muziek op moto

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

mario
Contacteer:

muziek op moto

Bericht door mario »

Hoe hebben jullie muziek op de moto ?
buiten org. radio !

hoe werkt het ? goed hoorbaar ?
bestaan er toestellen waarmee je radiozenders kunt ontvangen (ja ne radio dat weet ik :wink: )
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Harald

Re: muziek op moto

Bericht door Harald »

Ik gebruik een Ipôd.
Die is verbonden met mijn Scala ;rider.
ook wanneer ik af stap en mijn helm op hou,
hoor ik de muziek.
Wanneer ik verder moet dan het bereik van mijn favoriete zender, dan gebruik ik de
ipod voor het afspelen van mijn opgeslagen muziek.

Ook wanneer ik ga mountainbiken, gebruik ik die ipod, maar dan met de gewonen oortjes.
Ik heb collega's die de radio funcie op hun GSM gebruiken via BT en hun Scala rider.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
John
Contacteer:

Bericht door John »

Een klein MP3 spelertje bestaat ook met ingebouwde radio. Maar! Persoonlijk vind ik de kwaliteit van muziek niet om over naar huis te schrijven.
Dit vind ook zijn oorsprong in de kwaliteit van speakers die maar al te dikwijls gebruikt worden in je helm.
Met een beetje werk kan je degelijke speakers inbouwen die Bass weergeven. En dat is nu net wat we willen als we muziek beluisteren, ook al is het op de moto.
Dus een degelijke koptelefoon slopen en die speakers met behuizing en al je helm in!
Ben zelf nog altijd op zoek naar een tussenversterkertje met een regelbare klank-kleur. Dus waar je zelf de Treble en Bass kan instellen.
Voordien had ik een autoradio met USB en SD ingang op mijn motor staan. Front gesplit en de radio-behuizing achter onder het zadel weggewerkt.
Dit gaf muziek zoals het moet zijn. Stevige bass en zuiver geluid.
Als ik geen tussenversterkertje met bass/treble vind zal er terug een autoradio op komen denkelijk.
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Bedankt voor de reactie,
ja ne radio is wel nog altijd beste denk ik maar zie het niet zitten om de org.
radio van de RT te kopen wat prijzig naar mijn goesting om dit appart in te bouwen(niet fabriek af) pff,
waarom maken ze nu geen gps met ingebouwde radio dat moet toch al kunnen nee ?
ga ne keer goe moeten uitkijken hoe we dit gaan oplossen ,mp 3
of ipod is wel goed maar is toch niet gelijk radio waar je niet zelf je muziek keuze maakt

grtz Mario
sabke69

Bericht door sabke69 »

Tja, radio is alleen origineel alleen voorzien voor RT, maar ik heb altijd gereden met muziek in garmin 660 heeft een ingebouwde mp3speler, heb er een geheugen kaart van 8 g insteken en kan er onnoemelijk veel muziek op zetten en alleen muziek die ik wil horen dus. is voor mij altijd de ideale keuze geweest en perfect qua geluid, werkt uitstekend.
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

sabke69 schreef:Tja, radio is alleen origineel alleen voorzien voor RT, maar ik heb altijd gereden met muziek in garmin 660 heeft een ingebouwde mp3speler, heb er een geheugen kaart van 8 g insteken en kan er onnoemelijk veel muziek op zetten en alleen muziek die ik wil horen dus. is voor mij altijd de ideale keuze geweest en perfect qua geluid, werkt uitstekend.

Heb ook ne 660 ,
werkt dat goed ja ?
en valt de muziek ook uit als dingske begint te spreken?
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

mario schreef:

Heb ook ne 660 ,
werkt dat goed ja ?
en valt de muziek ook uit als dingske begint te spreken?
Kan ik beamen, dus ja, ben er zeer tevreden over.
Begint me vrouw ineens tegen me te spreken, vergeten de gsm uit te zeten :oops:

mvg Nico
MG Breva 850
Iwan

Bericht door Iwan »

Op mijn GT zit een intercom Beahr. Ik schafte me een mp3-toestel aan met radio: Creative Zen. Ik poste vroeger reeds op dit forum een aantal items rond dit toestel. De mp3 met FM zit keurig in handschoenkastje en de remote control plaatste ik op het stuur.

Het 'ding' werkt feilloos, wat klein om te bedienen, maar toch een aanvaardbare oplossing. Ondertussen plaatste Peter Derluyn (hoofdealer Garmin West-Vlaanderen) een versterkertje tussen intercom en toestel: ik krijg een zéér aanvaardbaar geluid binnen in de helm !! :-)

Een zeer tevreden man... :wink:
Iwan de Verschrikkelijke
Afbeelding

bmw RT1150 Black Line 2004-bmw K1200 GT 2008- bmw 1600GTL
tommeken

Bericht door tommeken »

Ik heb in mijn Schubert helm het SRC system zitten, waarop ik zowel mijn GPS route in ontvang + ik kan daarmee ook naar de ardio luisteren.
Systeem werkt in mijn geval zeer goed.
Tevens heb ik een ZUMO 660 met SD kaartje vol met MP3 en tevens kan ik mijn iPod ook aansluiten aan mijn SRC systeem.
Dus ik heb altijd mijnen "discobar" bij. :lol:
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
John
Contacteer:

Bericht door John »

Zijn jullie dan echt tevreden met dat "schreeuwelijk" scherp geluid van de "muziek" die zowel uit je GPS,MP3 spelertje komt?
Heb hier ook een helm met originele Beahr speakers in. Maar na een uurtje of twee heb ik het wel gehad hoor!
Dan liever mijn flou oranje op mijn bol met speakers uit een degelijke koptelefoon.
En zelfs met die pot op mijn kop mis ik nu het geluid dat uit die radio kwam. Bass en treble zoals je wou en zelfs die boost functie.
En als het in je helm dan klingt zoals thuis is het in orde!
http://www.youtube.com/watch?v=7YvdeuKadgw[/video]
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Iwan schreef:Op mijn GT zit een intercom Beahr. Ik schafte me een mp3-toestel aan met radio: Creative Zen. Ik poste vroeger reeds op dit forum een aantal items rond dit toestel. De mp3 met FM zit keurig in handschoenkastje en de remote control plaatste ik op het stuur.

Het 'ding' werkt feilloos, wat klein om te bedienen, maar toch een aanvaardbare oplossing. Ondertussen plaatste Peter Derluyn (hoofdealer Garmin West-Vlaanderen) een versterkertje tussen intercom en toestel: ik krijg een zéér aanvaardbaar geluid binnen in de helm !! :-)

Een zeer tevreden man... :wink:

Wist zelf niet dat mp3 met radio bestond !!
zal ne keer moeten gaan schoppen
Iwan

Bericht door Iwan »

Afbeelding

Mario,
het mp3-toestel ziet er zo uit. Makkelijk te plaatsen in vb. opbergvakje van RT/GT en de optionele afstandsbediening maakt dat je makkelijk kunt switchen van radio--> mp3 (of omgekeerd), volume, rds,.... : :roll:
Iwan de Verschrikkelijke
Afbeelding

mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Iwan schreef:Afbeelding

Mario,
het mp3-toestel ziet er zo uit. Makkelijk te plaatsen in vb. opbergvakje van RT/GT en de optionele afstandsbediening maakt dat je makkelijk kunt switchen van radio--> mp3 (of omgekeerd), volume, rds,.... : :roll:
hoi Iwan,
die afstandsbediening zat dit er bij of heb je dit kunnen bij kopen ?
waar heb je dit op de kop kunnen tikken ?
Mvg Mario
Iwan

Bericht door Iwan »

Mario,

dit toestel kocht ik op het internet. Afstandsbediening zat er niet bij maar is ook apart verkrijgbaar.
Indien gewenst mag je altijd even langs komen om het toestel even te bekijken en uit te proberen op de moto. Ieper ligt niet ver van Brugge ! :cyclopsani:

Zie ook de foto's op mijn vorige topics rond dit item !

mvg,

Iwan
Iwan de Verschrikkelijke
Afbeelding

mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Iwan schreef:Mario,

dit toestel kocht ik op het internet. Afstandsbediening zat er niet bij maar is ook apart verkrijgbaar.
Indien gewenst mag je altijd even langs komen om het toestel even te bekijken en uit te proberen op de moto. Ieper ligt niet ver van Brugge ! :cyclopsani:

Zie ook de foto's op mijn vorige topics rond dit item !

mvg,

Iwan

Hoi Iwan,

Is inderdaad niet ver,ja uitproberen op moto zal nog niet lukken heb hem pas van gisteren en moet nog
intercom bestelllen en instaleren dus zal nog een tijdje duren !
heb ook gps houder voor rt en zumo besteld dus is afwachten

grtz Mario
De KorreRT

Bericht door De KorreRT »

Ik had op mijn R1150RT een versterkertje uit auto 12 volt in gebouwd in t vak waar normaal de radio zit,met losse volume knop van een Goldwing ,muziek door de boxen ook uit een auto en daar een MP3 spelertje aan ,nu ben ik terug over gestapt op een volledige Goldwing met hechard zijspan ,muziek op de moto voor en achter en in t span van t zelfde MP3 spelertje
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Simpel maar degelijk MP3 spelertje van Philips, met als voeding een AAA batterijtje. Reden is dat je zulk een batterijtje quasi overal kan vinden, die moderne MP3 dingetjes met ingebouwde batterij zijn na een ganse dag muziek spelen (zo goed als) leeg, en dan zit je daar op vakantie, met je tentje en een leeg MP3'tje :-|

Voor het beluisteren heb ik een simpele maar uiterst doeltreffende manier gevonden. Gewoon deftige, kwaliteitsvolle en comfortabele oortjes die je zonder problemen onder de helm kan gebruiken. Geen gedoe met een speaker die in m'n helm zit en die nooit ofte nimmer de geluidskwaliteit gaat geven die je hoopte. En ben tegelijk nog beschermd tegen windgeruis, aangezien dit op een andere frequentie zit dan m'n muziek :lol:

