Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

viking16
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2011, 16:49
Locatie: waardamme

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door viking16 »

bosuil1880 schreef:Hoe langer ik hier volg, hoe meer GS'sen en RT's er stilvallen...
Tijd voor BMW om actie te ondernemen???
Misschien een actie te ondernemen door BMW MC Vlaanderen door de klachten/krachten te bundelen en Bornem eens te kontakteren?
Is maar een idee he...

Ik ben ook aangesloten op het KIA Forum Nl en ik lees daar regelmatig dat er vanuit de "club, forum,..." de importeur/hoofdverdeler,... wordt gekontakteerd bij veel voorkomende problemen...
En volgens mij zitten er hier wel een paar met connecties te Bornem

PS: op het werk rij ik met een 1150RT/P (2004) eenzelfde probleem ondervonden twee jaar geleden...het probleem werd verholpen (vraag me niet wat of hoe)...
maar t is inderdaad levensgevaarlijk en alle hens aan dek als plots dat achterwiel blokkeert (k zal er geen zware verhalen rondbreien :-) )
BMW R 1200 GSA (2007)
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Dirk Pauwels »

viking16 schreef:
bosuil1880 schreef:Hoe langer ik hier volg, hoe meer GS'sen en RT's er stilvallen...
Tijd voor BMW om actie te ondernemen???
Misschien een actie te ondernemen door BMW MC Vlaanderen door de klachten/krachten te bundelen en Bornem eens te kontakteren?
Is maar een idee he...
Heel goed idee, maar die durven dat niet, hebben de fondsen nodig hé, :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:De mijn (2009) viel al twee keer stil in een 90° bocht, waar ik amper 10 km/u reed. Ook een geweldige ervaring. Dan ben je blij met lange benen.
Best geen hairpins meer rijden ( die naar boven dan hé) dan want dan gade heeeeeel lange benen nodig hebben.......

Ambetant probleem
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
viking16
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2011, 16:49
Locatie: waardamme

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door viking16 »

Dirk Pauwels schreef:Heel goed idee, maar die durven dat niet, hebben de fondsen nodig hé
triestige zaak dan...als t alleen maar om geld draait

algemeen belang, veiligheid, service naar de klanten/leden, PR,... ??
BMW R 1200 GSA (2007)
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Danny »

Je moet het toch ook wel wat procentueel zien he, ik lees hier ""hoe langer hoe meer""...
vergelijk eens wat stilvallers met 't aantal rondbollende boxerblokken (die niet stilvallen) filter daaruit nog eens de blokken die effectief stilvallen om dezelfde reden en je cijfers zouden wel eens héél erg kunnen tegenvallen.

Forums zijn klaagmuren en als je hier iets leest is 't voor 99% ergernis, net zoals "na 30 jaar Honda mijn eerste en laatste BMW".

Ik vind het heel vervelend dat er zijn die stilvallen maar alles heeft zijn reden en een blok kan om 100 redenen stilvallen, ook als ge zonder naft zit :clown:

Niemand belet een BMW rijder van 't probleem in Bornem eens gaan aan te kaarten, ze bijten daar nie he...

Maar om gaan te zeggen we gaan eens kliekse oprichten met stilvallers...als ge er tien bijeen krijgt zal 't veel zijn, ik refereer hierbij graag naar al die 2007 modellen waarvan de blokken in frut draaiden, die zijn ook aan "een paar stuks" geraakt. 't I s erg jammer dat zoiets met je motor gebeurt, maar daarom is alles nog nie slecht.
't allerbelangrijkst is hoe lossen ze 't op, een manier waar je mee kan leven of doen ze alsof hun neus bloed en mag de klant alles ophoesten.

