onderhouds/werkplaats handleiding R1200RT
Moderator: GVN
-
Francis
- Contacteer:
onderhouds/werkplaats handleiding R1200RT
Hallo allemaal,
Weet er iemand of er ergens handleidingen voor het onderhoud en kleine werkzaamheden van deze "nieuwe" RT's te vinden zijn ?
Heb daar anders erg veel interesse in !!!!
Het formaat zou geen probleem mogen zijn, pdf is handig, maar iets anders is ook goed.
Ben bereid eventuele onkosten te vergoeden.
Alvast erg bedankt,
Francis
Weet er iemand of er ergens handleidingen voor het onderhoud en kleine werkzaamheden van deze "nieuwe" RT's te vinden zijn ?
Het formaat zou geen probleem mogen zijn, pdf is handig, maar iets anders is ook goed.
Alvast erg bedankt,
Francis
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
My answer is NO !
Re: onderhouds/werkplaats handleiding R1200RT
Ik probeer net hetzelfde te vinden !Francis schreef:Hallo allemaal,
Alvast erg bedankt,
Francis
Van zodra ik iets weet bericht ik je.
Beste groeten
In mijn gebruikershandleiding bij onderhoud op pag. 98, staat letterlijk: "Als u geïnteresseerd ben in verdergaande werkzaamheden, verwijzen wij u naar de bij uw motorfiets horende reparatiehandleiding op CD-rom. Deze is verkrijgbaar bij uw BMW motorfietsdealer." Daar al eens geïnformeerd? Ik ga het in ieder geval eens vragen, de volgende keer ik bij mijn dealer kom, al is het maar voor als mijn fiets een paar jaartjes ouder is.
R1200RT '05
Dan zullen we eerst eens moeten prijsvragen? Misschien loont het niet,om te kopiëren. Anders zeker geen slecht idee.Die handleiding zal wel te betalen zijn, maar als we met voldoende geïnteresseerd zijn kunnen we misschien één copy en x-maal copieren en verdelen onder de ingeschrevenen?
R1200RT '05
-
brit
bmw noemt dit REPROM. heb er zo één liggen voor de 12gs maar vind het maar een ontgoocheling. via via een kopie op de kop kunnen tikken.dolf schreef:verwijzen wij u naar de bij uw motorfiets horende reparatiehandleiding op CD-rom. Deze is verkrijgbaar bij uw BMW motorfietsdealer.
beste is de ETK (=erzats teil katalog. wat de dealers ook gebruiken). daar staan alle modellen op met hun onderdelen en onderdeelnummers, schema's, ... ETK kan ondermeer gedownload worden via http://www.emulenl.com/
weet wel niet als er al een recente versie op emule staat.
-
-Wim-
Ik heb het elders al eens gepost. Voor een on-line ETK ga je naar http://www.realoem.com
Groeten,
Wim
Groeten,
Wim
Emule is een programma zoals vb Kazaalite, maar dan meer geschikt voor grote bestanden. Je kan er echter niet (zoals bij Kazaa wel kan) ,het uploaden vanaf jouw computer uitschakelen. Daarom vind je bij Emule natuurlijk veel meer bronnen dan bij Kazaalite. Het werkt ook nog met een soort waarderingssyteem, zodat hoe meer er van je computer geupload wordt, hoe sneller jij kan downloaden.Die ETK vind ik wel niet op die site.
Kun je wat uitleg geven over waar juist dat die staat?
R1200RT '05
-
hla
- Contacteer:
Ik begrijp het niet
Wat heeft :"ETK =erzats teil katalog" te maken met een P&P programma of programma's allerlei te up- en downloaden?
Ik dacht dat er hier sprake was van een onderdelencatalogus met beschrijvingen voor montage en dergelijke
Dat had ik toch uit "Brit" zijn mail verstaan.
Wat heeft :"ETK =erzats teil katalog" te maken met een P&P programma of programma's allerlei te up- en downloaden?
Ik dacht dat er hier sprake was van een onderdelencatalogus met beschrijvingen voor montage en dergelijke
Dat had ik toch uit "Brit" zijn mail verstaan.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
Indien we het op deze manier kunnen doen, wil ik graag een deel betalen ! indien dit zou kunnen natuurlijk.dolf schreef:In mijn gebruikershandleiding bij onderhoud op pag. 98, staat letterlijk: "Als u geïnteresseerd ben in verdergaande werkzaamheden, verwijzen wij u naar de bij uw motorfiets horende reparatiehandleiding op CD-rom. Deze is verkrijgbaar bij uw BMW motorfietsdealer." Daar al eens geïnformeerd? Ik ga het in ieder geval eens vragen, de volgende keer ik bij mijn dealer kom, al is het maar voor als mijn fiets een paar jaartjes ouder is.
-
brit
idd... of mssch ook via kazaa zoals aangehaald wordt.dolf schreef:Ik denk dat Brit bedoeld dat je die ETK met emule moet downloaden.
via emule inschrijven, dan software van emule downloaden en installeren. indien je firewall hebt, tijdelijk uitschakelen. prog. emule openen en connectie maken en dan via search naar etk zoeken. zal vermoedelijk als .rar bestand te vinden zijn. best eerst ook datum controleren om er zeker van te zijn dat je een versie hebt waarin 12rt vervat zit.
indien dit niet gaat kan je mssch de vraag posten op buitenlandse fora (bv. uk).
