vasco66 schreef:tja mijne gsa valt ook stil maar ik heb wel geen olie verbruik geen klagen van maaaaaaar er staat al een vierde voorruit op en een derde benziene dop achterligt is de spiegel weg van het water en het voorligt komt water in maar het erchste is bij mij de achterpion zit spel op en dealer zecht dat het binnen de tollerantie valt van bmw maar geeft heel weinig vertrouwen moto is van 2008 en heeft 11000 km maar heb nu contact met yamaha daeler voor een fjr als het binnen kort open deur dagen zijn sorry maar nog heel weinig vertrouwen in de moto
't is erg zo nen dure moto en veel problemen, ook al zijn het dan mss kleintjes, het zou niet mogen. Denk da ge toch veel gaat moeten laten vallen als je overstapt naar een FJR....om van rijgemak nog maar te zwijgen, best eerst een proefritje doen.
Maar ge moet ook eens naar uw toestenbord laten zien, is ook iets mis mee denk ik, oa met de komma's en de punten
Beemer schreef:Vorige week heeft mijn RT ook een update gehad maar desondanks terug stilgevallen. Ga nu vragen of ze de stappenmotors eens kunnen reinigen en als het dan nog niet in orde is moeten ze deze dan maar vervangen. Iemand een idee waar deze stappenmotors zich juist bevinden en moeten ze de motor hiervoor helemaal
ontmantelen ?
Er is een nieuwe update van begin deze week voor,het probleem is gekent.Motors waar de stappenmotors zijn vervangen is het probleem opgelost,(tot nu toe)
Stappenmotors zijn niet te herstellen maar vervangen.
De stappenmoters zitten juist boven de gaskleppen,ti's rond en 4 cm hoog,ik heb er gene foto van.
Vasco66 niet doen man ge heefd nu né ferme motor,ga je spijt van krijgen.Maar........ik stuur een pb
J-P schreef:Gister viel de mijne weer stil, nu blokkeerde m`n achterwil op een glad gedeelte en gleed ik onderuit, gat in m`n motorbroek
Viel na 2 weken in gebruikname bijna van mijn gloednieuwe F800ST af. Bij terugschakelen van 6 naar 3 viel de motor uit. Achterband begon al aardig te slippen en ik zag mijzelf al langs de afrit van de snelweg in het gras liggen. Gelukkig kneep ik instinctief in de koppeling en zag aan het einde van de afrit dat het olielampje brandde. (What the F^%$CK ! was toch wel mijn eerste gedachte) Probleem is 1 jaar later uiteindelijk wel deels verholpen na software upgrades, maar de moto bleef toch af en toe afslaan. Eenmaal in de afslaande gemoedstoestand, presteerde de machine het om tijdens een langere rit tot 15 keer of meer af te slaan tijdens het terugschakelen. Had totaal geen vertrouwen meer in de machine of zelfs het merk en heb als laatste strohalm maar een totaal andere machine met andere type krachtbron genomen (mijn huidige GSA). Achteraf op een f800 forum begrepen dat als oplossing uiteindelijk de airbox moest worden vervangen. Het euvel komt bij mij niet voor bij mijn boxer en ik moet ervan gruwen om dit van anderen te moeten vernemen dat dit ook de GSA kan overkomen. Ik zou het type probleem dus ook totaal niet accepteren ivm het levensgevaarlijke karakter van een afslaande motor.
Er is een nieuwe update van begin deze week voor,het probleem is gekent.Motors waar de stappenmotors zijn vervangen is het probleem opgelost,(tot nu toe)
Stappenmotors zijn niet te herstellen maar vervangen.
Grts
Vanwaar komt deze info, ik bedoel, is dit op de een of andere manier officieus of via de tam-tam?
Wat is het probleem met die stappenmotoren juist, komen ze niet in hun "startpositie" oid?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
MIjn moto begint ook weer stil te vallen, LEVENSGEVAARLIJK!!!
Gisteren in de regen, schakel ik terug, valt die gewoon stil, begint te schuiven enzo..
Koppeling ingetrokken, gestart en terug doorgereden..
