GSAdventure inwisselen voor en K1300R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J
Contacteer:

GSAdventure inwisselen voor en K1300R

Bericht door J »

Nu na 5 jaar zou ik overwegen om een andere motor aan te schaffen. De Gsa is een machtige motor, maar ik overweeg nu een K1300R.
Ik twijfel aan het bereik met een veel kleinere benzine tank, aan de wendbaarheid, en de topkoffermogelijkheden.

Hoorde hier al dat het bereik 250km is maar klopt het? De wendbaarheid? Heb er al eens op gereden, maar had toen geen druk verkeer die dag om tussen te laveren.
En al laatste zou je er ook een Givi topkoffer voor bestaan?

Ben echt aan het twijfelen. GSA de max, maar dat R blok? Denk dat het mij niet meer wil :-?

tips, suggeties, opmerkingen, aanvullingen welkom.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Jo De Paepe

Re: GSAdventure inwisselen voor en K1300R

Bericht door Jo De Paepe »

K12OOGT geen optie ? :wink:
Givi topoffer past perfect
en verbruik zit rond de 5,2 actieradius kleine 400km
heb er eentje in de verkoop staan , rest via PB
J
Contacteer:

Bericht door J »

Blijkbaar lukt de Zega Pro topcase wel. Kwam ik toch niet op de Koppel zijn site uit zeker na een search in Google.

J
louis

Bericht door louis »

J schreef:Ik twijfel aan het bereik met een veel kleinere benzine tank, aan de wendbaarheid, en de topkoffermogelijkheden.
Met mijn K1200S ga ik na 230 à 250 kilometer tanken. Heb al eens 298 Km gedaan. Viel toen wel aan de pomp stil zonder brandstof :oops: . Ik heb toen 19,5 liter getankt (de tankopgave is 19 liter). Neen ik rijd niet aan een slakkengang.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Jo, Givi Monokey is geen probleem, je laat maar iets weten als 't nodig is :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
mjy009

Bericht door mjy009 »

De K zal nooit de gooi- en smijtfiets zijn zoals de GS, maar ik gebruik hem zowat dagelijks voor woon-werkverkeer en daar doet hij het geweldig. Ook raggen over kronkelwegen is een waar plezier.
Qua sturen een geweldige vooruitgang tegenover mijn oude R100RS, maar die stond nu ook niet meteen bekend als de meest wendbare van allemaal.
Vooral de zeer ontspannen zithouding van de K is een waar plezier...
GSMax

Bericht door GSMax »

Juist de K1300S geruild tegen een nieuwe GS. De K is een beer van ne moto, goed voor op Die Deutsche Autobahn 8-) maar de GS is beter qua smijt en gooiwerk (in de ardennen vooral) en voor woon-werk verkeer :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
21#Joeri

Bericht door 21#Joeri »

GSMax schreef:... en voor woon-werk verkeer
Hey GSMax,

Een GS beter voor woon-werkverkeer dan een K1300S ... hoe heb je dit dan ervaren?
Ik sta voor een gelijkaardige beslissing en ben namelijk benieuwd naar jouw bevindingen over beide motorconcepten.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Cheers,

Joeri
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
J
Contacteer:

Bericht door J »

Interessant mennen. De voordelen van een Gsa tankinhoud, Bagage en de hoogte ( over het verkeer kijken, en gezien worden) zijn mijn laatste drie struikelblokken nog. Dat wendbare is slechts heel af en toe echt nodig, maar ik vermoed dat ik dat ook snel met de K zal doen.

J
J
Contacteer:

Bericht door J »

Het archaïsche R blok met droge plaatkoppeling en slechts 100 paardjes is niet gemaakt voor mij. :cry:

J
GSMax

Bericht door GSMax »

19#Joeri schreef:
Hey GSMax,

Een GS beter voor woon-werkverkeer dan een K1300S ... hoe heb je dit dan ervaren?
Ik sta voor een gelijkaardige beslissing en ben namelijk benieuwd naar jouw bevindingen over beide motorconcepten.