Gebruik 't trouwens enkel op de autosnelweg, of woon-werk, eens in de bergen/bochtige stukken komen de Alpine gehoorbeschermers boven en gaat de MP3 speler met (Sennheiser) oortjes in de binnenzak.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

Ook al van alles uitgeprobeerd....
Uiteindelijk ben ik bij een volledig bekabeld systeem gebleven.
Alles is ook aangesloten op de 12V batterij (via omvormer waar nodig: iPhone, Coyote, ..), geen risico op platte batterijen.
Op mijn Baehr Ultima hangt:
*) Zumo 550 (bellen via BT koppeling met iphone).
*) PMR (Capo)
*) Coyote
*) Jensen JHD910 radio
*) Twee helmen natuurlijk
En dat alles werkt ten minste prima, mede dank zij de prioriteits-instellingen op de baehr intercom.
Met een GPRS/ data abonnement en een smartphone (iPhone b.v., liefst gekoppeld op de intercom) moet radio beluisteren ook wel lukken via INTERNET RADIO. 'k Zal dat eens proberen, kwestie van ontvangst?
MAAR 't probleem is steeds de bediening van die toestellen, met handschoenen aan en 't moet nog waterdicht zijn ook.
Die Jensen radio heeft jammer genoeg geen RDS, wel 18 FM pre-selecties, welke ik afgestemd heb op de verschillende zenders per regio (manuele RDS :-) ).
Foto Jensen radio: http://tinypic.com/view.php?pic=35d2hlk&s=5
Foto Coyote mount: http://tinypic.com/view.php?pic=10ni4x0&s=5
Daniel
kadee2

Bericht door kadee2 »

John schreef:Een klein MP3 spelertje bestaat ook met ingebouwde radio. Maar! Persoonlijk vind ik de kwaliteit van muziek niet om over naar huis te schrijven.
Dit vind ook zijn oorsprong in de kwaliteit van speakers die maar al te dikwijls gebruikt worden in je helm.
Met een beetje werk kan je degelijke speakers inbouwen die Bass weergeven. En dat is nu net wat we willen als we muziek beluisteren, ook al is het op de moto.
Dus een degelijke koptelefoon slopen en die speakers met behuizing en al je helm in!
Ben zelf nog altijd op zoek naar een tussenversterkertje met een regelbare klank-kleur. Dus waar je zelf de Treble en Bass kan instellen.
Voordien had ik een autoradio met USB en SD ingang op mijn motor staan. Front gesplit en de radio-behuizing achter onder het zadel weggewerkt.
Dit gaf muziek zoals het moet zijn. Stevige bass en zuiver geluid.
Als ik geen tussenversterkertje met bass/treble vind zal er terug een autoradio op komen denkelijk.

Ik heb onlangs een Sennheiser gesloopt en zoals John hier zegt in m'n helm ingebouwd (Nolan n103). Resultaat is fenomenaal.
De Nolan, sowieso een bulderhelm is nu (zonder muziek :roll: ) zo stil als wat door de perfect aanpassende hoofdtelefoonschelpen, en de muziek is ook van de betere kwaliteit (stevige bassen :wink: )
Een beetje sneu blijkt dat de GSM wanneer op radio, dit niet per BT door stuurt naar de zumo.

Groeten, :wink:

Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Mogen we daar eens een paar foto's van zien ?
Relax

Bericht door Relax »

En schiet er nog iets over van de demping in je helm, dus van de witte schaal, thv je oren?
I respect your opinion. But I don't give shit.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Relax schreef:En schiet er nog iets over van de demping in je helm, dus van de witte schaal, thv je oren?
Relax, véél systeem-helmen hebben op die plaats zelfs geen "dempingsmateriaal" zitten! De wangstukken beginnen meestal ter hoogte van je oren. Die meestal uitneembaar zijn.
Of er is een uitsparing gemaakt op die plaats (integraalhelm) om speakertjes in te bouwen. Wil men dan iets dikkere speakertjes word "de warme lepel" methode gebruikt om het wat dieper uit te hollen/weg te smelten.
Je hebt een enorm verschil als je een paar degelijke speakers inbouwt. En dan liefst met de aanpas-stukken die je oren omsluiten. :wink:
edargpu

Bericht door edargpu »

Een beetje sneu blijkt dat de GSM wanneer op radio, dit niet per BT door stuurt naar de zumo.
Dirk.
@ Dirk,
en das net het identieke probleem die ik wil opgelost zien.Heb het probleem al aangekaart op het andere welbekende forum ;) maar nog steeds niet tot een oplossing gekomen.
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

En als ge nu nen mp3 op uwe zumo aansluit met radiofunctie?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
edargpu

Bericht door edargpu »

tweecilinderke schreef:En als ge nu nen mp3 op uwe zumo aansluit met radiofunctie?
Yep,is te proberen.Mijn volgende vraag luidt dan, bestaat er een mp3 speler MET radiofunctie.Gewone mp3 speler heb ik hier liggen!
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Plaats reactie