Maar meer mensen hebben blijkbaar dit probleem...
is er niets aan te doen?
Bv in groep gaan reclameren???
Wel ik moet toegeven dat mijn R1200GS van 2010 met nu +/- 16.000km al meerdere keren is stil gevallen bij het optrekken van mijn koppelings hendel.
Bij het onderhoud van 1000km hebben ze toen mijn ralenti wat hoger gezet maar zonder succes.
Sindsdien is hij zeker al meer dan 8 keer stil gevallen, een van de keren ben ik zelfs al rijdend stil gevallen terwijl ik naar een lagere versnelling wou veranderen.
Voorlopig is er nog niets gevonden.
Een ander probleem is het olie verbruik, ongeveer 400ml per 2000km.
Beide problemen heb ik nooit voorgehad met mijn vorige BMW (R1150R)
Bij mijn 2007 GSA zelfde probleem.
Na vervangen "pingel sensor" (links dacht ik) en software update(alles in garantie) op 10.000 km onderhoud nooit meer voorgehad.
Zie dit draadje nu pas.
Zelf ook gehad met mijn vorige (2007) GSA.
De enige echte oplossing is het vervangen van de kruk- en nokkenas sensor. Deze veroorzaken een foutmelding en de motor schakelt zichzelf uit om motorschade te voorkomen. Probleem voor de werkplaats is het reproduceren van de klacht terwijl deze aan de computer hangt.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Blijkbaar dan toch wel n probleem van meerdere R 1200 gebruikers, ( van verschillende bouwjaren )
want bij AMS waar ik ga, hadden ze het ook al gehad bij een RT...
En blijkbaar zijn er nog meer mensen die dit hebben...
Deze vrijdag hebben ze mijn GSA aan de computer gehangen en geupdate denk ik, en heb het momenteel niet meer voorgehad.. (hout vasthouden)
Ik vind het enkel raar dat dit bij meerdere mensen gebeurd en ze het " niet vinden"
JGA schreef:Een ander probleem is het olie verbruik, ongeveer 400ml per 2000km.
Zelfde bij de GS van mijn man, ook van (voorjaar) 2010 - met de nieuwe DHOC cylinders. Sinds onze 5-daagse trip naar de Vogezen verbruikt die evenwel nog heel weinig. Daar wel goed doorgereden - heb de indruk dat dat geholpen heeft om hetolieverbruik op normaal niveau (zelfs heel weing) te brengen?
Zelfde bij de GS van mijn man, ook van (voorjaar) 2010 - met de nieuwe DHOC cylinders. Sinds onze 5-daagse trip naar de Vogezen verbruikt die evenwel nog heel weinig. Daar wel goed doorgereden - heb de indruk dat dat geholpen heeft om hetolieverbruik op normaal niveau (zelfs heel weing) te brengen?
He,
Mijn GS1200 is ook met de nieuwe DHOC cilinders (2010), ik heb nu 16.500km op nog geen jaar tijd.
Verbruik van olie blijft nog steeds hoog, en gisteren nog ben ik stil gevallen.
Ik stel de mijne dan wel te koop maar olieverbruik was te verwaarlozen, dwz ongeveer een halve liter op 10.000km...
stilvallen onderweg deed ie nog niet.
Obiwan schreef:Zie dit draadje nu pas.
Zelf ook gehad met mijn vorige (2007) GSA.
De enige echte oplossing is het vervangen van de kruk- en nokkenas sensor. Deze veroorzaken een foutmelding en de motor schakelt zichzelf uit om motorschade te voorkomen. Probleem voor de werkplaats is het reproduceren van de klacht terwijl deze aan de computer hangt.
Als dit de enige echte oorzaak zou zijn snap ik helemaal niet dat ze het probleem niet zouden vinden, die errors kunnen ze toch uitlezen?
He,
Mijn GS1200 is ook met de nieuwe DHOC cilinders (2010), ik heb nu 16.500km op nog geen jaar tijd.
Verbruik van olie blijft nog steeds hoog, en gisteren nog ben ik stil gevallen.
