Me, myself and I

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Lukas

Me, myself and I

Bericht door Lukas »

Vrijdagavond vertrek ik, met een overnachtingske in Brussel, voor een 3-daagse naar de Vogezen.
Tentje, slaapzak en matje, bankkaart, verse onderbroek,...

Op via-Michelin heb ik een route gemaakt, bijna zonder autostrade.
Ik ben niet gehaast. Niemand verwacht mij op een bepaald uur.
Een camping zal ik wel vinden.
Man, man. Heb ik hier zin in. :grin:

Juist een vraagje. Waar stoppen jullie je digitale fototoestel? In de tanktas? In de topkoffer? Ik denk vooral aan de trillingen. Of is er geen probleem?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Jo De Paepe

Re: Me, myself and I

Bericht door Jo De Paepe »

Tanktas is de veiligste oplossing , eventueel in een handdoek gewikkeld.
ik vervoer mijn spiegelreflex altijd zo
Harald

Bericht door Harald »

Klinkt leuk, was ik maar terug 25 jaar ofzo.
Mijn foto toestel gaat éérst in een fototas en dan afhankelijk van de aantal keer dat ik hem ga boven halen in de tankzak, met een handdoek rond
of anders in de zijkoffer.
Soms durf ik hem wel is rond mijn nek laten bengelen, gewoon om hem snel bij de hand te hebben.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
P-man

Bericht door P-man »

Hey Lukas,
Puik plan man.
Een motorvakantie in je eentje met tent , dat heeft iets...
Enjoy!

Foto? : dat verschilt bij mij.
Als ik alleen ben : beide (SLR en compact) netjes opgeborgen in hun hoesje en dan de tanktas in.
In groep : nog steeds beide in de tanktas, maar dan zonder hun hoesje. de compact los erin en de SLR in een 'afneembare kap' van een softshel-vest.
Alleen neem ik de tijd om foto's te trekken, vandaar. Maar in groep moet het soms vooruit gaan.
Op een van mijn vorige machientjes (LT met cruisecontrol), droeg ik de SLR gewoon rond mijn nek. Maar zonder cruisecontrol is het niet zo eenvoudig om met dat ding foto's te trekken.
Alhoewel ik mijn fototoestellen verzorg, blijven het gebruiksvoorwerpen. En echt fragiel zijn die toestellen niet hoor.

Grts
Pieter
Lukas

Bericht door Lukas »

Ok, merci.
In de tanktas dus. In de fototas en met een handdoek errond.

Morgen, op mijn werk :oops: ga ik nog tijd proberen maken om de straatnummers en de richtingen (dorpen, steden) wat groter op papier te zetten. Formaat tanktasvesnter. Dat lijkt me al rijdend handiger te volgen dan die kleine lettertjes van via-michelin.

En, 25 zou ik ook wel terug willen zijn... :wink:
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Fijne vakantie toegewenst, we zullen wel genieten van de kiekjes die je neemt :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

Lukas schreef:Tentje, slaapzak en matje, bankkaart, verse onderbroek,...
Groot gelijk! meer heb je niet nodig :grin: .

Ik vertrek waarschijnlijk ook voor een kort solo tripje op 23/9. Plan staat nog niet vast omdat ik dat van het weer wil laten afhangen. In het beste geval trein tot in Villach en dan via zoveel mogelijk Alpen-passen & zwarte woud terug naar huis :grin:

On topic: de Nikon gaat altijd in de tanktas, dat moet daar maar tegen kunnen denk ik dan!
GS 1200
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Wij hebben voor de DSLR een rugzak gekocht waar deze ingaat.
Het menselijk lichaam schijnt de beste opvanger te zijn van schokjes :grin:

Het is een slingshot rugzak zodanig dat deze over 1 schouder makkelijk gedraaid kan worden om de camera eruit te nemen en terug weg te steken.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Het menselijk lichaam schijnt de beste opvanger te zijn van schokjes
ik zou niet willen vallen met een rugzak of slingshot bag aan. Gegarandeerd breek je de rug met alle gevolgen vandien
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Hoi Lucsa,

Mijn reflex zit gewoon in de tanktas. Heb wel een fototas gekocht die min of meer waterafstotend en schokbestendig is. Heeft ondertussen al enkele Corsica en Griekenlandreizen en eigenlijk vanalles overleefd. Veel plezier op je trip!
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Lukas

Bericht door Lukas »

Zaterdagochtend ben ik vertrokken uit Bruusel. Via Gooik (waar ik een nieuwe/2dehandse helm heb opgehaald), Halle, Nijvel, Namen, Dinant, Beauraing, Bouillon... naar Sedan.
Vanaf Sedan wordt het echt mooi. Zonnetje schijnt. Geen kat op de baan. Beetje op en neer. Regelmatig een bocht. Dorpjes door (aan 50 per uur). En een mooi landschap! De Maas slingert zich door een brede vallei. Ooit koop ik een boot, denk ik dan.
Stoppen voor een peukje aan een kapelleke.