Of je je dan verenigd op een forum met 7 man of niet dat gaat geen donder uitmaken... je dealer en de importeur spelen hierin weerom een grote rol :wink:

ik zie 't maar vanop een afstand, probeer wat objectief maar vooral ook realistisch te blijven hoe ontnuchterend dat soms ook kan zijn...
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door lekkerweg »

Ieder slachtoffer door stilvallen, is er één teveel. Maar er wordt pas effectief ingegrepen, hoe lastig ook, als dat een feit is.
Minachting naar motrorijders? Want de autoindustrie reageren ze bij defecten wel anders.
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Danny »

lekkerweg schreef:Ieder slachtoffer door stilvallen, is er één teveel. Maar er wordt pas effectief ingegrepen, hoe lastig ook, als dat een feit is.
Minachting naar motrorijders? Want de autoindustrie reageren ze bij defecten wel anders.
Daar vergis je je toch wel in denk ik, ken nu toch wel heel wat mensen die in dat wereldje zitten, auto's hebben net als motoren hun procenten van defecten en ook hoe langer hoe meer.

Natuurlijk vind ik iedere panne er eentje teveel maar toch moet je kunnen relativeren en is niet iedere panne per definitie minachting naar de motard of het product.
ze proberen het toch op te lossen??? en bekijk zoals ik zei het procentueel, en trouwens er valt nog niet eens wat procentueel te bundelen want het probleem is niet bekend, er is een gevolg van bekend en dat is stilvallen...

Ik lees ook ingrijpen, ingrijpen in wat?? Vijf man die stilvallen, ze grijpen toch in er word naar 't probleem gezocht moeten daarvoor dingen gewijzigd worden waarvan ze niet eens weten wat er moet gewijzigd worden.
Een motor is mekaniek en kan kapot en hoe meer toeters en bellen erop zitten hoe meer er zal kapot gaan... maar om nu te zeggen ze hebben 't allemaal en we moeten een protestmars naar München organiseren???
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door JohanDB »

Voor iedereen die op het forum komt zeggen dat zijn moto zomaar stil valt of zijn klep afbreekt zijn er waarschijnlijk ook vijf die hetzelfde voor hebben en níet op forums zitten. Ook niet vergeten he.
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Danny »

Inderdaad en voor die 5 zijn er 1500 die hier ook nie komen en probleemloos rijden...
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Vanguard »

Ik ga in ieder geval niet mee naar Munchen, Mijne K viel een paar maand geleden ook regelmatig stil.
Dealer heeft het netjes in garantie opgelost en sindsdien start hem terug als ne nieuwe.
Volledig verhaal: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 03&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb een vermoeden dat men bij de mijne wel een foutcode heeft kunnen uitlezen en daarom het probleem op een paar dagen kunnen oplossen.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door lekkerweg »

Voor de rijder maakt het helemaal niet uit wáárom de motor,en zijn hart, op dat moment stilvallen.
De fabrikant is pas onder de indruk als die aansprakelijk gesteld wordt. Dus eerst een paar dooien.
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Danny »

"Dooien", zijn we nu niet wat aan 't overdrijven???

Een mens moet eens lezen wat er staat, er vallen er een paar stil, bij den ene is 't de stappenmotor, bij den andere een gasklephuis, dan eens een pomp, computer, pompsturing, nokkenassensor... waar ga je dan voor reclameren omdat er iets mechanisch stuk gaat.
zoals ik al zei als je er nu 1000 moest hebben die allemaal om dezelfde reden stuk gaan en ze passen hun product niet aan of vervangen niet in garantie etc... dan kon je zeggen dat het hun niet interesseerd.

In dit geval weet je niet eens waar 't over gaat en toch word er een hetze opgestart. De dealer doet zijn best om de oorzaak te zoeken wat kan je nog meer verwachten??

Ik denk dat dit tot totaal onzinnige discussies leid.
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door vasco66 »

