Vroege & late Vogels , het is zover !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

J
Contacteer:

Re: Vroege & late Vogels , het is zover !

Bericht door J »

JGA schreef:
J schreef:
JGA schreef:He,

daar was het wegdek wat vochtiger.

José Garcia
gestrooid he, anders bij -2,5°C blijft het droog

hier -3,5° tis nog te doen voor korte eindjes

Gestrooid shit, dan zal ik hem dit weekend moeten schoonmaken (na 5 maand :-))
och die van mij en waarschijnlijk ook Relax wordt zo 1x per jaar shoongemaakt. Alles gaat er ook nog steeds af hoor.
Nadien is het na effect zo groot. Is altijd leuker.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
JGA

Bericht door JGA »

@Gùùk

Bedankt voor de troost :-)
JGA

Bericht door JGA »

Deze morgen vertrokken vanuit Sint-Amands (-3C°)
Opletten voor rijmplekken.
Ter hoogte van het Koninklijke paleis in Laken even met mijn achterste wiel weggeschoven maar dankzij de tractiecontroller ben ik niet gevallen.

Dus opletten vandaag.

Groetjes
JGA
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Brrr, -8° op de BC.
Mooi weer, ni warm :shock:
R1200RT, again :-)

Afbeelding
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

Sven 16GT schreef:Brrr, -8° op de BC.
Mooi weer, ni warm :shock:
Bij ons min 7 en had het enkel koud aan de teentjes, zelf met dikke ski kousen.
Morgen nog een extra laagje voorzien.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Afbeelding

Afbeelding

hier ook -8.0, maar wel mooi

Straks naar Gent en vrijdag naar Turnhout.
Dat laatste zal wel echt koud zijn. 110km bij -8° is afzien. Dat het maar snel lente is.

J
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Sinds maandag rij ik met de auto, de moto staat lekker warm binnen.
Zo is de batterij van de auto in optima forma en is de moto gevrijwaard van het zout.

Temeer, ik heb een heilige schrik van diegene die de voorruit van zijn auto ontdooit met warm water en dat water op het wegdek terecht komt met de gekende gevolgen... :shaking:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
J
Contacteer:

Bericht door J »

ja maar ik rij al zo lang met de motor dat ik het niet meer kan om achter een auto te rijden met de auto. Ik zou mijn schoenen opeten achter mij stuur met al die klojo's voor mij. Zoals ik me voor mijn werk moet verplaatsen, is met de moto inderdaad gevaarlijker, maar mijn hart zou het sneller begeven van de frustraties dat ik stil sta of stapvoets moet rijden. :lol:

J
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Rond 8 u deze ochtend gaf de thermometer in Molenbeek -10 aan .
Een enkeling had het in Ternat in zijn hoofd gehaald om buiten "met water te spelen" met een ijspiste tot gevolg :shock:
GStephen , uw vrees is dus gegrond .

Het blijft tevens uitkijken voor rondvliegende ijsschotsen die zich van de dekzeilen van de vrachtwagens losrukken op de snelweg.

@ Tazke : Deze avond een paar zooltjes op de radiator "voorverwarmen" en morgenvroeg in de botjes leggen :idea:
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

adjuvo schreef:@ Tazke : Deze avond een paar zooltjes op de radiator "voorverwarmen" en morgenvroeg in de botjes leggen :idea:
Dat is inderdaad geen slecht idee. Deze avond was het beter naar huis rijden.

Maar anders denk ik nog een paar nylon kousen bij aan te doen, kan ook helpen :alien:
J
Contacteer:

Bericht door J »

ik heb onder mijn broek ook een soort van nylon motorbroek. Heb nog zo'n zelfde pull ook, maar die gebruik ik niet. Heb dat destijds gekocht bij Aldi.
Mijn nieuwe Richa C-change die ik van Voske kocht is ook zeer goed. Daar nog bij de verwarmde handschoenen van Gerbing.
als je dat vergelijkt met wat ik pakweg een goei 20 jaar gelden in de winter droeg!!!! twee pullovers en een legerfrak, een jeansbroek en daaronder een wollen legging of zo iets en legerbotinnen. We reden er toen ook door, maar zagen er ongeveer zo :mrgreen: uit als ik op school kwam of op m'n werk nadien.

Vrijdag zal het andere kak zijn als ik naar Turnhout moet. Ze geven -11°C

J
voske

Bericht door voske »

@J:blij te lezen dat ge er tevreden van bent, :grin: hopelijk vriezen er geen ledematen af,bij deze temp..... respect 8-)

voske
one live,live it !
J
Contacteer:

Bericht door J »

ja hoor echt wel tevreden. Komt geen koude door, zit gemakkelijk (wel stijf, maar stoort niet) en geen kliterband aan mijn hals zodat mijn riempje van mijn helm niet afgaat.

Zeer goede vest.

J
Relax

Bericht door Relax »

Woolpower rules, maar m'n tenen laten weten dat de koude daar ook door komt, als je maar lang genoeg rijdt.

Binnen 10 minuten vertrekken naar huis. 'k Ga in m'n botten pissen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Relax schreef:Woolpower rules, maar m'n tenen laten weten dat de koude daar ook door komt, als je maar lang genoeg rijdt.

ja voeten is het moeilijkste om warm te houden, ook bij mij en die zitten dan nog dichter bij mijn lijf dan bij u.

J
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

Mijn volgende pak gaat ook met c-change zijn. Mijn vent heeft daar de broek al van en is er zeer content van.

En mijn bottekes, ja die zijn op en ga er binnenkort nieuwe halen.
Dus misschien ook niet meer zo winddicht als in 't begin.

