de Ron schreef:Pvde :
ik vermoed dat je achteraan ook met een Michelin Pilot Road hebt gereden, was je er tevreden van ? Goede grip bij nat wegdek ?
Ben juist terug van de Dolomieten, achteraan stond er een nieuwe Metzeler Marathon op, heb niet anders gedaan dan geschoven op nattigheid en zal blij zijn dat de band versleten is zodat ik hem kan vervangen. Twijfel echter tussen de Michelin en de Bridgestone bt20.
Hoi Ron,
ik heb met de volgende banden het afgelopen jaar gereden en kan je het volgende vertellen.
-bt-020(NT) = geen slechte band, voldoende grip(nat en droog) maar vlug last van cupping, daardoor soms sjimmy op het stuur + onregelmatige slijtage. mijn score: 7/10 (7000km achterband)
-Mez 6 : goede grip zowel droog als nat, het is wel een puntige band en heeft hierdoor wel iets minder rechtuit kwaliteiten als vb de bt-020(vooral bij regen), langs de andere kant stuurt hij wel vlotter in (dat is even wennen), hij is algemeen ook duurder. Mijn score 9/10

(8500km achterband)
-continental road attack : zeer vlug last van onregelmatige slijtage (zelfs scheurtjes) niet stabiel op hellingshoek, voldoende grip op droog maar niet op nat, goedkoop maar geen aanrader

. Mijn score : 5,5/10 (6000km acterband)
-Pilot road : goede grip zowel nat als droog, slijtvast(gaat lang mee) neutraal gevoel, goed rechtuit stabiel, stuurt neutraal in.
Heeft wel iets meer tijd nodig om op te warmen. Niet zo duur. Mijn score : 9/10(aanrader

) (10000km achterband)
slijtage tot aan 1,6mm middenvlak dan vervangen.
natuurlijk smaken en keuzen verschillen, en zit het ook veel in het kopje. Maar dit is mijn ervaring met de verschillende merken............succes met je keuze