beste danny
ik weet dat je van bmw totaal niks wilt gezegd hebben
maar da wil ook nie zeggen dat die enkelingen dan maar in de moet laten staan he
die hebben trouwens even veel aan hun motor betaald als wij en hebben ook recht op een goede motor
ik heb een gsa van 2007 gehad met heel veel problemen
scherm 4 x vervangen
rollement achterwiel 2x op 10.000 en op 25000 km
stilvallen zo maar als de meeste
en op 25.000 km als ik hem wegdeed warm lopen en een zeer raar geluid in de rechter cilinder gereed op kapot vliegen
en heb toen een nieuwe gekocht en alles is zeer goed op een paar puntjes 2010
zeer hoog olie verbruik
en benziene meter klopt niet zegt tank leeg en kan maar 22 liter tanken en heb een tank van 33 liter raar he
dus ik dacht van ik heb dan nog 10 liter kan nog een stuk verder maar dat is blijkbaar ook niet waar
motor valt stil
en ga dan tanken en kan dan effektief maar 23 liter tanken
dan is voor mij de vraag hoe komt het dat hij die laatste 10 liter die nog in de tank zit nie gebruikt
en heb de garagist op de hoogte gebracht heeft verschillende dingen vervangen
maar resultaat 0
hij heeft me dan uitdrukkelijk gezegt van ik kan niks meer doen , en daar sta je dan plezant he
dan bornem op de hoogte gebracht van het probleem
antwoord gekregen ze mogen nog eens alles vervangen wat er vervangen is
en ik ben niet de enige want in dezelfde garage is er nog iemand met dat probleem
en daar hebben we dan 20.000 euro mogen voor neertellen omdat mee te krijgen
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door lekkerweg »

Ligt het er ook niet aan dat veel storingen zich aankondigen, waarna je al dan niet voorzichtig door kunt rijden,of in ieder geval van de weg af,in tegenstelling tot plotsklaps stilvallen?
Ok, we schiten niet veel op zo. En BMW zal er heus wel mee bezig zijn. Maar dat toegeven kan veel (financiele) gevolgen hebben.
viking16
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2011, 16:49
Locatie: waardamme

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door viking16 »

viking16 schreef:Misschien een actie te ondernemen door BMW MC Vlaanderen door de klachten/krachten te bundelen en Bornem eens te kontakteren?
Is maar een idee he...
bon tussen alle heisa door..wil ik toch eens terugkomen op mijn "idee" (zie hierboven)

ik heb net ook eens de clubfilosofie gelezen (site BMW MC Vl):
"...met als doel de belangen van de BMW-motorrijders te behartigen." :!:

dus waarom zou de club dan niet eens sommige "frequente "problemen (ook al zijn de percentages niet torenhoog) aankaarten bij BMW?

misschien dat een "klachtenbundeling" de hoofdimporteur aanport ipv dat iedere dealer apart allerlei dingen zit te zoeken, vervangen, proberen het probleem te verhelpen,...
misschien is er niet genoeg communicatie tussen de dealers en de hoofdzetel?
enfin ik zeg maar wat he..

ik geef een voorbeeld van bij KIA:
ik heb dit jaar een nieuwe KIA Sportage gekocht, die gaan nets als de GS als zoete broodjes de deur uit; blijkbaar als ENIGSTE (zeer laag percentage) in België heb ik een probleem tijdens het schakelen, de dealer probeerde iets, ging op mijn aandringen te rade bij de KIA Belgium (garantie niet waar); ik heb ook ettelijke mails geschreven naar KIA BE...(over de communicatie ben ik ook niet tevreden hoor)nu heeft KIA BE de zaak in handen en proberen hun technici het probleem te analyseren, verhelpen,..zodat er in de toekomst een pasklaar antwoord is of een aanpassing in hun systeem

niemand hoeft zich aangevallen of "gepikeerd" te voelen he...
ook gelezen in de clubfilosofie " dat er een gemoedelijke sfeer is" :wink:
BMW R 1200 GSA (2007)
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Danny »

Oi Viking

ik begrijp je visie hier in en bv bij een slecht versnellingsbak (stel er zijn er meerdere) dan kan je die zaken bundelen.
Hetgene ik met stilvallen wil aanhalen is; er is een klacht stilvallen maar er zijn honderd en één redenen waardoor een motor kan stilvallen en zolang je daar geen echt er bovenuitstekende boosdoener hebt, heb je geen poot om op te staan.

