Danny,
die regelaars zijn vorig jaar vervangen, de gasklephuizen ook ( toen was het tijdelijk opgelost... )
brandstofsturing is ook vervangen geweest,
maar ik ben blij, dat ze bij bmw nu ook ervaren hebben wat het doet, zo ff stilvallen... :p
To be continued.... (precies ne film )
bosuil1880 schreef:Danny,
die regelaars zijn vorig jaar vervangen, de gasklephuizen ook ( toen was het tijdelijk opgelost... )
brandstofsturing is ook vervangen geweest,
maar ik ben blij, dat ze bij bmw nu ook ervaren hebben wat het doet, zo ff stilvallen... :p
To be continued.... (precies ne film )
Die post van Obiwan lijkt me wel de moeite om toch eens te checken, vraag es aan de garage om de krukas en nokkenassensor te vervangen, baat het niet dan schaadt het ook niet en kan je weeral iets uitsluiten. Ik had anders ook op de stappenmotoren of de software gegokt
Laatst gewijzigd door Dirk Pauwels op 15 sep 2011, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is juist het probleem met al die K... sensoren, vanaf dat er eentje ontbreekt slaat de sturing effe tilt, noodloop of af in jouw geval. kon je bij een 1150 bijna zeker zijn dat het de hallsensoren waren dan zijn er nu wel tig meer om te vervangen en proberen.
Ik zou zeggen zolang 't garantie is kan je maar nieuwe gasklephuizen hebben he, die dingen kosten heel veel geld...
Na een tijdje zullen ze de juiste sensor wel tegenkomen (en vervangen) zeker
Danny schreef:Dat is juist het probleem met al die K... sensoren, vanaf dat er eentje ontbreekt slaat de sturing effe tilt, noodloop of af in jouw geval. kon je bij een 1150 bijna zeker zijn dat het de hallsensoren waren dan zijn er nu wel tig meer om te vervangen en proberen.
Ik zou zeggen zolang 't garantie is kan je maar nieuwe gasklephuizen hebben he, die dingen kosten heel veel geld...
Na een tijdje zullen ze de juiste sensor wel tegenkomen (en vervangen) zeker
Wacht tot die waterkoeling uit is....Ik ga een BMW depannage service beginnen dan......
Bwaah ik denk dat de waterkoeling eenvoudiger gaat zijn dan een olie/lucht omdat ie het toch moeilijker heeft om een stabiele temperatuur te houden.
Thermisch zal 't een stap voorwaarts zijn en zullen ze met een paar problemen minder geconfronteerd worden.
Water combi oliepompjes kunnen ze wel bouwen bij BMW getuige daarvan zijn de oerdegelijke "k" reeks.
De oplossing die ik noemde is 100 % de juiste.
De kruk- en nokkenas sensor houdt in de gaten in welke stand deze tov elkaar staan. Obv deze gegevens wordt oa de brandstofinspuiting bepaald en dient tevens als beveiliging tegen motorschade. Zodra de gemeten stand tov elkaar buiten de opgegeven tolerantie valt wordt de motor uitgeschakeld om eventuele schade te voorkomen.
Probleem voor de dealer is het vaststellen van het probleem. Zoals je zelf ook merkt komt de storing maar eens in de zoveel tijd voor en om de sensoren onder garantie te mogen vervangen moet de fout voorkomen op het moment dat de motor aan de werkplaatscomputer is aangesloten en hierdoor geregistreerd word.
In mijn geval is de monteur een dag bezig geweest om de fout te reproduceren.
Heb je een officiele BMW dealer dan zou deze DE oplossing ook moeten kunnen vinden op "Puma" de interne technische vraagbaak van BMW.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
bosuil1880 schreef:Ze hebben blijkbaar nieuwe bougies gestoken, en
hij zou het niet meer hebben...
Ik ga hem van de week halen, en uitgebreid testen!!!
ik heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het resultaat is....
HIJ VALT GVD STIL!!!! :s
bosuil1880 schreef:Ze hebben blijkbaar nieuwe bougies gestoken, en
hij zou het niet meer hebben...
