Modder-val

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

GSven

Bericht door GSven »

JüRgen schreef:
DSC (digitale stabiliteits controle)
Stond DSC niet voor "Dynamische Stabilitäts Control" ?
;)

GSven
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Ah,

wanneer gaan ze nog eens een echte auto maken zonder al dienen tralala van ABS, DSC, airbag,servostuur,elektr ruiten, ..... en met een beest van een moteurke .Zoiets ala 2002 Tii :twisted:
daar kon men nog echt mee rijden
Jefke
Contacteer:

is er ontsnappen aan deze val?

Bericht door Jefke »

J-P schreef:Was het niet eenvoudiger geweest voor dat groepje om gewoon niet te vallen en te anticiperen op slik?
Zou je hieraan kunnen ontsnappen? De politie-auto staat op de plaats van de val.
Afbeelding
Afbeelding
dank, Jefke.
Laatst gewijzigd door Jefke op 20 aug 2005, 16:22, 3 keer totaal gewijzigd.
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
Harald

Bericht door Harald »

Om heel eerlijk te zijn , met aangepaste snelheid, knieen tegen de tank en een losse pols , zonder stress en paniek rij ik daar zo door.
Heb het al meermaals gedaan.
Maar zoals ik zei panniek is een slechte factor in zo'n situatie :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
danielGS

Re: is er ontsnappen aan deze val?

Bericht door danielGS »

Daaraan kan je ontsnappen , dat is geen modder van een landbouwer maar weggespoeld zand na een fikse regenbui en dat is al een reden om op je goede te zijn .Daarbij het is geen blinde bocht.
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Panther

Bericht door Panther »

Harald schreef:...zonder stress en paniek rij ik daar zo door.
Denk dat dit juist het probleem zal zijn op zo een moment. Daar heb je nou niet echt controle over :wink:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Dat heb je wel, eerlijk gezegd. Door zoveel mogelijk geoefend te zijn en anticiperend te rijden heb je die stress niet, je verwacht het. Mij lijkt het in ieder geval niets onoverkomelijks. Maar iedereen maakt fouten, ik, jij iedereen. Wat mij stoort in de aanzet van heel dit gebeuren is het totaal ontkennen van eigen verantwoordelijkheid.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Relax

Bericht door Relax »

Hier ben ik het dus mee eens.

En met de rest..............ach ja, ook dan maar. Anders houdt-ie ni op met zagen.

Over dat anticeperen praten we naast elkaar: ik bedoelde het constant bedacht zijn op die situatie, wat je niet steeds kan zijn, da's gewoon menselijk en trouwens inherent aan motorrijden. Jij praat over het inzicht op de plaats der feiten (flikkentaal) en je reactie daarop, en dat zou steeds zo moeten zijn en eveneens inherent aan motorrijden. Ben ik volledig mee eens.

Ik ben een watje.
Relax

Bericht door Relax »

Als ik dit herlees, snap ik mezelf niet meer. 't Gaat goed.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Relax schreef:Over dat anticeperen praten we naast elkaar: ik bedoelde het constant bedacht zijn op die situatie, wat je niet steeds kan zijn, da's gewoon menselijk en trouwens inherent aan motorrijden.
Dat is helemaal waar. Je kunt inderdaad niet altijd 100% bedacht zijn op alles. Dat heb ik zelf ook nogal eens meegemaakt. Allez, kzal onze man uit Bazel er nog eens bijhalen, dat voorbeeld wil hij vast nog eens aanhalen. T`m is verdacht stil nu.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax

Bericht door Relax »

Lutser :D
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

J-P schreef:
Daarbij, Dirk, mag ik vragen naar het genot wat die specifieke gebeurtenis jou verschaft? Het is reeds de tweede keer dat je ermee komt namelijk, het zit je blijkbaar wel hoog. :wink: Wie veel rijdt kan veel overkomen he, door maar een beetje thuis achter de geraniums te blijven zitten zal het niet gebeuren. Ik heb nu een kleiene 900.000 kms op de motor, en ik leer nog elke dag, Dat zouden meer mensen moeten doen.
Relax J-P, ik ben zelf ook al vaak genoeg tegen de grond gegaan, 1 keer zelfs met 2 jaar revalidatie en een schouderprothese als gevolg, daar wordt ik dus nog elk moment vd dag aan herinnerd. Ik zit ook op +500.000km op 22 jaar, dus ik rij echt niet rond de kerktoren of zo. Ik vond uwe commentaar op de Jef zijn ongelukkig voorval alleen een beetje cru, vandaar dat ik U even herinnerde aan het feit dat we allemaal wel eens een foutje kunnen maken, of we nu 5000 of 900.000km in de wielen hebben. En ik heb trouwens al heel ervaren rijders onderuit zien gaan in de situatie die Jef tegenkwam, dankzij loonwerkers die aan alles (letterlijk) sch**t hebben.
Op naar 1.000.000 schadevrije km hé J-P :D
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Nee aub niet. Ik hoef niet zonodig schadevrij rijden. Heb afgelopen zondag nog de XT350 vol in de bagger op z`n kant gelegd, koppelingshandel gebroken, mag dan ook niet meer. Plezier mag geld kosten!

Overigens, het was cru en zo was het bedoeld. Geen zelfreflectie als motorrijder kan dodelijk zijn, volgende keer heeft de Jef minder geluk omdat `m altijd zou blijven denken dat het niet aan hem ligt.
J-P

Dirk Pauwels

Rakthi schreef:Ha, hij wil wel dat de boeren/stad het verkeersregelement naleven, maar als hij zelf geflitst word aan 71 in een 50 km zone reclameert hij en is em niet bereid de 150 euro te betalen.

