Wachttijd op onderhoudsbeurten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

de witten
Contacteer:

Wachttijd op onderhoudsbeurten

Bericht door de witten »

Is niet de bedoeling om de( of mijn) garages in diskrediet te brengen maar heb toch een zware bedenking.
Heb zojuist gebeld voor een afspraak voor het onderhoud van mijn gs

Kan het dat men 5 (five) weken moet wachten voor men de moto in onderhoud kan brengen?
WAt doet men als er ondertussen panne's zijn?
Is dit overal zo?
VInd het geen uitleg over de verlofperiode, daar zijn mouwen aan te passen.

@x4 jij hebt ook moeten wachten hoelang? da was ook een tijdje hé
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb vorige week dinsdag (Eerste dag na verlofperiode) gebelt voor een onderhoud 30.000 Km bij Meeusen in Meerhout en hij kan Overmorgen vrijdag binnen.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Patje

Bericht door Patje »

Yep,
mijne 1150RT heeft gisteren zijn 10km beurt gehad.
Dit na een wachttijd van slechts tien dagen. Dat is niet slecht hé
voor verlofperiode.
ps:135 euro betaald

Dit alles bij Meeusen in Meerhout.
Laatst gewijzigd door Patje op 10 aug 2005, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald

Bericht door Harald »

Ik heb ook een 3 tal weken moeten wachten voor de 20.000Km onderhoud;
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax

Bericht door Relax »

'k Heb nooit langer gewacht dan paar dagen, maar ik ga dan ook voor en na het verlof :twisted: :lol:
Frank K

Bericht door Frank K »

Ik belde eind mei voor 10.000km beurt en mocht op 6 juLi (je leest het goed) op onderhoud komen.
Zelfde probleem als De Witten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
metteke

Bericht door metteke »

??? Amai, meestal bel ik voor een klusje dat ik niet zelf kan doen en enkele dagen later is da in orde. Soms breng ik hem diezelfde avond gewoon binnen. Wel niet bij officiële dealer, maar bij Schockaert in Aalst. En ik krijg dan meestal de VFR750 mee als vervangmoto. Tof masjien zenne.
R100 '82 en G650Xchallenge te koop
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

heb voor mijn 40K onderhoud ook lang moeten wachten. Bij mij was het wel dat ik 4 dagen voor mijn oostenrijktripje ben gaan vragen en kon dus maar erna gaan ... dus een goei 2-3 weken gewacht uiteindelijk.

Tja, of dat nu kan/correct is of niet ... ik hoor het van meedere mensen en als ge dan bij ne concessiehouder gaat in een streek waar ze niet zo dik bezaaid zijn, dan hebde daar ook veel volk.
Ook was het bij mij omdat er ne vervangmoto moest vrij zijn snappie :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ikke ook 3 weken mogen wachten vo men 1000km onderhoud, had ik dircet gereserveerd van toen ik hem afhaalde 8)
Vo men 10000 mik ik buiten het seizoen dan moede zolang nie wachten, ene opvoorhand bellen is dus de boodschap hee :? :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Het wordt hoog tijd dat BMW Bornem inziet dat er toch meer officiele dealers moeten bijkomen,
want ze kunnen momenteel het werk niet meer aan.
Te lange wachttijden brengen ontevreden klanten met zich mee!
Houdoe
PS: Dealernet in België is beperkt tot 21 en er mogen er geen meer bijkomen van BMW Bornem
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

andere mogelijkheid is dat de dealers meer techniekers aannemen dan ... maja, dat is nie goed voor de winst na kosten hé :P :wink:
GOLDEN 5 member
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Sorry maar is juist intressanter als nieuwe dealers .
Het monopolie dat ze nu hebben wordt dan niet zo aangetast + De kosten zijn niet veel groter en de inkomsten vergroten.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Motorprinsesje,
Misschien is dit nog iets voor jou, na die avondcursus motorfietstechniek moet je maar eens gaan zoeken voor een nieuwe job.
Wedden dat er veel Forumleden langs zullen komen om je bezig te zien :?: :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Ik maak gewoon een afspraak bij het buitengaan voor de volgende keer.

