk een vergelijking maken met 2 verschillende soorten banden he, Metzeler Marathon en Michelin PR3.
PS: hoeveel kosten de Michelin PR3's bij Quickly :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Geen idee, jong. Heb ik helemaal niet van doen, hé :-?

Ik wil maar zeggen: rij niet een heel eind om een paar euri uit te sparen op een band om dan tegelijk veel euri weg te smijten aan benzine. Waar zit dan je winst ? In één of andere Arabier zijne gouden Mercedes :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Just terug,
Hey dan heb je mijnen kleinen met zijnen groenen 1100 RT net gemist. Kwam ook net van bij de Peter
Hij had ook nief sletsen nodig :mrgreen: Wou persé Bridgestone BT23 , voelt zich daar goed bij
Gielis

Bericht door Gielis »

WimLT schreef:Geen idee, jong. Heb ik helemaal niet van doen, hé :-?

Ik wil maar zeggen: rij niet een heel eind om een paar euri uit te sparen op een band om dan tegelijk veel euri weg te smijten aan benzine. Waar zit dan je winst ? In één of andere Arabier zijne gouden Mercedes :mrgreen:
In mijn geval was het wel heel wat euro uitsparen, zelfs met naar Ham te rijden. Als ik naar de dichtsbijzijnde bandenboer had gereden had me dat bijna €150 meer gekost. Dat zijn al een paar volle tanken benzine...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gielis schreef:Als ik naar de dichtsbijzijnde bandenboer had gereden had me dat bijna €150 meer gekost. Dat zijn al een paar volle tanken benzine...
Wie spreekt er over de dichtsbijzijnde ??? Beetje blijven nadenken en afwegen, hé :roll:

frank oostmalle

Bericht door frank oostmalle »

bandencentrale DE RING b.v.b.a. te Lier
Continental Trail Attack voor GS 2009 wielen afgeleverd

voorband : 98 Euro + Recubel
achterband : 122 Euro + Recubel
kadee2

Bericht door kadee2 »

Jep, daar ga ik ook meestal.

Groeten,

Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
Plaats reactie