Afbeelding

En wat hoor ik in de verte...?
(Jammer van de foute belichting, maar bon)

Afbeelding

Tijd om verder te rijden richting Verdun. Ik passeer aan het geboortehuis van Jeanne d'Arc, maar stop niet. Heb echt zin om te rijden. Landschap en weg blijven super. Amper verkeer.
Na Verdun gaat het richting Neufchâteau.
Eigenlijk heb ik wel een doel. Ik wil naar Beaufremont. En daarna moet ik nog een camping vinden. Dus rij ik gewoon verder. Tanken, roken, benen strekken en verder.
Campingske gevonden. Allemaal Hollanders met campingcars of caravans...
Foto is niet zo scherp... Frisse pint nà een lange rit en vóór het eten... :drunken:

Afbeelding

Redelijk geslapen. Toch wel hard zo'n matje.
's Ochtends regent het. Dat is nog het minste. Ik heb geen koffie!
Alles ingepakt en naar ...

Afbeelding

Enkele koffie's aan de toog en mét een sigaret. Rookverbod op café? Ici, on s' en fout, monsieur!
Dan toch nog even naar Beaufremont.
Mooie wegjes...

Afbeelding

Mooi uitzicht...

Afbeelding

De terugweg aangevat via de zelfde weg.
Het weer is minder. Bewolkt, soms miezerig, heel af en toe een buitje. Het blijft een leuke rit.

Afbeelding

In Verdun ga ik, na een koffietje, op zoek naar dat groot oorlogsmonument. Ik heb het niet gevonden. Ik heb nochtans de juiste pijlen gevolgd. Bon, niet getreurd. Rijden. Weer Jeanne d'Arc haar geboortehuis voorbij zonder te stoppen.
Ik stop niet veel meer.
En voor ik het weet, ben ik terug in België. In Gedinne is eer autorally aan de gang. En t.h.v. het station daar, staat een wagen te flitsen. 'k Zou hem niet gezien hebben, mocht ik die flash niet recht in mijn smoel gekregen hebben.

Vanaf Beauraing neem ik een andere weg naar huis. Over Hastière en Anthée rij ik naar Rosée (Florennes). Daar staat een monument uit onze vaderlandse anti-atoomwapen geschiedenis. De Florennade, uitvalsbasis voor allerlei 'activiteiten' in de tijd van de raketten in Florennes. 't Is verdorie een frituur geworden... En was nog gesloten ook!

Afbeelding

Wie goed kijkt, ziet daar een pijl 'Mettet' staan. Ben dus langs daar gereden. Even naar de autocours staan kijken en dan naar Charleroi (wat is dat een afschuwelijke baan zeg...) en Brussel.
Had geen zin in nog meer autostrade en heb er via Halle en een frituurke in Pepingen (met een politiekantoor met een wel zeer bedenkelijke gevel) nog een stukje gewone wegen aangebreid.
Hewel, dat viel tegen. Na de mooie wegen in Frankrijk was aan onze 'gewone' wegen geen zak meer aan. Ik krijg het gevoel door één langerekte bebouwde kom te rijden.
Rap naar de E40!
En thuis was iedereen content mij te zien.

Ik moet dat meer doen!
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ge moogt dat inderdaad meer doen, ge schrijft 't neer op een heel aangemane lezende en amusante manier, echt tof om volgen :thumright:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

@ lukas
jawadde moatse schuun toerke , ik zoe da uuk ne kier wille doen moar ben beneit in den doenker aliene.steit en benijt hé.
oisheu da nog ne kier doet willek wel ne kier mee zulle mee meine éhwe ka :grin:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Lukas

Bericht door Lukas »

Hewel, 't was plezant om dat alleen te doen. Ik moest met niemand rekening houden.
Maar 's avonds aan m'n tent had ik wel wat compagnie kunnen verdragen.

Dus, een dergelijk toerke met meerdere zie ik ook wel eens zitten.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Luc, "count me in" zou ik zeggen! Heb een tijdje geleden terug een tent gekocht die nog nooit daglicht heeft gezien. En zo een tripje zie ik wel zitten (zoals de DC mannen een tijdje geleden hele boomstronken met de motor aanvoerden om het warm te krijgen :mrgreen: of was het dan toch van de drank?? :lol: )
Dus, als je nog eens die kriebels krijgt weet het dan te zeggen hé! :wink:
Mathy

Bericht door Mathy »

Lukas schreef "waar ik een nieuwe/2dehandse helm heb opgehaald"

Aha, dan heb je die al deftig kunnen testen!

Tof verslag overigens.
P-man

Bericht door P-man »

Effectief Lukas,
Dat moet je meer doen.
Zowel die toertjes, als de foto's, als een verslag publiceren.
En medereizigers bieden zich hier spontaan aan - gezellige bende hier op't forum.
Ik lees er niets van, maar ik vermoed dat de fototoestelperikelen ook geen enkele zorg waren?
Cheerio en tot op de baan.
Pieter
Plaats reactie