Maar verwarmde handschoenen ga ik ook kopen, op mijn gs was het te doen met die handkappen en verwarmde handgrepen.
Maar op de den nieuwe die ik zaterdag ga afhalen zitten er geen handkappen op en ik vrees dat met de verwarmde handgrepen het alleen niet te doen zal zijn :cry:
J
Contacteer:

Bericht door J »

Tazke schreef: Maar op de den nieuwe die ik zaterdag ga afhalen zitten er geen handkappen op en ik vrees dat met de verwarmde handgrepen het alleen niet te doen zal zijn :cry:
bij temperaturen onder de -3 a -4 haal je het niet meer met verwarmde handgrepen. Toch zeker niet als je nog minstens 50km moet rijden. Bij iedereen is het anders, maar koude handen verminderen zeker de reactiesnelheid voor remmen ed.

Gerbing is ok, al zijn de draadjes wat te kort voor de mouwen.

J
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

J schreef:
Tazke schreef: Maar op de den nieuwe die ik zaterdag ga afhalen zitten er geen handkappen op en ik vrees dat met de verwarmde handgrepen het alleen niet te doen zal zijn :cry:
bij temperaturen onder de -3 a -4 haal je het niet meer met verwarmde handgrepen. Toch zeker niet als je nog minstens 50km moet rijden. Bij iedereen is het anders, maar koude handen verminderen zeker de reactiesnelheid voor remmen ed.

Gerbing is ok, al zijn de draadjes wat te kort voor de mouwen.

J
Dat heb ik ook al goed gevoeld dat het soms te weinig is op dat gs'ke van mij .
Alhoewel die handgrepen op de K75RT van mijn vent echt te warm voor mij. Op de 1 ste stand te weinig en op de 2de zitten mijn handen precies in een sauna.

Gerbing zal het waarschijnlijk wordne, maar die kabels ja zullen we zien. Zeker omdat ik ook niet weet waar die stekker op de R zit.
En ga zeker voor met kabels, want ja soms zijn het lange ritten dat ik moet doen.
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Relax schreef:Woolpower rules, maar m'n tenen laten weten dat de koude daar ook door komt, als je maar lang genoeg rijdt.

Over natte botten gesproken ...

Als ik een lange rit op de snelweg voor de boeg heb trek ik mijn regenoverlaarzen aan over der rest bij dit weer .
Dat blijkt uit ondervinding wel afdoende weerstand te bieden tegen de koude .

En NEEN , ik hou mijn voeten niet warm met de olie die uit mijn blok loopt ... :lol:
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Vanmorgen op het industrieterrein van Roeselare: een pracht van een ijsspoor in een bocht.
zeer waarschijnlijk afkomstig van één of ander koelsysteem van een vrachtwagen...

Morgen moet ik naar Gent. En uit praktische overwegingen zal ik dat toch met de moto moeten doen. Kijk er al naar uit...
En ze klappen van kans op sneeuw :evil:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
J
Contacteer:

Bericht door J »

bij zo'n koude kans op sneeuw. Dan zal dat toch maar zeer droge vlokjes zijn die wegwaaien. Alé dat hoop ik dan toch.

Deze morgen -9°C

J
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Tazke schreef: Maar verwarmde handschoenen ga ik ook kopen, op mijn gs was het te doen met die handkappen en verwarmde handgrepen.
Stef heeft de "gewone" verwarmde handschoenen. Zalig, maar een regelaar moet je er extra bijkopen. De draden van de handschoenen stonden in haar vel "gebrand".
Harald heeft de Hybrid versie. Is redelijk recent. Deze werken op (extra aan te kopen) batterijen of op het boordnet.
Ik las op de site dat de batterijen een ingebouwde regelaar hebben. Ik ben echter niet zeker of de regelaar ook werkt met boordnet. Harald?
R1200RT, again :-)

Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Sven 16GT schreef:
Tazke schreef: Maar verwarmde handschoenen ga ik ook kopen, op mijn gs was het te doen met die handkappen en verwarmde handgrepen.
Stef heeft de "gewone" verwarmde handschoenen. Zalig, maar een regelaar moet je er extra bijkopen. De draden van de handschoenen stonden in haar vel "gebrand".
Harald heeft de Hybrid versie. Is redelijk recent. Deze werken op (extra aan te kopen) batterijen of op het boordnet.
Ik las op de site dat de batterijen een ingebouwde regelaar hebben. Ik ben echter niet zeker of de regelaar ook werkt met boordnet. Harald?
een paar zijden handschoenen aan doen, dat scheelt de 77€ voor de regelaar met weer extra draden.

ah ja, en ik zet de handschoenen enkel aan bij vriestemperaturen, anders zijn ze inderdaad te warm. Deze morgen waren ze maar net goed bij -9°C

J
Relax

Bericht door Relax »

Zoals ik al zei: voor véél minder geld en minstens zo comfortabel: koop stuurmoffen.
Ik rij nu met mijn gewone zomerhandschoenen (niet de korte geventileerde, dat spreekt voor zich), zelfs deze morgen bij -9. Geen last van kabels, regelaars, dikke handschoenen, noem maar op. Alleen paar 100 meter wennen en als je verwacht te moeten stoppen je linkerhand op tijd in je mof, euuh, moffelen.
Relax

Bericht door Relax »

J schreef:

ja voeten is het moeilijkste om warm te houden, ook bij mij en die zitten dan nog dichter bij mijn lijf dan bij u.

J
:-)

Morgen 'ns met twee paar kousen proberen.
Plaats reactie