onderhouds/werkplaats handleiding R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Francis
Contacteer:

onderhouds/werkplaats handleiding R1200RT

Bericht door Francis »

Hallo allemaal,

Weet er iemand of er ergens handleidingen voor het onderhoud en kleine werkzaamheden van deze "nieuwe" RT's te vinden zijn ?
Heb daar anders erg veel interesse in !!!!
Het formaat zou geen probleem mogen zijn, pdf is handig, maar iets anders is ook goed.
Ben bereid eventuele onkosten te vergoeden.

Alvast erg bedankt,
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Lp

Re: onderhouds/werkplaats handleiding R1200RT

Bericht door Lp »

Francis schreef:Hallo allemaal,

Weet er iemand of er ergens handleidingen voor het onderhoud en kleine werkzaamheden van deze "nieuwe" RT's te vinden zijn ?
Heb daar anders erg veel interesse in !!!!
Het formaat zou geen probleem mogen zijn, pdf is handig, maar iets anders is ook goed.
Ben bereid eventuele onkosten te vergoeden.

Alvast erg bedankt,
Francis
Ik probeer net hetzelfde te vinden !
Van zodra ik iets weet bericht ik je.

Beste groeten
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

dan houden we mekaar op de hoogte LP :!: 8)
Francis, r12rt

My answer is NO !
dolf

Bericht door dolf »

In mijn gebruikershandleiding bij onderhoud op pag. 98, staat letterlijk: "Als u geïnteresseerd ben in verdergaande werkzaamheden, verwijzen wij u naar de bij uw motorfiets horende reparatiehandleiding op CD-rom. Deze is verkrijgbaar bij uw BMW motorfietsdealer." Daar al eens geïnformeerd? Ik ga het in ieder geval eens vragen, de volgende keer ik bij mijn dealer kom, al is het maar voor als mijn fiets een paar jaartjes ouder is.
R1200RT '05
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Die handleiding zal wel te betalen zijn, maar als we met voldoende geïnteresseerd zijn kunnen we misschien één copy en x-maal copieren en verdelen onder de ingeschrevenen?

Mij interesseerd zoiets ook zeker!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
dolf

Bericht door dolf »

Die handleiding zal wel te betalen zijn, maar als we met voldoende geïnteresseerd zijn kunnen we misschien één copy en x-maal copieren en verdelen onder de ingeschrevenen?
Dan zullen we eerst eens moeten prijsvragen? Misschien loont het niet,om te kopiëren. Anders zeker geen slecht idee.
R1200RT '05
brit

Bericht door brit »

dolf schreef:verwijzen wij u naar de bij uw motorfiets horende reparatiehandleiding op CD-rom. Deze is verkrijgbaar bij uw BMW motorfietsdealer.
bmw noemt dit REPROM. heb er zo één liggen voor de 12gs maar vind het maar een ontgoocheling. via via een kopie op de kop kunnen tikken.

beste is de ETK (=erzats teil katalog. wat de dealers ook gebruiken). daar staan alle modellen op met hun onderdelen en onderdeelnummers, schema's, ... ETK kan ondermeer gedownload worden via http://www.emulenl.com/

weet wel niet als er al een recente versie op emule staat.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Die ETK vind ik wel niet op die site.
Kun je wat uitleg geven over waar juist dat die staat?

R1200RT

-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik heb het elders al eens gepost. Voor een on-line ETK ga je naar http://www.realoem.com

Groeten,

Wim
dolf

Bericht door dolf »

Die ETK vind ik wel niet op die site.
Kun je wat uitleg geven over waar juist dat die staat?
Emule is een programma zoals vb Kazaalite, maar dan meer geschikt voor grote bestanden. Je kan er echter niet (zoals bij Kazaa wel kan) ,het uploaden vanaf jouw computer uitschakelen. Daarom vind je bij Emule natuurlijk veel meer bronnen dan bij Kazaalite. Het werkt ook nog met een soort waarderingssyteem, zodat hoe meer er van je computer geupload wordt, hoe sneller jij kan downloaden.
R1200RT '05
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik begrijp het niet :!:

Wat heeft :"ETK =erzats teil katalog" te maken met een P&P programma of programma's allerlei te up- en downloaden?

Ik dacht dat er hier sprake was van een onderdelencatalogus met beschrijvingen voor montage en dergelijke :?:
Dat had ik toch uit "Brit" zijn mail verstaan.

R1200RT

dolf

Bericht door dolf »

Ik denk dat Brit bedoeld dat je die ETK met emule moet downloaden.
R1200RT '05
Lp

Bericht door Lp »

dolf schreef:In mijn gebruikershandleiding bij onderhoud op pag. 98, staat letterlijk: "Als u geïnteresseerd ben in verdergaande werkzaamheden, verwijzen wij u naar de bij uw motorfiets horende reparatiehandleiding op CD-rom. Deze is verkrijgbaar bij uw BMW motorfietsdealer." Daar al eens geïnformeerd? Ik ga het in ieder geval eens vragen, de volgende keer ik bij mijn dealer kom, al is het maar voor als mijn fiets een paar jaartjes ouder is.
Indien we het op deze manier kunnen doen, wil ik graag een deel betalen ! indien dit zou kunnen natuurlijk.
brit

Bericht door brit »

dolf schreef:Ik denk dat Brit bedoeld dat je die ETK met emule moet downloaden.
idd... of mssch ook via kazaa zoals aangehaald wordt.

via emule inschrijven, dan software van emule downloaden en installeren. indien je firewall hebt, tijdelijk uitschakelen. prog. emule openen en connectie maken en dan via search naar etk zoeken. zal vermoedelijk als .rar bestand te vinden zijn. best eerst ook datum controleren om er zeker van te zijn dat je een versie hebt waarin 12rt vervat zit.

indien dit niet gaat kan je mssch de vraag posten op buitenlandse fora (bv. uk).
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Volgens : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=01&fg=50

kost de CD-repair manual R-moduls K26 R1200RT 45.86$
Part number = 01797695182.

Is wel de nederlandse versie.
De engelstalige kost evenveel.

Als je die site gebruikt en klikt op andere onderdelen, dan krijg je tekeningen op het scherm met onderdelen, en bijhorende prijzen.

Die tekeningen zijn op de computer als fotos te stokkeren, en zodoende kun je een hele manual zelf samen stellen.

Kost uiteindelijk alleen maar wat tijd.

We moeten dan wel toch eens nagaan of het wel degelijk over onze R1200RT gaat :!:

Hieronder nog eens de +/- beginsite
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... 200&arch=0

Bruikbaar :?: :idea: :wink:

R1200RT

brit

Bericht door brit »

op die site staat niet REPROM maar de ganse bmw ETK online.

de ETK is op dergelijke manier opgebouwd. je kiest je model, bouwjaar, ..., dan kan je motorfietsgedeelte kiezen, bv. engine. dan kies je een subgroep bv. piston en krijg je schema, klik op het schema en dan krijg je een vergroot met onderdeelnummers en lijst met prijzen van die onderdeelnummers. alles wat verkrijgbaar is voor bv. 12rt bouwjaar x zal te vinden zijn in de ETK, er zal dus ook een verwijziging in staan naar een technische handleiding (=reprom) waar jij het over hebt.

wat op die site staat, moet je dus eigenlijk hebben. zelf de schema's opslaan + structuur overnemen zal wel een tijd vragen.

bepaal eerst de exacte bouwdatum van de motor via http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
brit

Bericht door brit »

oeps, zie nu dat K1200LT dat reeds gezegd heeft in een eerder bericht...
archi

Bericht door archi »

ETK vlot te koop op ebay.de voor 25-30 €.

Best versie vanaf mei of juni nemen, want dat is de vernieuwde versie.

Prijslijsten zijn ook op het net te vinden, soms even snel als bij de dealers want maandelijks geupdated.

Eric
mike the bike

Bericht door mike the bike »

Waaaaauw mannen wat een pracht van informatie staat daar op zeg
daar ga ik uren plezier aan beleven aan http://www.realoem.com al vast bedankt voor deze tip.
dolf

Bericht door dolf »

Heb via via een ETK te pakken gekregen van 06/2005. RT en St staan erin. Dit is wel enkel een onderdelenlijst. Beschrijvingen van hoe een en ander uit te voeren vind je er niet in.
R1200RT '05
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Hallo iedereen,

Ik heb zeker veel zin om mijn deeltje bij te dragen als we zo voor ons model een garage en reparatie handleiding kunnen bekomen :!:
Maaar ... ik heb zo een klein beetje het gevoel (kan abuus zijn hoor) dat een aantal heren hier eigenlijk een onderdelen kataloog bedoelen :?: :roll: Neen :?:
En das natuurlijk GEEN reparatie handleiding a la "hoe stel ik mijn kleppen" of "hoe demonteer ik mijn schijfrem" ...

Ik wil dus erg graag aan iets mee doen, als het tenminste het antwoord op mijn vraag was/is ... En natuurlijk wil ik daar dan graag iets voor betalen.

Groetjes mannen, en we zoeken verder :!:
Francis
Tekitiesie, want dat doe ik ook :!:
Francis, r12rt

My answer is NO !
Plaats reactie