José Garcia (JGA)
400ml op 2000km valt nog mee, da's 1 l op 5-6000km. Probeer eens wat minder vlug bij te vullen, zou best kunnen dat je gewoon te veel bijvult. Op den duur beginnen mensen panisch dat olievenstertje te controleren en vanaf het wat laag staat bij te vullen, niet doen...
Pas als je na een 2-3 tal keer peilen, volgens de correcte methode, geen olie meer ziet, of nog een bodempje, dan pas bijvullen en nooit boven de helft vh venster. Er zit ook nog een waarschuwingslichtje op de 1200, dat je verteld dat je oliepeil laag staat.
400ml op 2000km valt nog mee, da's 1 l op 5-6000km. Probeer eens wat minder vlug bij te vullen, zou best kunnen dat je gewoon te veel bijvult. Op den duur beginnen mensen panisch dat olievenstertje te controleren en vanaf het wat laag staat bij te vullen, niet doen...
Pas als je na een 2-3 tal keer peilen, volgens de correcte methode, geen olie meer ziet, of nog een bodempje, dan pas bijvullen en nooit boven de helft vh venster. Er zit ook nog een waarschuwingslichtje op de 1200, dat je verteld dat je oliepeil laag staat.
vaak voorkomend euvel... en maar gieten. als je 's morgens buitenrijd met een vol peilglas dan is dat 's avonds niet weg, kijk de dag erna nog eens
zolang je olie ziet in 't glas is alles ok
vaak voorkomend euvel... en maar gieten. als je 's morgens buitenrijd met een vol peilglas dan is dat 's avonds niet weg, kijk de dag erna nog eens
zolang je olie ziet in 't glas is alles ok
Ge hebt gelijk Danny,
Maar als er na 2000km geen olie niet meer te zien is, en mijn waarschuwingslichtje begint te werken, wat moet ik dan doen ik kan dat toch niet negeren he.
Alle tips zijn welkom.
Nope als 't lichtje aangaat dan is 't beter een beetje bijvullen voor 't boxerlicht uitgaat...
Ik bleef sowieso al van volsynthetische olie en beperkte me tot een goeie 10w40 half syntheet.
verder kan je alleen maar opvolgen, bij mijn eerste 1150 hield redelijk oliedrinken aan tot zo'n 50.000 en dan reed ik van beurt naar beurt zonder bij te vullen...
de 1200 heeft er geen last van (tot hier toe)
Mijne toch ook al een keer of 6 stilgevallen( in de file,voor rondpunt of kruispunt) type GSA van 2010 met 52.000 km.
Ook reeds vermeldt aan de dealer nu de laatste 20.000km geen probleem meer ondervonden.
Vorige week update laten doen,
naar huis gereden, geen probleem, gisteren gaan rijden1 maal stilgevallen,
vandaag 2 keer...
Ben naar de garage geweest, ze gingen nog eens horen , en mij deze week iets laten weten....
Dit is gewoon gevaarlijk
Vandaag naar de garage gebeld ivm het stilvallen van mijn GSA van 2008
hebben ze nieuwe gasklephuizen gestoken,
zijn ze gaan testritten, is die twee keer stilgevallen, dus probleem nog niet opgelost...
De stappenmotoren bepalen (lees regelen mechanisch) je stationair. deze instelling is variabel en die wordt bepaald door de sturing dewelke zijn informatie haalt uit verschillende parameters, zoals onder andere luchttemperatuur, olietemperatuur...
aan de hand daarvan geeft ie bv een rijker mengsel als hij koud is.
Er zijn natuurlijk tal van mogelijkheden en de kloterij is begin maar te zoeken als ie 't daarna weer prefect doet. ergens is er allicht een variabele waardoor de sturing zegt alles toe of te weinig mengsel inspuit (foute info krijgt van een sensor)
zoals ik al zei begin maar te zoeken, de gasklephuizen werken of werken niet (vandaar dat ik die vervanging niet zo goed snap) maar ik begrijp de frustratie en de zekere onmacht van diegene die het probleem moet zoeken.