Ik vind als geen ander dat een motor zonder problemen moet draaien en dat de fabrikant verantwoordelijk is voor zijn produkt en de dealer is aangesteld om die problemen op te lossen. Doch gelijk in 't geval van Bosuil is er noga altijd geen echte oorzaak gevonden, hoe kan je dan zeggen dat is fout of dat of iets anders.
Bij sommige was er ook 't problemen en die zijn er vanaf, er hoeft maar iets te schelen in een sensor en 't licht gaat uit en er zitten heel wat sensoren in...

Ik bedoel maar je moet relativeren, veel belangrijker is hoe gaat je dealer met dit probleem om en jou als klant :mrgreen:
OFrank
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 nov 2005, 18:41

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door OFrank »

Beste Vasco66,
Mijn GS2010 heeft dezelfde problemen als die van jou: hoog olieverbruik en een benzinemeter die niet correct weergeeft. Ben daar verschillende keren voor bij de dealer geweest. Die heeft zelf Bornem ingeschakeld. Zij hebben een update van de software gedaan. Sindsdien loopt de meting meer correct met volgende opmerking: de benzinemeting gebeurt in de nieuwe modellen 2010 niet meer met een strip, doch wel met een vlotter. Deze vlotter kan bij een volledig volle tank de eerste 3l niet meten. Vandaar dat het bereik de eerste 50km wat blijft hangen of niet correct is. Hetzelfde gebeurt bij de laatste 3l; dwz, als mijn tank volledig leeg weergeeft, kan ik nog een 30-40km rijden. Daar stopt het dan.
Olieverbruik is inderdaad een ramp. Ben blij te horen dat ik niet de enige ben: gemiddeld 0,5 tot 1l per 2000km. Dit was bij mijn vorige GS het verbruik op 10000km. BMW gecontacteerd. Resultaat: zolang het verbruik niet meer dan 1l/1000km is, kan dit nog als normaal aanzien worden????????????
Waarom de ene motor quasi geen olieverbruik heeft en de andere een overvloedig verbruik heeft, blijft een raadsel. Ik probeer nu een meer dikke olie uit. Zullen zien.
Toch ben ik ervan overtuigd dat, zo meerdere personen een probleem hebben, de namen best verzameld worden en daarmee naar BMW gestapt wordt.
Ik heb ook een BMW-wagen. Ik erger mij dood aan het feit dat BMW het melden en invoeren van flitspalen op GPS eigenhandig heeft geblokkeerd. Toen ik BMW van mijn ongenoegen op de hoogte bracht kreeg ik als antwoord: "indien meerdere BMW rijders dit als een probleem rapporteren, enkel dan bestaat de mogelijkheid dat BMW Duitsland zijn mening zal herzien".
Vandaar: hoe meer personen met hetzelfde probleem dit bij BMW aankaarten, hoe meer kans je hebt dat zij er iets aan zullen proberen doen.
Het zijn dure motoren; deze mogen dan ook perfect werken.
viking16
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2011, 16:49
Locatie: waardamme

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door viking16 »

hey danny,

ik snap al die stanpunten ook hoor... maar ne mens die t voor heeft, kan waarschijnlijk niet te gemakkelijk meer relativeren

van hetgeen ik van jou al gelezen heb, heb ik begrepen dat je een redelijke goeie "techneut" bent en je bekijkt het meer vanuit dat standpunt maar het is inderdaad een "raadsel" , een niet echt tastbaar gegeven (nu dat van mijne KIA ook niet zunne) en het heeft een redelijk machteloos gevoel als ze je ten eerste initieel niet geloven en dat ze er dan het raden naar hebben wat het zou kunnen zijn, zeker omdat het ook niet altijd voorkomt!)

ik heb nog maar pas een GS(A) 2007 gekocht, wat ik al gelezen heb over die modellen ..brrr
dan begrijp ik ook het "topic" "30 jaar Honda" of zoiets..ik heb ook bijna altijd Honda gereden (nooit geen problemen gekend: geen olieverbruik, geen knipperende ABS, geen afbrekende klepstelen,...ongetwijfeld zullen er gasten dat wel meegemaakt hebben)

maar misschien eens langs verschillende kanten pushen (wie niet waagt, blijft maagd he :grin: )
daarvoor moet er geen mars op Munchen gebeuren...stel je voor dat ze weer terugkeren voor vier jaar :razz:
maar L'Union fait la Force brulde de Vlaamse Leeuw

het zou niet mogen zijn...vooral t is niet ene die stilvalt he; zowel nieuwe,oudere, ...
we zullen wel zien, zei de boer, en hij ploegde verder...