Cheers,

Joeri
Wendbaarheid, bagage mogelijkheden, over het verkeer kijken zijn al aangehaald. En die 110PK in het dagdagelijkse verkeer zijn méér dan voldoende, geloof me, en soms mis ik die 175PK van de K wel, maar dat weegt niet op tegen het comfort van de GS. Toegegeven de K is een verslavende motor, maar dat maakt deze ook gevaarlijker om uw rijbewijs te verliezen. Ben daar eerlijk in als ik zeg dat ik op sommige momenten de gas serieus opendraaide, thuis kwam van een rit, en dan op de GPS constateerde dat er een +250 snelheidsindicatie verscheen in het vakje "max speed". Ik betrap me er nu op dat ik met de GS meer binnen baantjes op zoek om van t werk naar huis te rijden (vooral dan op koppel die baantjes nemen is ook wel verslavend), terwijl ik met de K steevast de autostrade opzocht om het kot open te gooien, en wat te spelen met linksrijders, Audi's, BMW's en andere vooral snelle koekeblikken. De mini Coyote was toen mijn beste vriend :grin: Buiten dat ik op lange ritten pijn kreeg aan mijn polsen (maar ligt bij mezelf want oude keeperskwetsuur), was het te grote spielerei gehalte tegen hoge snelheden van de K, de reden om na 3 jaar naar iets rustigers uit te kijken. Wordt ook al een dagje ouder :oops:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
stefke2

Bericht door stefke2 »

J schreef:Het archaïsche R blok met droge plaatkoppeling en slechts 100 paardjes is niet gemaakt voor mij. :cry:

J
Ge kunt natuurlijk ook van merk wisselen, maakt de keuze misschien makkelijker... 8-)
Harald

Bericht door Harald »

stefke2 schreef:
J schreef:Het archaïsche R blok met droge plaatkoppeling en slechts 100 paardjes is niet gemaakt voor mij. :cry:

J
Ge kunt natuurlijk ook van merk wisselen, maakt de keuze misschien makkelijker... 8-)

Of nog simpeler, gewoon normaal rijden ...... :roll:
Komt misschien nu hij een dagje ouder is geworden :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
st1100

Bericht door st1100 »

Heb al eens een gs gehad als vervangmotor maar op de autostrade krijg je daar toch lange armen op ze :shock:

De k1300 heeft net zoals de k1200 een tank van 19 liter. Maar de 13 is iets zuiniger. De k12 had een actieradius van 280 km en de k13 300 km woon-werk. (tot 330 km tijdens toerritten) De boordcomputer begingt wel te zueren na 220 km waardoor iedereen (motorrijder testrijders incl) denkt dat de actieradius maar 250 km is.
Geert_GS

Bericht door Geert_GS »

Hey J ,

De GSA zal ongetwijfeld een betere motor zijn om woon - werkverkeer mee af te haspelen.

Heb zelf eerst een K1200S gehad,daarna een K1300R,de huidige moto is een 1200GS.
Kwestie van wendbaarheid is de K1300R toch een beter stuurijzer dan de S versie en stuurt wel even vlot als de GS.
Alleen blijft de inzetbaarheid op bijv. slechtere secundaire wegen of kleine wegen,kasseiwegen,... de koploper bij uitstek.

Met spijt in het hart heb ik de K1300R weg gedaan omdat ons madam er echt bang op had.
Het is dan ook een PKbom op wielen,hé 8-)
Alles went en ben supertevreden met de GS.

Maar als je af en toe eens een circuit mee pikt is de K1300R wel een perfekte metgezel,alsook op bochtige banen met lange zwiepers en de PK's werken verslavend.
Je zal hem ook kunnen gebruiken voor woon-werkverkeer met de nodige koffer(s) en/of softbag...maar om duo ritten mee te doen is deze eerlijk waar gezegd
toch wat minder geschikt.

Alles hangt af van wat Uw doeleinden zijn met deze moto,bekijk zelf de voor - en nadelen,doe een testrit en laat ons weten
wat je er van vindt en laat ons ook weten of je al dan niet een K1300R hebt aangeschaft :wink:

Grtz,Geert
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Eergisteren de GS binnen gebracht bij Mabbe voor zijn onderhoud.
Ik kreeg de K1200R mee als vervangmoto.
Terug gekeerd via de kleine baantjes. Toen al aangevoeld dat ie gelukkiger is in de iets hogere toerentallen.
Gisteren via de autosnelweg terug om de GS af te halen.
Voor ik het wist zat ik al aan de 140.
Een turbine op twee wielen. Maar niet echt mijn ding.
'k was content da'k mijn eigen brommerke terug had.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
J
Contacteer:

Bericht door J »

Heb twee k1300r zien staan. Veel vind je die nt in tweedehands. Volgende week ben ik een week weg nr Budapest en dan echt gaan rondrijden om er eentje aan te schaffen

Thx allemaal,

Tot inde vlucht eens dan zeker.