Ik ga hem van de week halen, en uitgebreid testen!!!
ik heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het resultaat is....
HIJ VALT GVD STIL!!!! :s
dat is balen !!!
bij een oldtimer neemt ge dat erbij, maar niet bij een nieuwe!
Amai, ik zou ook razend zijn....
wat ik niet begrijp is dat al die dingen die ze vervangen puur speculatief is en er verband mee kunnen hebben maar voormij niet direct de oorzaak zijn.
Let wel 't is enorm moeilijk een probleem op te speuren als 't zich niet stelt als ie in de garage staat. veel beter zou zijn moest ie niet meer starten, iedereen kan wel lullen prutsers etc doch begin maar te zoeken he... ik ben momenteel zo bij een gewone 1100 aan 't zoeken die met de regelmaat van de klok stilvalt maar nooit bij thuis
Je kan niet geloven wat we allemaal al getest hebben, heb nu een relaiske gefabriceerd dat reageerd op spanningsval en dat ga ik nu stuk voor stuk tussen de belangrijke componenten zetten en dan op den duur moet den dader eruit komen...
Ze hebben hem n anderhalve week bijgehouden,
ze zijn zelf stilgevallen na het steken van nieuwe gasklephuizen, dus ze hebben het meegemaakt,
wat het is, is voor hun ook n raadsel ja...
En hoe meer volk ge tegenkomt, hoe meer ge het hoort dat die het ook wel eens hebben...???
Er zullen nog wel mensen zijn met "een" probleem maar ik ken tig keer meer zonder probleem... laat ze maar wat zoeken nu maar zoals ik zei problemen van die aard zijn heel moeilijk te achterhalen, geen storingen in 't geheugen... dan kan je enkel speculatief te werk gaan, systematisch vervangen en duimen
neem ne keer contact met
ramaekers motoren
3550 heusden-zolder
011 53 82 01 http://www.ramaekers-motoren.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ah ja zijn zeer bekwame mannen
zij geven les aan mecaniekers bij sintra
en staan er om bekent om zulke problemen op te lossen
en doen dit met zeer veel inzet en plezier
en zij zijn onavankelijk en verkopen geen moto's
doen alleen onderhoud van motoren met garantie
ik zou er zeker eens contact mee nemen
als het aan mij lag zou ik de krukassensor en nokkenassensor al eens vervangen
heb dit al meermaals ondervonden wel is waar met personenwagens maar men weet nooit
heb meegemaakt dat nen auto stilviel al rijden,de krukassensor er uit gehaald en met remmenreinigger afgekoeld
oeps terug in gang tis maar ne gedachtegang é maar kzou der toch voor gaan
Obiwan schreef:De oplossing die ik noemde is 100 % de juiste.
De kruk- en nokkenas sensor houdt in de gaten in welke stand deze tov elkaar staan. Obv deze gegevens wordt oa de brandstofinspuiting bepaald en dient tevens als beveiliging tegen motorschade. Zodra de gemeten stand tov elkaar buiten de opgegeven tolerantie valt wordt de motor uitgeschakeld om eventuele schade te voorkomen.
Probleem voor de dealer is het vaststellen van het probleem. Zoals je zelf ook merkt komt de storing maar eens in de zoveel tijd voor en om de sensoren onder garantie te mogen vervangen moet de fout voorkomen op het moment dat de motor aan de werkplaatscomputer is aangesloten en hierdoor geregistreerd word.
In mijn geval is de monteur een dag bezig geweest om de fout te reproduceren.
Heb je een officiele BMW dealer dan zou deze DE oplossing ook moeten kunnen vinden op "Puma" de interne technische vraagbaak van BMW.
miers schreef:als het aan mij lag zou ik de krukassensor en nokkenassensor al eens vervangen
heb dit al meermaals ondervonden wel is waar met personenwagens maar men weet nooit
heb meegemaakt dat nen auto stilviel al rijden,de krukassensor er uit gehaald en met remmenreinigger afgekoeld
oeps terug in gang tis maar ne gedachtegang é maar kzou der toch voor gaan