Vroege & late Vogels , het is zover !
Moderator: GVN
-
Relax
Re: Vroege & late Vogels , het is zover !
Had geen keuze: donderdag m'n motor binnen voor onderhoud en de K1600GTS meegekregen. Rijdt fijn, erg fijn zelfs, maar zal nooit m'n motor worden wegens veel te lage zithoogte. M'n knie maakt na 20 minuten al ruzie met de motor, om van m'n staartbeen nog te zwijgen.
Geweldig mooie versnelling heeft dat ding in huis. Niks bruut. En uitstekende bescherming. Reed met waterdichte zomerhandschoenen in de regen en bij paar graden. Geen centje pijn/kou.
Vrijdag dus binnen gedaan en de mijne opgepikt. Voelt altijd als thuiskomen, die GSA. En dan de sneeuw in. Het irritante was vooral dat het op m'n vizier bleef plakken. Da's kak, om de 15 meter je vizier moeten afvegen.
Geweldig mooie versnelling heeft dat ding in huis. Niks bruut. En uitstekende bescherming. Reed met waterdichte zomerhandschoenen in de regen en bij paar graden. Geen centje pijn/kou.
Vrijdag dus binnen gedaan en de mijne opgepikt. Voelt altijd als thuiskomen, die GSA. En dan de sneeuw in. Het irritante was vooral dat het op m'n vizier bleef plakken. Da's kak, om de 15 meter je vizier moeten afvegen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
met de moto zal het hier niet lukken. Straatje is te glad om naar boven te rijden.
Straks met den tuut rijden ze. Vremde - Anderlecht - Brussel - en naar huis.
J
Straks met den tuut rijden ze. Vremde - Anderlecht - Brussel - en naar huis.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
De sneeuw van vrijdag avond was inderdaad zeer bizar, en vooral zeer lokaal.
In Wemmel lag omstreeks 21.00u maar een heel klein beetje.
Maar om 22.00u lag er zo'n dik pak, dat we 5 min nodig hadden om de auto vrij te maken.
Collega's die de nacht op kwamen, waren allen verrast toen ze bijna op het werk kwamen.
Bij hun thuis lag niets en dan plots een heel pak.
In Wemmel lag omstreeks 21.00u maar een heel klein beetje.
Maar om 22.00u lag er zo'n dik pak, dat we 5 min nodig hadden om de auto vrij te maken.
Collega's die de nacht op kwamen, waren allen verrast toen ze bijna op het werk kwamen.
Bij hun thuis lag niets en dan plots een heel pak.
Om twee redenen ban ik content dat ik vandaag naar het werk ben gereden met de auto:
1) met de auto heb wel degelijk geslipt. Niks aan de hand want het was aan een slakkegang en er waren geen tegenliggers oid
2) de ijsbrokken die van de auto's vlogen op de autosnelweg.
Je mag er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren moest je zoiets tegen je helm krijgen, of op de moto, of op het stuur ...
1) met de auto heb wel degelijk geslipt. Niks aan de hand want het was aan een slakkegang en er waren geen tegenliggers oid
2) de ijsbrokken die van de auto's vlogen op de autosnelweg.
Je mag er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren moest je zoiets tegen je helm krijgen, of op de moto, of op het stuur ...
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
In Vremde was het glad, zeeeeeeeeeeeeeer glad. Op de autostrade dacht ik nog: waarom heb ik niet even doorgebeten, maar eens er af ....
Dat zou nooit gelukt zijn zonder naar beneden te gaan.
Nu nog naar de VUB en waarschijnlijk van Anderlecht naar de Pleinlaan 1u rijden met de auto, pfff.
J
Dat zou nooit gelukt zijn zonder naar beneden te gaan.
Nu nog naar de VUB en waarschijnlijk van Anderlecht naar de Pleinlaan 1u rijden met de auto, pfff.
J
-
adjuvo
Paard vandaag ook op stal moeten laten wegens bobsleetoestanden in de straat .
Heb meer dan 3 uur in de auto gezeten om 80 km te overbruggen mede dankzij die stuntmannen op de A12 in Breendonk deze ochtend
Was echter nog maar een paar minuten de deur uit deze ochtend en kwam al een scooter tegen die aan het recuperen was van zijn slipper .
Heb meer dan 3 uur in de auto gezeten om 80 km te overbruggen mede dankzij die stuntmannen op de A12 in Breendonk deze ochtend
Was echter nog maar een paar minuten de deur uit deze ochtend en kwam al een scooter tegen die aan het recuperen was van zijn slipper .
