Kleine boete kan?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jefke
Contacteer:

Kleine boete kan?

Bericht door Jefke »

Ik reed het kleinste dorp van Vlaanderen (Spiere-Helkijn) binnen in een open landschap langs de Avelgemstraat (km-paal 6.4 richting Helkijn centrum) en werd onverwacht geflitst! Reed 71 km/uur ipv 50... zware overtreding eerste graad. Er waren geen andere weggebruikers, dus geen risicogedrag... en de mate van effectieve onveiligheid is toch de nieuwe geest van de boetetarieven dacht ik zo.
Heb op de uitnodiging om 150 € boete te betalen, geantwoord dat ik bereid ben een minnelijke schikking te aanvaarden, maar niet met het voorgestelde bedrag. En meteen 50 € boetezegels gekleefd.
Nu hoop ik maar dat dit lukt. Is dit niet te makkelijk en systematisch poen pakken van argeloze motorijders? :shock:
Harald

Bericht door Harald »

dat is dus 2keer.
Of lees ik dat verkeerd :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Poen pakken is een kunst :wink: Ik vrees dat onze vrienden uw schenking niet voldoende zullen vinden en aldus een nieuw uitnodigend schrijven tot u zullen richten, dit uiteraard in de geest van de geldende boetetarieven.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Jefke
Contacteer:

kleine boete kan?

Bericht door Jefke »

Xavier schreef:Poen pakken is een kunst :wink: Ik vrees dat onze vrienden uw schenking niet voldoende zullen vinden en aldus een nieuw uitnodigend schrijven tot u zullen richten, dit uiteraard in de geest van de geldende boetetarieven.
Ik hou jullie op de hoogte van de afloop...
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

ik vrees ook dat u dit uiteindelijk nog meer dan 150€ gaat kosten ... nog wat administratiekosten ed erbij ... aiai ! :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

Beste Jefke,

Ik snap u niet. Met uw modderval wilt u de letter van de wet doen naleven in uw voordeel zodat de gemeente of de vervuilende boer voor uw schade mag opdraaien, maar als u geflitst wordt, speelt u zelf rechter door te zeggen dat uw fout eigenlijk niet zo erg was. Als u wilt dat iedereen de wet naleeft, zult u dat helaas ook moeten doen zonder morren.

Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
tosa

Bericht door tosa »

zo is het altijd, men gaat steeds de schuld ergens anders zoeken maar owee als men dan zelf onder het systeem dreigt te vallen......een snelheidsbeperking staat er en moet men maar naleven...de tijd van "racen" is definitief voorbij
Jefke
Contacteer:

geen 2 keer

Bericht door Jefke »

Harald schreef:dat is dus 2keer.
Of lees ik dat verkeerd :wink:
Ipv 150 € heb ik 50 € boetezegels gekleefd op het ingevuld blad met mijnen uitleg erbij.
lid
Jefke
Contacteer:

niet morren tegen de wet

Bericht door Jefke »

Jeroen M schreef:Beste Jefke,

Ik snap u niet. Met uw modderval wilt u de letter van de wet doen naleven in uw voordeel zodat de gemeente of de vervuilende boer voor uw schade mag opdraaien, maar als u geflitst wordt, speelt u zelf rechter door te zeggen dat uw fout eigenlijk niet zo erg was. Als u wilt dat iedereen de wet naleeft, zult u dat helaas ook moeten doen zonder morren.
Greetings
Jeroen
Ik mor niet, Jeroen, maar doe mijn best om de spelregels te snappen - en als ik die logisch vind en verantwoord ter plaatse, dan heb ik daar helemaal geen moeite mee (sportief hé). Maar o wee als de overheid tergende situaties schept, waarmee ze de argeloze weggebruiker tarten,... dan vind ik dat pesterij. Als de boetetarieven herwerkt zijn in functie van werkelijk risico voor de veiligheid, dan is dat heel logisch en correct voor mij. Dus ook als ik vind dat ik niemand in gevaar breng en spontaan aan het vertragen was naar 50. Enne als een (wettelijke) bebouwde kom (met bord) er ter plaatse niet uitziet als een bebouwde maar een open of halfopen buitengebied, dan schept dat minstens verwarring en ergernis. Zo zie ik dat... groeten, Jefke.
lid
Jefke
Contacteer:

no racing

Bericht door Jefke »

