buiten org. radio !
hoe werkt het ? goed hoorbaar ?
bestaan er toestellen waarmee je radiozenders kunt ontvangen (ja ne radio dat weet ik

Moderator: GVN
sabke69 schreef:Tja, radio is alleen origineel alleen voorzien voor RT, maar ik heb altijd gereden met muziek in garmin 660 heeft een ingebouwde mp3speler, heb er een geheugen kaart van 8 g insteken en kan er onnoemelijk veel muziek op zetten en alleen muziek die ik wil horen dus. is voor mij altijd de ideale keuze geweest en perfect qua geluid, werkt uitstekend.
Kan ik beamen, dus ja, ben er zeer tevreden over.mario schreef:
Heb ook ne 660 ,
werkt dat goed ja ?
en valt de muziek ook uit als dingske begint te spreken?
Iwan schreef:Op mijn GT zit een intercom Beahr. Ik schafte me een mp3-toestel aan met radio: Creative Zen. Ik poste vroeger reeds op dit forum een aantal items rond dit toestel. De mp3 met FM zit keurig in handschoenkastje en de remote control plaatste ik op het stuur.
Het 'ding' werkt feilloos, wat klein om te bedienen, maar toch een aanvaardbare oplossing. Ondertussen plaatste Peter Derluyn (hoofdealer Garmin West-Vlaanderen) een versterkertje tussen intercom en toestel: ik krijg een zéér aanvaardbaar geluid binnen in de helm !!![]()
Een zeer tevreden man...
hoi Iwan,Iwan schreef:
Mario,
het mp3-toestel ziet er zo uit. Makkelijk te plaatsen in vb. opbergvakje van RT/GT en de optionele afstandsbediening maakt dat je makkelijk kunt switchen van radio--> mp3 (of omgekeerd), volume, rds,.... :
Iwan schreef:Mario,
dit toestel kocht ik op het internet. Afstandsbediening zat er niet bij maar is ook apart verkrijgbaar.
Indien gewenst mag je altijd even langs komen om het toestel even te bekijken en uit te proberen op de moto. Ieper ligt niet ver van Brugge !![]()
Zie ook de foto's op mijn vorige topics rond dit item !
mvg,
Iwan
John schreef:Een klein MP3 spelertje bestaat ook met ingebouwde radio. Maar! Persoonlijk vind ik de kwaliteit van muziek niet om over naar huis te schrijven.
Dit vind ook zijn oorsprong in de kwaliteit van speakers die maar al te dikwijls gebruikt worden in je helm.
Met een beetje werk kan je degelijke speakers inbouwen die Bass weergeven. En dat is nu net wat we willen als we muziek beluisteren, ook al is het op de moto.
Dus een degelijke koptelefoon slopen en die speakers met behuizing en al je helm in!
Ben zelf nog altijd op zoek naar een tussenversterkertje met een regelbare klank-kleur. Dus waar je zelf de Treble en Bass kan instellen.
Voordien had ik een autoradio met USB en SD ingang op mijn motor staan. Front gesplit en de radio-behuizing achter onder het zadel weggewerkt.
Dit gaf muziek zoals het moet zijn. Stevige bass en zuiver geluid.
Als ik geen tussenversterkertje met bass/treble vind zal er terug een autoradio op komen denkelijk.
Relax, véél systeem-helmen hebben op die plaats zelfs geen "dempingsmateriaal" zitten! De wangstukken beginnen meestal ter hoogte van je oren. Die meestal uitneembaar zijn.Relax schreef:En schiet er nog iets over van de demping in je helm, dus van de witte schaal, thv je oren?
@ Dirk,Een beetje sneu blijkt dat de GSM wanneer op radio, dit niet per BT door stuurt naar de zumo.
Dirk.
Yep,is te proberen.Mijn volgende vraag luidt dan, bestaat er een mp3 speler MET radiofunctie.Gewone mp3 speler heb ik hier liggen!tweecilinderke schreef:En als ge nu nen mp3 op uwe zumo aansluit met radiofunctie?