-
Relax
Ben om 9 uur thuis vertrokken en alleen de eerst twee km was het eierenrijden. Da's dan ook een straat van 't achtste knoopsgat. Vanaf dan ging het van redelijk tot heel goed.
morgenvroeg Leuven ze, nadien Anderlecht.
J
J
Vandaag heb ik eieren voor mijn geld gekozen en ben dus met de auto naar het werk gereden.
Met dat de wind nu nóg krachtiger is dan eergisteren (ik was toen blij dat er weinig volk was op de autosnelweg. Van zodra er geen bomen oid in de weg van de wind stonden moest ik toch ferm tegenhangen), was het besluit rap genomen.
Met dat de wind nu nóg krachtiger is dan eergisteren (ik was toen blij dat er weinig volk was op de autosnelweg. Van zodra er geen bomen oid in de weg van de wind stonden moest ik toch ferm tegenhangen), was het besluit rap genomen.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
Vandaag met de GS van Stef gaan werken.
Wegens geen middenbok op een verlaagde GS, de GS op de zijstandaard gezet naast een stevig hek en met snelbinders vastgemaakt. Tegen overwaaien...
Beestje is netjes blijven staan
Wegens geen middenbok op een verlaagde GS, de GS op de zijstandaard gezet naast een stevig hek en met snelbinders vastgemaakt. Tegen overwaaien...
Beestje is netjes blijven staan
R1200RT, again 

-
Kries
Nog geen dag gemist met de 1200ST.
'K zou niet weten waarom ik met zo'n mooi weer met de ligfiets moet gaan werken. Meer alternatief is er niet
'K zou niet weten waarom ik met zo'n mooi weer met de ligfiets moet gaan werken. Meer alternatief is er niet
Lekker fris deze morgen
Toch maar de dikke handschoenen bovengehaald.
Vandaag enkele koekblik-chauffeurs gezien die hoogstwaarschijnlijk mij niet gezien hebben.
Een kijkgaatje vrijgemaakt in hun voorruit, ter grootte van een (oude) nummerplaat
Moet kunnen
Toch maar de dikke handschoenen bovengehaald.
Vandaag enkele koekblik-chauffeurs gezien die hoogstwaarschijnlijk mij niet gezien hebben.
Een kijkgaatje vrijgemaakt in hun voorruit, ter grootte van een (oude) nummerplaat
Moet kunnen
R1200RT, again 

De gerbings hebben ook bij mij hun werk gedaan
Twas wel voorzichtig rijden, want op een aantal plaatsen zag het er toch wat verdacht uit.
Twas wel voorzichtig rijden, want op een aantal plaatsen zag het er toch wat verdacht uit.
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
Heb met de gas dichtgereden
Morgen maar met de auto gaan werken 
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
YOO
Idd, lekker bangelijk deze ochtend. Op de grote wegen en snelwegen gestrooid, totdat je een brug passeert, daar ligt 't dan terug wit de rijm. Geen bruuske bewegingen best
Straks terug met de GS gaan werken, 's ochtends na de nachtshift naar huis karren geeft me een ontspannend gevoel. Ja, zelfs met dit weer
Grtz, Philip!
Idd, lekker bangelijk deze ochtend. Op de grote wegen en snelwegen gestrooid, totdat je een brug passeert, daar ligt 't dan terug wit de rijm. Geen bruuske bewegingen best
Straks terug met de GS gaan werken, 's ochtends na de nachtshift naar huis karren geeft me een ontspannend gevoel. Ja, zelfs met dit weer
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Tazke
- Contacteer:
Vond het ook maar friskes deze morgen, zelfs op de RT van mijn ventje.
Maar kom kan ik me al voorbereiden voor volgende zondag, temperaturen van de -12 en kouder
Maar kom kan ik me al voorbereiden voor volgende zondag, temperaturen van de -12 en kouder
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

-
patrick k100
ja man zo'n schoon zonneke van de middag 't kriebelde voor eens toerke te doen richting vlaamse ardennen maar de K ligt een beetse uiteen .ben de schetsplaten aant polieren en de rest van den bike wat opfrissen. ben er een beetje te vroeg aan begonnen met da spel uit mekaar te gooien dacht dat vroeger ging beginnen winteren zoals vorig jaar 
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
adjuvo
De temperatuur viel nog best mee maar ze maken het ons anderzijds toch wel lastig dezer dagen :
Hier in 't straat blonk het als een spiegel en aan de eerstvolgende gemeentegrens lag alles er nat bij .