???? Wie zegt da???? Heb ik nergens gelezen???? Zou het kunnen dat je mss een landbouwer bent, heeeel toevallig mss :D Als ik geflitst wordt draai ik daar voor op, da's simpel. Als een vrachtwagen diesel verliest en jij gaat onderuit over het dieselspoor, wil je dan de schade niet verhalen op de vrachtwagen eigenaar? Of zeg je: eigen schuld, had ik maar niet in 't dieselspoor moeten rijden. Da's net hetzelfde als het modder spoor vd landbouwer zenne....
Maar OK, khoop dat je nooir over het modderspoor van uwe gebuur onderuit gaat hé. :D
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels

J-P schreef:Nee aub niet. Ik hoef niet zonodig schadevrij rijden. Heb afgelopen zondag nog de XT350 vol in de bagger op z`n kant gelegd, koppelingshandel gebroken, mag dan ook niet meer. Plezier mag geld kosten!

Overigens, het was cru en zo was het bedoeld. Geen zelfreflectie als motorrijder kan dodelijk zijn, volgende keer heeft de Jef minder geluk omdat `m altijd zou blijven denken dat het niet aan hem ligt.
Hé J-P, 't is ook nooit goed bij U hé :) dan wens je es iemand schade vrij rijden toe en dan is't nog nie goe. OK dan, nog veel plezante en leerrijke km's toegewenst, is da beter?
Relax

Bericht door Relax »

:D :D :D

't Is inderdaad ne moeilijke mens, g'hebt er geen gedacht van. :)
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Veel beter. Het leren mag nooit ophouden. Iemand die altijd schadevrij rijdt en zegt niets meer te leren boezemt mij vooral angst in.
J-P

Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

oeioei ... kga precies dringend es moeten vallen :lol:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Jefke
Contacteer:

moe nie vallen hé

Bericht door Jefke »

Xa4 schreef:oeioei ... kga precies dringend es moeten vallen :lol:
Beste allemaal, amaai zo'n levendige schrijfsels!
Ik wil natuurlijk wel leren uit deze modder-val, nogal evident!
De modderzone lag in een bocht. Ik moest dus die bocht wel nemen al weet ik dat losjes rechtuit rijden (zonder vertragen of versnellen) de enige manier is om geen krachten op de banden uit te oefenen, zodat die bij gebrek aan grip op de weg niet zouden slippen.
En uitwijken naar rechts kon niet (hoge berm) en naar links ook niet (in de struiken). Op die plaats was de modder en het water over de hele wegbreedte, zodat ook de graskanten wel zullen verzadigd geweest zijn met water...
Voor mij was het toen inderdaad verrassend (en ja, ìk heb me làten verrassen) en een situatie van overmacht. Heb de minst slechte keuze gemaakt, denk ik toch.
En nu ga ik erover zwijgen...
met kameraadschappelijke groeten, Jefke.
lid
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Dirk Pauwels schreef:
Rakthi schreef:Ha, hij wil wel dat de boeren/stad het verkeersregelement naleven, maar als hij zelf geflitst word aan 71 in een 50 km zone reclameert hij en is em niet bereid de 150 euro te betalen.

???? Wie zegt da???? Heb ik nergens gelezen???? Zou het kunnen dat je mss een landbouwer bent, heeeel toevallig mss :D Als ik geflitst wordt draai ik daar voor op, da's simpel. Als een vrachtwagen diesel verliest en jij gaat onderuit over het dieselspoor, wil je dan de schade niet verhalen op de vrachtwagen eigenaar? Of zeg je: eigen schuld, had ik maar niet in 't dieselspoor moeten rijden. Da's net hetzelfde als het modder spoor vd landbouwer zenne....
Maar OK, khoop dat je nooir over het modderspoor van uwe gebuur onderuit gaat hé. :D
Ehh, wel dat staat hier zelle: KLEINE BOETE KAN :wink: Enne nee, geen landbouwer, zelfs geen in de familie en voor de rest voorzichtig als ik den erf voorbijrijdt ...
scooterke

Bericht door scooterke »

Waarschijnlijk is JP geboren met ne moto tussen zijn benen. Dus laat iedereen maar alles lopen op 'tstraat das voor JP geen probleem.

Voor de rest nog vele veilige kilometers :wink:
BMW R1200RT
Lid BMW club vlaanderen sinds april 2005
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

scooterke schreef:Waarschijnlijk is JP geboren met ne moto tussen zijn benen. Dus laat iedereen maar alles lopen op 'tstraat das voor JP geen probleem.
Dan heb je er totaal niets van begrepen... ik ben door schade en schande wijzer geworden en hoop dat anderen die fouten niet hoeven maken. Een van die fouten was gebrek aan zelfreflectie.
J-P

Jefke
Contacteer:

goed nieuws valschade

Bericht door Jefke »

Aan alle meelevende motocollega's: goed nieuws!
De verzekering van de gemeente Anzegem Ethias heeft haar expert gestuurd om de modderval-schade te inspecteren.
Hij heeft een gunstig rapport gegeven!
Nu is het enkel nog wachten op de uitbetaling en de herstelling zelf.
Is me dat een pak van mijn hart, jongens en meisjes!!
lid
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

eind goed al goed 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie