Mijn winterproject: R1200Crusher
Moderator: GVN
-
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
ik vind het zeer mooi gedaan. proficiat .
En voor wie interesse heeft is er de openingsrit van de Gentse retrowielen op zondag 25/03 te Destelbergen, weet wel niet vanaf welk uur.
En voor wie interesse heeft is er de openingsrit van de Gentse retrowielen op zondag 25/03 te Destelbergen, weet wel niet vanaf welk uur.
joehoe
Mooi, zeer mooi
Hier zou ik nog wel een plaatsje vij willen nmaken in mijn garage

Hier zou ik nog wel een plaatsje vij willen nmaken in mijn garage

R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Mijn winterproject: R1200Crusher
Heel mooi gedaan!!!
-
Mooi, baseball bat is tof, als je in Borgerhout of op het Kiel woont zou dat standaard bij elk voertuig moeten zitten
, met of zonder olie....
Het is mooi gedaan, mijn stijl niet, maar ik respecteer altijd als iemand er veel moeite voor doet, vooral dat er veel onderdelen zelf gemaakt zijn verdient respect.
Ik zou wel een paar buskes matzwarte verf aanraden....kleurke vind ik net iets te veel Astrid Bryan achtig

Het is mooi gedaan, mijn stijl niet, maar ik respecteer altijd als iemand er veel moeite voor doet, vooral dat er veel onderdelen zelf gemaakt zijn verdient respect.
Ik zou wel een paar buskes matzwarte verf aanraden....kleurke vind ik net iets te veel Astrid Bryan achtig

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Allez Bob jong, als liefhebber van classics weet jij toch ook dat de carterontluchting los gelegd wordt ipv terug geleid naar de luchtfilter en dus wordt er meestal een opvangbusje voorzien, die baseball bat oil catch can is een creatieve oplossing ipv een leeg oliebuske.....Synchro Bob schreef:
Een Oil Catch Can ? Nog nooit van gehoord... Ik weet wel dat dry oil sump motoren een oliereservoir hebben maar die boxers hebben toch een wet sump ?

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Mooi werk, leuke invalshoek, maar die verhoudingen kloppen niet helemaal.
Die spoiler is veel te groot en te overheersend, het kleinere type dat tussen de uitlaatbuizen past is veel subtieler en vooral meer in verhouding met de rest van de motor.
Het zadel is te breed voor dat smal achterspatbord, comfortabel hoogstwaarschijnlijk, maar ze ontsiert de slanke taille van de motor.
De knuppel als opvang voor olie is overkill aangezien er verder niks in de motor naar dit thema verwijst.
Het voorspatbord kan nog wat snijwerk gebruiken om er enigszins bij te passen, de rondingen van de zijflanken zouden best de ronding van de band volgen.
Bijzonder leuk detail zijn de whitewall banden, ik had wel een groter voorwiel gebruikt.
Goed bezig, maar nog wat werk aan, enfin, dat vind ik toch
Die spoiler is veel te groot en te overheersend, het kleinere type dat tussen de uitlaatbuizen past is veel subtieler en vooral meer in verhouding met de rest van de motor.
Het zadel is te breed voor dat smal achterspatbord, comfortabel hoogstwaarschijnlijk, maar ze ontsiert de slanke taille van de motor.
De knuppel als opvang voor olie is overkill aangezien er verder niks in de motor naar dit thema verwijst.
Het voorspatbord kan nog wat snijwerk gebruiken om er enigszins bij te passen, de rondingen van de zijflanken zouden best de ronding van de band volgen.
Bijzonder leuk detail zijn de whitewall banden, ik had wel een groter voorwiel gebruikt.
Goed bezig, maar nog wat werk aan, enfin, dat vind ik toch

-
Ik kan je volgen. Mijn bedoeling was die volledig te maken in de kleuren van mijn Rockster (mat zwart met koper). Ik had daarvoor al een tank e.a. aangeschaft, maar hoe meer ik bij motor bekeek, hoemeer ik me begon te verzoenen met de oem kleur. Daarom blijft hij voorlopig zo. Matzwart zie je tegenwoordig toch al te veel...Dirk Pauwels schreef:Mooi, baseball bat is tof, als je in Borgerhout of op het Kiel woont zou dat standaard bij elk voertuig moeten zitten, met of zonder olie....
Ik zou wel een paar buskes matzwarte verf aanraden....kleurke vind ik net iets te veel Astrid Bryan achtig![]()
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
-
Dirk Pauwels schreef:Allez Bob jong, als liefhebber van classics weet jij toch ook dat de carterontluchting los gelegd wordt ipv terug geleid naar de luchtfilter en dus wordt er meestal een opvangbusje voorzien, die baseball bat oil catch can is een creatieve oplossing ipv een leeg oliebuske.....Synchro Bob schreef:
Een Oil Catch Can ? Nog nooit van gehoord... Ik weet wel dat dry oil sump motoren een oliereservoir hebben maar die boxers hebben toch een wet sump ?
10/10
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Gelukkig dat smaken verschillen want ik vind dat type moto aartslelijk maar ik weet wel je technische kennis om dingen te vervaardigen te waarderen.
je moet het maar doen

je moet het maar doen

-
Het BMW-embleem op die bat is geweldig.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
om een blijvende indruk na te latenRelax schreef:Het BMW-embleem op die bat is geweldig.

R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
-
- Contacteer:
Okee, nu ben ik mee. Ik had er echter geen ervaring mee. Wel al eens gezien op caféracers...Dirk Pauwels schreef:Allez Bob jong, als liefhebber van classics weet jij toch ook dat de carterontluchting los gelegd wordt ipv terug geleid naar de luchtfilter en dus wordt er meestal een opvangbusje voorzien, die baseball bat oil catch can is een creatieve oplossing ipv een leeg oliebuske.....Synchro Bob schreef:
Bij al mijn "classics" gaan de dampen van de carter mooi terug in het filterhuis.

Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
Voila, en om die vuile drek niet meer terug via de luchtfilter te recupereren, wordt die naar een OCC geleid. De carterdampen geven geen goede verbranding en maken het ganse luchtkanaal vuil. Op al mijn wagens en motoren doe ik dit.Synchro Bob schreef:Okee, nu ben ik mee. Ik had er echter geen ervaring mee. Wel al eens gezien op caféracers...Dirk Pauwels schreef:Allez Bob jong, als liefhebber van classics weet jij toch ook dat de carterontluchting los gelegd wordt ipv terug geleid naar de luchtfilter en dus wordt er meestal een opvangbusje voorzien, die baseball bat oil catch can is een creatieve oplossing ipv een leeg oliebuske.....Synchro Bob schreef:
Bij al mijn "classics" gaan de dampen van de carter mooi terug in het filterhuis.
Waarom niet af-fabriek hoor ik je denken? Zeg maar eens tegen madam dat ze elke 1000 km het vatje moet controleren en indien vol, uitgieten en reinigen...

R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Smaken verschillen, ik heb die R1200C standaard ook al altijd het lelijke BMW-eendje gevonden en deze geamputeerde versie ziet er in mijn ogen niet beter uit... Tot daar wat ik er op esthetisch vlak van vind.
Technisch zie ik wel enkele originele en knap gemaakte zaken. Toch respect hoor. Veel plezier ermee!
not my cup of tea
Technisch zie ik wel enkele originele en knap gemaakte zaken. Toch respect hoor. Veel plezier ermee!
not my cup of tea

Hoi,
Altijd voor en tegenstanders als je afwijkt van wat standaard is. Ik kan het weten. Maar deze wil ik wel eens in echt tegenkomen. Knap werk
GRTS Danny
Altijd voor en tegenstanders als je afwijkt van wat standaard is. Ik kan het weten. Maar deze wil ik wel eens in echt tegenkomen. Knap werk
GRTS Danny