Snelle slijtage was zijn enige minpunt...
wat beaamt wordt door de ervaringen hierboven..
Ik ga hem ook nekeer proberen, na 4 paar Metz Tourances
Moderator: GVN
Voor wat, hoort wat. Extreme grip en lange levensduur nog nooit tegengekomen. Doe je veel kms kies dan een andere band, wil je fenomenale grip en kan je leven met regelmatig een andere setje ga dan voor de TrailmaxNepal schreef:Na 1200 km met de band op Duitse en Luxemburgse wegen stel ik vast dat de band zeer baanvast is maar dat de slijtage fenomenaal is en dat de band nog erger cupt dan de trailattack van continental.
5000 km halen zou al een succes zijn.
Iemand gelijkaardige ervaringen ?
off topicGS en een Triumph bonneville (met BT45's trouwens ook zeer goeie grip op de bonnie....)
Heb ik 4paar nodig in een jaar, dan maar iets slijtvaster.Nepal schreef:5000 km halen zou al een succes zijn.

Den Dirk schreef:Vandaag een paartje laten plaatsen bij Lovania,Herent, 265€ all in, valt mee..
Nu eerst die gladheid eraf bollen en uitproberen, met Metzelers steeds 13 à 17000 kms gedaan, 't zal nu wel minder zijn zekers?
Daar alles gedaan!Geert KR schreef:Den Dirk schreef:Vandaag een paartje laten plaatsen bij Lovania,Herent, 265€ all in, valt mee..
Nu eerst die gladheid eraf bollen en uitproberen, met Metzelers steeds 13 à 17000 kms gedaan, 't zal nu wel minder zijn zekers?
Wielen er zelf ook afgehaald of hebben ze dat daar gedaan?
Grtz,Geert
.s. schreef:Ik heb met deze banden nu 9000km gedaan en kunnen er nog een paar 1000 mee.
Op landwegen of bospaden scoort deze band niet beter of slechter dan een tourance vind ik.
voor all road denk ik dat vooral de Mich anakee iets beter is dan de tourance of de TR91, iets bredere groeven.Petrik schreef:Ik heb pas als voorband een gewone Metzeler Tourance op mijn GSA laten opleggen omdat ik wat meer allroad (grind en gravel, geen modder) wil rijden. Achteraan ligt nu een Pilot Road 3 op en ook deze wil ik vervangen door een all-road band. Omdat ik zoveel positiefs lees over de Dunlop Trailmax 91 overweeg ik om deze achteraan op te leggen maar is dit wel verstandig in combinatie met een Tourance vooraan of moet ik achteraan eveneens een Metzeler Tourance leggen?
Ik heb braafjes geluisterd en zowel voor als achter de TR91 gelegd en ben echt content: goede grip en plezant rijdenKoppel!! schreef:YOO
Beter de voorband mee vervangen, de TR91 kan je heden ten dage toch echt niet meer vergelijken met de "ouwe" Tourance, die is al bijna tien jaar oud (de ontwikkeling, niet de band in sé) en ondanks dat 't toendertijd een heel goede band was wordt hij vandaag de dag langs alle kanten voorbij gestoken door de veel modernere all-roadbanden.
Kortom, zoek je grip, haal er dan de Tourance af, leg 'm misschien opzij voor als je is een lange reis doet want km's vreten kan hij wel en leg er ook vooraan een Dunlop op.
Zoek je gewoon een degelijke band, die veel km's aankan, dan kan je alsnog kiezen voor de Tourance achteraan.
Moet wel zeggen, het was indertijd op m'n 1200GS de voorband die me meermaals bijna op m'n bek heeft doen glijden, over de achterband had ik eigenlijk geen klagen.
Grtz, Philip!