GRTS Danny
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

kan jij dan al zeggen wanneer je de volgende 10K km hebt ? Ik kan dat wel inschatten maar dat scheelt soms een week en een week kan bij mij veel zijn :lol:
heb ook geen auto dus kan de motor niet laten staan snappie ... :wink:
GOLDEN 5 member
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi Xa4
Idem... heb eigenlijk ook geen auto daar mijn vrouw er altijd met weg is voor het werk... en ik heb nogal veel vrije tijd tijdens haar werkuren.
Maar ik maak altijd een afspraak lang op voorhand... nu heb ik 22K en volgende week ga ik binnen..... Een paar km meer of minder is niet zo erg hoor... het is veel erger als hij lange tijd stilstaat :wink:
GRTS Danny
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Bij mijn dealer is 't veel verbeterd, bel meestal een week of 2 op voorhand voor mijnen GS1200 (wegens garantie wordt hij voorlopig bij de dealer onderhouden), kijk nie op een kmke of 1000. Ik vraag ook altijd een vervangmoto, en tot hiertoe nooit te lang moeten wachten. Maar veel dealers (noem geen namen, maar die in 't antwerpse spant de kroon) hebben idd een niet al te klant vriendelijke houding, de moto's verkopen toch, dus 't is nie de klant die koning is maar de dealer voor 't moment. Voorlopig ben ik van mijn dealer echter best tevreden. De klanten zijn soms ook onredelijk: in de verlof periode bellen voor een onderhoud enkele dagen voor je op reis vertrekt en dan kwaad zijn omdat je nie direct kunt geholpen worden...Da kan in de autowereld ook nie hoor. Maar 5 weken wachten is idd niet aanvaardbaar. Briefje naar BMW Bornem sturen hé
Maar oppassen met kritiek leveren via het forum hé, dan krijg je een kwade mail in je mailbox vd webmaster die blijkbaar gesponsord wordt door BMW Bornem :roll:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Vind niet dat dit forum diend om langs deze weg kretiek te geven op een garage houder.
Maar op BMW Bornen dat vind ik moet kunnen.
Maar hoe dat we het draaien of keren, ze zullen veel bepalen hoe het moet draaien in de garages.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Vind niet dat dit forum diend om langs deze weg kretiek te geven op een garage houder.
Maar op BMW Bornen dat vind ik moet kunnen.
Maar hoe dat we het draaien of keren, ze zullen veel bepalen hoe het moet draaien in de garages.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
motorprinsesje

Re: Wachttijd op onderhoudsbeurten

Bericht door motorprinsesje »

de witten schreef:Is niet de bedoeling om de( of mijn) garages in diskrediet te brengen maar heb toch een zware bedenking.
Heb zojuist gebeld voor een afspraak voor het onderhoud van mijn gs

Kan het dat men 5 (five) weken moet wachten voor men de moto in onderhoud kan brengen?
WAt doet men als er ondertussen panne's zijn?
Is dit overal zo?
VInd het geen uitleg over de verlofperiode, daar zijn mouwen aan te passen.

@x4 jij hebt ook moeten wachten hoelang? da was ook een tijdje hé
Troost je, was bij mij ook zo, ik bel eind juli en mocht begin september gaan met de motor...

maar jij als goede klant met 2 motoren ook? Ik zou toch mijn bedenkingen maken zenne en andere bmw garage zoeken...

Mij zien ze daar alleszins NIET voor onderhoud, alleen voor onderdelen als ik ze nergens anders kan halen.
Relax

Bericht door Relax »

Dirk Pauwels schreef:Bij mijn dealer is 't veel verbeterd, bel meestal een week of 2 op voorhand voor mijnen GS1200 (wegens garantie wordt hij voorlopig bij de dealer onderhouden), kijk nie op een kmke of 1000. Ik vraag ook altijd een vervangmoto, en tot hiertoe nooit te lang moeten wachten. Maar veel dealers (noem geen namen, maar die in 't antwerpse spant de kroon) hebben idd een niet al te klant vriendelijke houding, de moto's verkopen toch, dus 't is nie de klant die koning is maar de dealer voor 't moment. Voorlopig ben ik van mijn dealer echter best tevreden. De klanten zijn soms ook onredelijk: in de verlof periode bellen voor een onderhoud enkele dagen voor je op reis vertrekt en dan kwaad zijn omdat je nie direct kunt geholpen worden...Da kan in de autowereld ook nie hoor. Maar 5 weken wachten is idd niet aanvaardbaar. Briefje naar BMW Bornem sturen hé
Maar oppassen met kritiek leveren via het forum hé, dan krijg je een kwade mail in je mailbox vd webmaster die blijkbaar gesponsord wordt door BMW Bornem :roll:
Als er op dit forum lovend gesproken wordt over dealers (wat betrekkelijk veel gebeurt), moet ook het omgekeerde kunnen. Als iedereen op een normale manier (liefst nog opbouwend) z'n kritiek hier neerzet, kan men er bij BMW alleen z'n voordeel mee doen. En wij, als gebruikers, eveneens, en dat is één van de voordelen van een forum. Anders gaan we maar zitten posten over postzegels verzamelen en duiven melken.
Ik heb zelf al kritiek gepost op een dealer in die zin dat hij stukken verkocht die veel duurder waren dan bij een collega, maar ik kreeg geen mail, dus het kan toch...
Door je laatste zin riskeer je wel een mail, gezien je uitgaat van een hypothetisch standpunt.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Relax schreef:
Dirk Pauwels schreef: Door je laatste zin riskeer je wel een mail, gezien je uitgaat van een hypothetisch standpunt.
Heb dan blijkbaar geluk. ik ben nog nen brave gast.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Ik zal eens een brief sturen naar BMW Bornem...

ik pleit voor meer BMW garages... das mijn gedacht zie :wink:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

zet er dan ook bij met mecaniekers die geen schrik hebben om hun handen vuil te maken en er ook deftig mee testrijden,
al is dat testrijden door het toedoen van de klanten sterk beperkt.
meestal gebeurdt er enkel wat de klant zegt ook al weet die niets van mechanica. dan is het uitgevoerd maar het probleem blijft bestaan.(kasa,kasa)
want de klant komt terug he.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

In mijn Honda garage daar zeggen ze heel simpel als ze der niet mogen met proefrijden dan werken ze der niet aan.
PRIMA garage en 7 MEchaniekers VAN ROSSEM echt een aanrader .
Maar werkt alleen aan eigen machienes :( :(
]
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
Plaats reactie