onderhoud richtprijs?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Amaai, ik heb voor de volledige set R850RT remplaketten in Zottegem 147 € betaald, om zelf te plaatsen welteverstaan :shock:

Ik weet trouwens niet of er de laatste tijd iets aan de hardheid veranderd is, maar die nieuwe plaketten zijn de hardste smeerl*** die ik al gehoord heb (ja, je hoort ze heel goed schuren :evil: )
dbr

onderhoud richtprijs?

Bericht door dbr »

Hoi,

Iemand een idee wat je zoal moet betalen tegenwoordig voor een onderhoud 40.000km op een 1200RT ?

Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
luc.w

Re: onderhoud richtprijs?

Bericht door luc.w »

dbr schreef:Hoi,

Iemand een idee wat je zoal moet betalen tegenwoordig voor een onderhoud 40.000km op een 1200RT ?

Groeten,
Danny
Kijk eens op deze link http://www.quispelmotoren.nl/?r-boxer,45" onclick="window.open(this.href);return false;

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
KP

Bericht door KP »

:pig:

Dan is dit bij mijn (niet-officiële) dealer wel zo'n 25% goedkoper. Geweldige service en enkele collega's zijn daar ook zeer tevreden over. :grin:
mjy009

Bericht door mjy009 »

Heet eeuwige dilemma : ga ik bij de officiële BMW-dealer (wanneer de motor uit garantieperiode is) of ga ik bij een zaak in de buurt waar je een goede service krijgt tegen een goede prijs ?
Je verliest op het eind van de rit vaak heel wat in de overnameprijs wanneer de motor niet bij een BMW-zaak onderhouden werd, maar ik heb zelf de bereening nog niet gemaakt wat het meest voordelig is.
Ik vind het alvast makkelijk om (bij wijze van spreken) om de hoek op onderhoud te gaan.
Is ook altijd makkelijk wanneer er iets dringends moet gebeuren...
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Of de gulden middenweg, ik ga bij een officiële BMW-dealer, die weliswaar niet in m'n buurt zit, maar wel goeie service aan een correcte prijs wil aanbieden. 't Beste van twee werelden zeg maar :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
KP

Bericht door KP »

Koppel!! schreef:Of de gulden middenweg, ik ga bij een officiële BMW-dealer, die weliswaar niet in m'n buurt zit, maar wel goeie service aan een correcte prijs wil aanbieden. 't Beste van twee werelden zeg maar :wink:

Grtz, Philip!
Probeer in regio Leuven maar eens een goede officiële dealer te vinden. Bij de enige in de buurt is de chef-mechanieker het al enkele jaren geleden afgestapt uit onvrede met de bedrijfvisie. Sindsdien :twisted: :twisted:
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Iedereen daar over zijn mening :silent:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

Je verliest op het eind van de rit vaak heel wat in de overnameprijs wanneer de motor niet bij een BMW-zaak onderhouden werd, maar ik heb zelf de bereening nog niet gemaakt wat het meest voordelig is
Dat moet je tegenwoordig anders zeggen namelijk; je bent al een hoop geld kwijt aan onderhoudsbeurten voor ze je een slechte overnameprijs geven.

Onderhoud door een dealer is naar mijn gevoel nooit gerelateerd geweest aan hogere verkoopswaarde en/of beter onderhouden fiets.

Bij een dealer doen ze dat wat er staat wat moet gebeuren, "niet meer, vaak minder"... :clown:
Pol

Bericht door Pol »

Bij een dealer doen ze dat wat er staat wat moet gebeuren, "niet meer, vaak minder"... :clown:[/quote]
... of helemaal niks!Ik heb hier zeker den hoofdvogel afgeschoten en hopelijk gaat het om een alleenstand geval.Voor het 1000 (ja,duizend) km onderhoud werd alleen de motorolie vervangen maar op de werkfiche stonden de uit te voeren werken mooi aangevinkt en de factuur was ook dik in orde!Op mijn vraag hoe zij het klaarspeelden om o.a.de kleppen te regelen zonder de kleppendeksels er af te nemen werd het daar verdacht stil.'t Is al 6 jaar geleden en mijn krampen zijn nogal rap over :clown:
Plaats reactie