grtz
BMW R 1200 GSA (2007)
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny heeft uiteraard gelijk, je hoort op een forum eerder diegenen die klachten hebben dan diegenen die tevreden zijn, dus het geeft wel een vertekend beeld. Ik zit bv ook op andere merk fora en daar hoor je gelijkaardige dingen tot en met uitgelopen krukaslagers etc, dus het gaat bij elk merk wel eens mis. Er zijn natuurlijk een pak meer BMW's in omloop dan KTM's of Triumph's.... dus een beetje relativeren moet wel. Toch heb ik de indruk dat het te vaak voorkomt bij BMW, en te zien aan de commentaren werken de dealers ondanks het bestaan van een database toch een beetje in het wilde weg. Wat spijtig is voor de klant. Mss moet er een beetje beter gecommuniceerd worden door dealer naar BMW toe en vice versa.
Ht probleem van bosuil bv, heb ik nu begrepen dat uiteindelijk na alles andere te vervangen nu ook eindelijk die krukas en nokkensensors vervangen worden, stel je nu voor dat dat de oplossing is, lijkt mij makkelijker te vervangen dan gasklephuizen ed, dus zou ik dat eerst proberen. Is dan wel handig dat de dealer een flowchart heeft, van de mogelijke oorzaken en welke eerst te vervangen, zou een goeie oplossing zijn voor de klant, want momenteel is er maar 1 dupe van die problemen en dat is de klant.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Danny »

Tja Dirk de dealers kunnen putten uit een bestand van vaak voorkomende klachten en de -mogelijke- oplossingen worden aangereikt.
Maar stilvallen was bij nen 1100/1150 voor 99% hallsensoren, ik snap nie da ze nu sommige vervangingen doen die er naar mijn gevoel wel mee te maken kunnen hebben maar die ik nog nie direct zie stuk gaan, ik zou ze persoonlijk niet als eerste keus en mijn vervangingslijst staan hebben :clown:
bosuil1880
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 aug 2009, 12:48
Locatie: Wijnegem

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door bosuil1880 »

Vandaag de moto binnen gedaan bij AMS,
komt na enige tijd Steven naar mij en die zegt:
zeg gij hebt daar n blokske tussen gestoken tussen u luchtfilter???
Ik, van nix wetende: eu nee ik heb nergens een blokske tussen gestoken???
Dus ik ga me, staat daar blijkbaar ( waar ik mijn accelerator heb gestoken ) nog n kabeltje met n blokje ( andere accelerator??? ).
Dus hebben ze niets vervangen, en de twee dingen er tussen uitgezwierd...
Nu eens kijken wat dit geeft...
Pemaro71
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jun 2011, 13:07
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Pemaro71 »

Ik heb deze topic met veel aandacht gelezen, aangezien ik hetzelfe probleem had met mijn Rt1200 ! Na veel vloeken en testen, en de moto opnieuw binnendoen bij garage, en opnieuw stilvallen bij ontkoppelen, heb ik vol ongenoegen de Rt verkocht ( bijna weggegeven .....) en vervangen door ne Gs van 2008. Deze heeft het probleem niet. :-P Persoonlijk vind ik dat een merk zoals BMW , en ne moto die toch al gauw 17000 euro kost dergelijk probleem zou moeten kunnen oplossen. Bij mij wisten ze van niks, ik was de eerste die met dit probleem kwan aanhollen. Blijkbaar hoor ik van veel motards dat dit probleem zeer regelmatig voorkomt. Bij mij was het dus niet opgelost en heb ik zelf voor een zeer drastische oplossing gekozen.... Wel met een zeer wrang gevoel :oops:
http://www.4freeimagehost.com/show.php? ... d40086.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie