Zumo 550 dood ???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Francis
Contacteer:

Zumo 550 dood ???

Bericht door Francis »

Hoi allemaal !

Sinds gisteren weigert mijn zumooke.
Ik had er vorige zondag nog de herfstrit mee gereden, en dan heeft mijn madam hem nog eens in de wagen gebruikt, zonder merkbare problemen.
Hij had een dagje in der handschoenvakje gelegen, dus ik dacht, die heeft em weer weggestoken, zonder eerst af te zetten.
Ge weet hoe vrouwen zijn :-(
Maar neen, als ik hem aan de usb, of aan het stroomnet hang, blijft het schermpje al even "dood", donker, er komt niets op tevoorschijn. Ook niet na een nacht opladen.
Ik mag de on/off knop minutenlang induwen, al dan niet in combinatie met een hoekje van het scherm (heb ze ondertussen alle 4 al geprobeerd), der gebeurt niets. :no:

Batterij kapot ?
Neen, ik haal ze er uit, en meet ze met mijn voltmeterke, perfect 4.2 volt. Net wat ze volgens de beschrijving hebben moet.

Het toestel dateert wel van 2007, maar das eigenlijk geen excuus om de geest te geven bij normaal gebruik, vind ik....
Mss de lcd stuk, of iets anders, ik tast in het duister, want ik heb geen idee hoe een zumo der vanbinnen uitziet.
Voor ik een mailtje naar garmin doe, of bij mijn dealer binnenstap, wou ik toch effe bij jullie polsen... kwestie van geen modderfiguur te slaan daar ... :D
Iemand een idee ????

Alvast erg bedankt,
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
mecapuet

Re: Zumo 550 dood ???

Bericht door mecapuet »

Geen idee, maar de zumo zet zijn eigen uit als je hem afkoppeld vanuit auto/motor...hij vraagt dat op het scherm of je op de interne battery wil verder gaan, heb je een aantal seconde de tijd om ja of nee te klikken.

Ik zelf heb ook al één zumo dood gehad, nieuwe gekregen in garantie.
Hopelijk krijg je hem terug aan de praat. :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Bedankt voor de reactie Meca !
Nou, zelfs als hij zichzelf uitgezet heeft ... ik krijg hem met geen stokken meer aan hoor ....
Mijn garantie zal al wel verlopen zijn denk ik zo na 4 jaar ....
En vlak voor de nieuwjaarsmaanden zijn dit kosten waar ik echt niet op zat te wachten ...... :cry:
Francis, r12rt

My answer is NO !
Cindy

Bericht door Cindy »

Al eens geprobeerd om de batterij eruit en er terug in??
Kan al eens helpen ;)
Oeps...te weinig van je tekst gelezen.... reset van de zumo helpt ook niet?
Je houdt je vinger op het scherm, en wel op de rechter onderhoek vast. Dan aanzetten. Nu volgt na een paar seconden een scherm die je vraagt of je alle gegevens wil wissen (in het Engels). Kies Yes! en hij start gereset op.
Al heel dikwijls vernomen dat het uitzetten van de zumo "onder stroom" ook dikwijls conflicten geeft.
Weet ook dat de 550niet meer gemaakt wordt en dat men heel vlug zal voorstellen wanneer je voor een andere kiest naar de 660 zal moeten stappen.
Smiley

Bericht door Smiley »

Al ge aan PC of lp hangt heb je dan beeld is dat niet is het display , ge kun ook opnieuw format doen try it out dute :cyclopsani:
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Bedankt voor de reacties dame en heren, maar neen, geen van deze voorstellen werkt ... ik blijf geheid met een zwart scherm zitten, gelijk welke hoek van het scherm dat ik op druk bij het aanzetten. En , neen he, Smiley, ook de pc ziet hem niet zitten, vermits hij niet "aan" of "op" staat he .... Ik hou er idd mijn hart voor vast (een nieuwe kan der nu echt niet meer af vlak voor de duurste maanden van het jaar) , een "andere" kiezen zal er nu niet inzitten voort moment, Cindy (al word ik wel pisnijdig van die kommerse van kapot = nieuw kopen) :cry: :cry: :cyclopsani: :cyclopsani: :-( :-(
Toch bedankt allemaal,
Ps. meeltje naar garmin is weg
Francis, r12rt

My answer is NO !
Cindy

Bericht door Cindy »

kleine troost dat je niet de enige bent??
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=59& ... od#p107545" onclick="window.open(this.href);return false;
Smiley

Bericht door Smiley »

alle mits ne tegeslag heb je toch nog ne goei possitieve slag t is bij 6 december ge weet nooit :alien: :cheers:
marc-d

Bericht door marc-d »

Ik had ook een 550 van februari 2007, gekocht bij officiële dealer van West-Vlaanderen.
In de zomer 2010 heeft hij totaal onverwacht de geest gegeven.
Niettegenstaande alle pogingen van de dealer bleef hij dood.
De garantie was effectief verstreken.
Mits tegemoetkoming van de dealer heb ik me terug een 550 aangeschaft zonder toebehoren.
PHILIP

Bericht door PHILIP »

vermits uw madam hem als laatste heeft gebruikt is zij de sigaar.... ze zal voor een nieuwe moeten zorgen. :alien:
Ik zou graag een poging doen om het defect toestel terug aan de praat te krijgen, mocht je de 550 wegdoen hou ik me aanbevolen.
Alle accesoires heb ik nog in mijn bezit nadat mijn 550 dit voorjaar definitief de geest gegeven heeft.
philip
Eric

Bericht door Eric »

Francis schreef:Hoi allemaal !

Sinds gisteren weigert mijn zumooke.

Batterij kapot ?
Neen, ik haal ze er uit, en meet ze met mijn voltmeterke, perfect 4.2 volt. Net wat ze volgens de beschrijving hebben moet.

Het toestel dateert wel van 2007, maar das eigenlijk geen excuus om de geest te geven bij normaal gebruik, vind ik....
Mss de lcd stuk, of iets anders, ik tast in het duister, want ik heb geen idee hoe een zumo der vanbinnen uitziet.
Voor ik een mailtje naar garmin doe, of bij mijn dealer binnenstap, wou ik toch effe bij jullie polsen... kwestie van geen modderfiguur te slaan daar ... :D
Iemand een idee ????

Alvast erg bedankt,
Francis
heb een paar weken hetzelfde voorgehad, niets wat ik ook probeerde hielp, uiteindelijk de batterij er een nachtje uitgehaald en kijk s' morgens startte hij op als nieuw
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
mecapuet

Bericht door mecapuet »

heb een paar weken hetzelfde voorgehad, niets wat ik ook probeerde hielp, uiteindelijk de batterij er een nachtje uitgehaald en kijk s' morgens startte hij op als nieuw
De moeite om te onthouden, ik ben nieuwsgierig of Francis zijn zumo zo terug tot leven krijgt.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Ga da sebiet direct eens proberen zie !

< edit >

Neen dus :-( :-(
Francis, r12rt

My answer is NO !
Plaats reactie