Heeft iets met centen te maken denk ik ...
Alle herstellingen die de laatste maanden werden uitgevoerd hebben ze natuurlijk weer met van die zwarte asfalt opgevuld , vooral op bruggen en in bochten lijkt dit blijkbaar de norm te worden .
Heeft ook iets met centen te maken denk ik ...
Een paar vrolijke vogels hebben er gisteren niets beter op gevonden dan hun wagen op hun oprit af te wassen ,
da's dus prijs voor de rest van de week .
Heeft ook weer iets met centen te maken denk ik ...
En als je dan denkt dat je er eindelijk van af bent blijkt dat het doorsijpelend water in een van de brusselse tunnels net na een bocht nog is aangevroren ook .
En dat heeft ongetwijfeld iets te maken met heeeeel veel centen ... denk ik .
Oren en ogen open houden blijft dus de boodschap want anders ....
denk ik dat het ONS veel centen gaat kosten
Hier in 't straat blonk het als een spiegel en aan de eerstvolgende gemeentegrens lag alles er nat bij .
Heeft iets met centen te maken denk ik ...
Alle herstellingen die de laatste maanden werden uitgevoerd hebben ze natuurlijk weer met van die zwarte asfalt opgevuld , vooral op bruggen en in bochten lijkt dit blijkbaar de norm te worden .
Heeft ook iets met centen te maken denk ik ...
Een paar vrolijke vogels hebben er gisteren niets beter op gevonden dan hun wagen op hun oprit af te wassen ,
da's dus prijs voor de rest van de week .
Heeft ook weer iets met centen te maken denk ik ...
En als je dan denkt dat je er eindelijk van af bent blijkt dat het doorsijpelend water in een van de brusselse tunnels net na een bocht nog is aangevroren ook .
En dat heeft ongetwijfeld iets te maken met heeeeel veel centen ... denk ik .
Oren en ogen open houden blijft dus de boodschap want anders ....
denk ik dat het ONS veel centen gaat kosten
-
Relax
Koud, maar érg mooi, vooral op de terugweg. Eén van de redenen waarom ik graag op de motor rij en dat niet in een duffe bak in de file sta te bekijken.
En de rest zal me roesten.
En de rest zal me roesten.
-
adjuvo
Dat komt vanzelf ...Relax schreef: En de rest zal me roesten.
Nergens last van gehad vandaag, gisteren in de bocht van Vorst was het wel even anders...Gewoon vochtig wegdek en hopla daar ging de oude Mercedes voor mij...Eerst de muur links proberen en dan de muur rechts ook eens. Schone pirouette, 8 punten waard. Maar wel een ferm sluitspiermoment... 
He,
Deze morgen vertrokken met -2,5C°, geen probleem onderweg gehad.
Wel even opletten op bruggen (A12 richting Brussel Meise) daar was het wegdek wat vochtiger.
Voor de rest, het is en blijft een plezier elke dag met de moto naar het werk
Groetjes
José Garcia
Deze morgen vertrokken met -2,5C°, geen probleem onderweg gehad.
Wel even opletten op bruggen (A12 richting Brussel Meise) daar was het wegdek wat vochtiger.
Voor de rest, het is en blijft een plezier elke dag met de moto naar het werk
Groetjes
José Garcia
-
Relax
-4 toen ik vertrok, maar Woolpower 600-kniekousen, Woolpower200-long Johns en Woolpower 400-truitje stoppen alles. 'k Had onder die broek wel nog een fietsbroek aan. En over het truitje nog een motorjas én een regenjack. Na een uurtje kreeg ik frisse tenen.
Bijkomend voordeel van de stuurmoffen: ook de onderarmen worden erg goed beschermd. Toch iets waar ik vroeger kou ging door krijgen.
Verder was het geweldig om vandaag te rijden.
Bijkomend voordeel van de stuurmoffen: ook de onderarmen worden erg goed beschermd. Toch iets waar ik vroeger kou ging door krijgen.
Verder was het geweldig om vandaag te rijden.
gestrooid he, anders bij -2,5°C blijft het droogJGA schreef:He,
daar was het wegdek wat vochtiger.
José Garcia
hier -3,5° tis nog te doen voor korte eindjes
J schreef:gestrooid he, anders bij -2,5°C blijft het droogJGA schreef:He,
daar was het wegdek wat vochtiger.
José Garcia
hier -3,5° tis nog te doen voor korte eindjes
Gestrooid shit, dan zal ik hem dit weekend moeten schoonmaken (na 5 maand