tosa schreef:zo is het altijd, men gaat steeds de schuld ergens anders zoeken maar owee als men dan zelf onder het systeem dreigt te vallen......een snelheidsbeperking staat er en moet men maar naleven...de tijd van "racen" is definitief voorbij
Ja Tosa, helemaal akkoord dat racen uit den boze is, maar ik was ook niet aan het racen hé! (zie ook toelichting hierboven)
Ik geef af en toe wel eens toe aan een 'onweerstaanbare drang' om mijn machine te laten werken (op de autostrade, met droog weer, weinig verkeer, anticiperend op andere weggebruikers, enz) en dat zal me vroeg of laat zuur opbreken als daar een fotoke van gepakt wordt... dan zal ik hier niet komen uithuilen.
Tussen haakjes, waarom wordt een K100RT dan gebouwd om veilig 220 te halen? Allé, dat vermoed ik toch als in 5de 2000 toeren overeenkomt met 40 km/u... dan moet 8.500 toeren toch wel in die buurt komen?!
lid
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Van horen zeggen schijnt de 1150RT aan 6000 toeren toch 190 te halen :roll:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Twee weken geleden een camionette geflitst van ons.

Snelheidsmeter wagen : 140 km/h
Gatso toestel : 136 km/h
Afwijking : 127,89 km/h

Boete : 50 EUR minnelijke schikking.

Ik adem weer opgelucht, daar ik altijd met de naald aan 140 hang en geen zin had om telkens 150 EUR te betalen. :oops:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Xavier schreef:Van horen zeggen schijnt de 1150RT aan 6000 toeren toch 190 te halen :roll:
dat schijnt inderdaad correct te zijn ... toch als je bagage en duo bij hebt :lol: 8) (en ja, getest in DUITSCHLAND !) :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Harald

Bericht door Harald »

Xa4 schreef:
Xavier schreef:Van horen zeggen schijnt de 1150RT aan 6000 toeren toch 190 te halen :roll:
dat schijnt inderdaad correct te zijn ... toch als je bagage en duo bij hebt :lol: 8) (en ja, getest in DUITSCHLAND !) :wink:
Ik weet dat de mijne niet over zijn 200 te krijgen is, heb toen wel niet gekeken naar de toerenteller.
Was dit jaar in Schotland , op jacht naar die engelsmannen met ne rijstkorrel tussen hun benen , genaamd pan - European :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik vind het tof dat jullie dat zeggen zo hoef ik dat niet te proberen :twisted: :twisted:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Vandaag net getest, wel in Duitsland waar ik mocht, maar heb hem niet tot op 't einde gekregen,
ik naderde nogal snel op ne twijfelende Duits in z'n koekblik, en op mijne maat
(diene heeft 210 op z'n R1150R zien staan, volledig bepakt en gezakt), en ik moet zeggen dat tegen 190 da machien zo stabiel als een huis is, nochthans alle koffers erop, en op hun breedste stand, en nog een tent erbij :shock: Goe machien :!:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Koppel!! schreef:YOO

Vandaag net getest, wel in Duitsland waar ik mocht, maar heb hem niet tot op 't einde gekregen,
(diene heeft 210 op z'n R1150R zien staan, volledig bepakt en gezakt), en ik moet zeggen dat tegen 190 da machien zo stabiel als een huis is, nochthans alle koffers erop, en op hun breedste stand, en nog een tent erbij :shock: Goe machien :!:
Philip, moet jij je kilometerstand niet aanpassen? 3000 is toch wat weinig hé :lol:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
motorprinsesje schreef:
Koppel!! schreef:YOO

Philip, moet jij je kilometerstand niet aanpassen? 3000 is toch wat weinig hé :lol:
Ondertussen gebeurd, zijn een goei 2000 bijgekomen :lol: :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

*kuch*
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
dirk bruijns schreef:*kuch*
:?: :?: :shock: :roll: :?: :?:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Jefke
Contacteer:

Re: no racing

Bericht door Jefke »

Jefke schreef: Tussen haakjes, waarom wordt een K100RT dan gebouwd om veilig 220 te halen? Allé, dat vermoed ik toch als in 5de 2000 toeren overeenkomt met 40 km/u... dan moet 8.500 toeren toch wel in die buurt komen?!
Ja, voor de curieuzeneuzen ter aanvulling: ik heb dat ook al gedààn, hé! En solied, aan de baan klevend, stabiel en statig als een kathedraal... zo bolt dat machien dan, een héle geruststelling - maar 'k wou 't toch ook zelf ondervinden.
Je kent maar de grens als je erover gaat. Maar dat heb ik nog niet gedaan. Bij volgas wordt de benzinetoevoer afgesneden als de toeren boven de ontwerpnorm gaan, en dat kwam ik nog niet tegen in 5de versnelling, wel in een lagere.
Jefke.
lid
Plaats reactie