-
hla
- Contacteer:
Volgens : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=01&fg=50
kost de CD-repair manual R-moduls K26 R1200RT 45.86$
Part number = 01797695182.
Is wel de nederlandse versie.
De engelstalige kost evenveel.
Als je die site gebruikt en klikt op andere onderdelen, dan krijg je tekeningen op het scherm met onderdelen, en bijhorende prijzen.
Die tekeningen zijn op de computer als fotos te stokkeren, en zodoende kun je een hele manual zelf samen stellen.
Kost uiteindelijk alleen maar wat tijd.
We moeten dan wel toch eens nagaan of het wel degelijk over onze R1200RT gaat
Hieronder nog eens de +/- beginsite
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... 200&arch=0
Bruikbaar

kost de CD-repair manual R-moduls K26 R1200RT 45.86$
Part number = 01797695182.
Is wel de nederlandse versie.
De engelstalige kost evenveel.
Als je die site gebruikt en klikt op andere onderdelen, dan krijg je tekeningen op het scherm met onderdelen, en bijhorende prijzen.
Die tekeningen zijn op de computer als fotos te stokkeren, en zodoende kun je een hele manual zelf samen stellen.
Kost uiteindelijk alleen maar wat tijd.
We moeten dan wel toch eens nagaan of het wel degelijk over onze R1200RT gaat
Hieronder nog eens de +/- beginsite
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... 200&arch=0
Bruikbaar
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
R1200RT
-
brit
op die site staat niet REPROM maar de ganse bmw ETK online.
de ETK is op dergelijke manier opgebouwd. je kiest je model, bouwjaar, ..., dan kan je motorfietsgedeelte kiezen, bv. engine. dan kies je een subgroep bv. piston en krijg je schema, klik op het schema en dan krijg je een vergroot met onderdeelnummers en lijst met prijzen van die onderdeelnummers. alles wat verkrijgbaar is voor bv. 12rt bouwjaar x zal te vinden zijn in de ETK, er zal dus ook een verwijziging in staan naar een technische handleiding (=reprom) waar jij het over hebt.
wat op die site staat, moet je dus eigenlijk hebben. zelf de schema's opslaan + structuur overnemen zal wel een tijd vragen.
bepaal eerst de exacte bouwdatum van de motor via http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
de ETK is op dergelijke manier opgebouwd. je kiest je model, bouwjaar, ..., dan kan je motorfietsgedeelte kiezen, bv. engine. dan kies je een subgroep bv. piston en krijg je schema, klik op het schema en dan krijg je een vergroot met onderdeelnummers en lijst met prijzen van die onderdeelnummers. alles wat verkrijgbaar is voor bv. 12rt bouwjaar x zal te vinden zijn in de ETK, er zal dus ook een verwijziging in staan naar een technische handleiding (=reprom) waar jij het over hebt.
wat op die site staat, moet je dus eigenlijk hebben. zelf de schema's opslaan + structuur overnemen zal wel een tijd vragen.
bepaal eerst de exacte bouwdatum van de motor via http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
-
mike the bike
Waaaaauw mannen wat een pracht van informatie staat daar op zeg
daar ga ik uren plezier aan beleven aan http://www.realoem.com al vast bedankt voor deze tip.
daar ga ik uren plezier aan beleven aan http://www.realoem.com al vast bedankt voor deze tip.
-
Francis
- Contacteer:
Hallo iedereen,
Ik heb zeker veel zin om mijn deeltje bij te dragen als we zo voor ons model een garage en reparatie handleiding kunnen bekomen
Maaar ... ik heb zo een klein beetje het gevoel (kan abuus zijn hoor) dat een aantal heren hier eigenlijk een onderdelen kataloog bedoelen
Neen
En das natuurlijk GEEN reparatie handleiding a la "hoe stel ik mijn kleppen" of "hoe demonteer ik mijn schijfrem" ...
Ik wil dus erg graag aan iets mee doen, als het tenminste het antwoord op mijn vraag was/is ... En natuurlijk wil ik daar dan graag iets voor betalen.
Groetjes mannen, en we zoeken verder
Francis
Tekitiesie, want dat doe ik ook
Ik heb zeker veel zin om mijn deeltje bij te dragen als we zo voor ons model een garage en reparatie handleiding kunnen bekomen
Maaar ... ik heb zo een klein beetje het gevoel (kan abuus zijn hoor) dat een aantal heren hier eigenlijk een onderdelen kataloog bedoelen
En das natuurlijk GEEN reparatie handleiding a la "hoe stel ik mijn kleppen" of "hoe demonteer ik mijn schijfrem" ...
Ik wil dus erg graag aan iets mee doen, als het tenminste het antwoord op mijn vraag was/is ... En natuurlijk wil ik daar dan graag iets voor betalen.
Groetjes mannen, en we zoeken verder
Francis
Tekitiesie, want dat doe ik ook
Francis, r12rt
My answer is NO !
My answer is NO !