J
21#Joeri

Bericht door 21#Joeri »

GSMax schreef:
19#Joeri schreef:
Hey GSMax,

Cheers,

Joeri
Wendbaarheid, bagage mogelijkheden, over het verkeer kijken zijn al aangehaald. En die 110PK in het dagdagelijkse verkeer zijn méér dan voldoende, geloof me, en soms mis ik die 175PK van de K wel, maar dat weegt niet op tegen het comfort van de GS. Toegegeven de K is een verslavende motor, maar dat maakt deze ook gevaarlijker om uw rijbewijs te verliezen. Ben daar eerlijk in als ik zeg dat ik op sommige momenten de gas serieus opendraaide, thuis kwam van een rit, en dan op de GPS constateerde dat er een +250 snelheidsindicatie verscheen in het vakje "max speed". Ik betrap me er nu op dat ik met de GS meer binnen baantjes op zoek om van t werk naar huis te rijden (vooral dan op koppel die baantjes nemen is ook wel verslavend), terwijl ik met de K steevast de autostrade opzocht om het kot open te gooien, en wat te spelen met linksrijders, Audi's, BMW's en andere vooral snelle koekeblikken. De mini Coyote was toen mijn beste vriend :grin: Buiten dat ik op lange ritten pijn kreeg aan mijn polsen (maar ligt bij mezelf want oude keeperskwetsuur), was het te grote spielerei gehalte tegen hoge snelheden van de K, de reden om na 3 jaar naar iets rustigers uit te kijken. Wordt ook al een dagje ouder :oops:
Marc,

Bedankt voor je input.
Enjoy the ride!

Cheers,

Joeri
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Flow

Bericht door Flow »

J schreef:Nu na 5 jaar zou ik overwegen om een andere motor aan te schaffen. De Gsa is een machtige motor, maar ik overweeg nu een K1300R.
Ik twijfel aan het bereik met een veel kleinere benzine tank, aan de wendbaarheid, en de topkoffermogelijkheden.

Hoorde hier al dat het bereik 250km is maar klopt het? De wendbaarheid? Heb er al eens op gereden, maar had toen geen druk verkeer die dag om tussen te laveren.
En al laatste zou je er ook een Givi topkoffer voor bestaan?

Ben echt aan het twijfelen. GSA de max, maar dat R blok? Denk dat het mij niet meer wil :-?

tips, suggeties, opmerkingen, aanvullingen welkom.

J
hey,
ik ben dit jaar overgestapt van een GSA naar een K13S (afgesteld!).
nu, een half jaar later kan ik al een beetje een vergelijk maken.
ivm het bereik ben ik idd niet zo tevreden, zeker als je de gsa gewend bent, ik kom aan een 260-270 per beurt.
moet wel eerlijk toegeven dat ik altijd goed doortrek... en al zeker aan de lichten! ;-)
en het is echt enorm irritant dat hij FUEL! begint te roepen terwijl je nog veel verder dan 50km kan rijden.
dus misschien als ik me aan de normale snelheid hou en normaal zou optrekken dat ik wel zeker aan 300km kom.

ivm uw vraag van de koffer ben ik heel tevreden over de zijkoffers van bmw, de sportkoffers. hiermee heb ik genoeg om al mijn benodigdheden te vervoeren voor mijn woonwerk verkeer. én het is veel smaller (mijn gedacht) dan de zijkoffers van de gsa om te manouvreren tussen het verkeer, lees filefilteren.
Verder zijn de K sportkoffers heel makkelijk af te nemen en te dragen, in tegenstelling tot de lompe gsa alu koffers.
ik vind het toffer om met de K tussen het verkeer te rijden dan de gsa. gsa kan mss wel wendbaarder zijn, maar in het verkeer merk ik er niets van.

het K-blok is niet normaal machtig om mee te rijden, die power, man toch!
maar mijn is afgesteld dus zoals GSMax al zei power genoeg met 110pk, zelf met dit in 1e versnelling aan 120km/u... en dan nog 5 te gaan

niettegenstaande dit, zou ik het met de K niet zien zitten om bv. naar het zuiden van frankrijk te rijden, na 200km rijden heb ik nekpijn, slaapt mij voet en hand, ... misschien ben ik iets te groot voor de K
maar voor mijn 50km woonwerk enkel, geen enkel probleem!

ah, en de zithoogte van de gsa is ook veel aangenamer voor dagelijks verkeer. qwa regen-bescherming ondervind ik geen verschil gezien ik altijd een extra overall draag als het regent.

mijn besluit, volgende moto wordt niet terug een K1300s, Nochtans ik het een mega geweldige moto vind.En voor mijn eigen veiligheid ga ik hem echt niet upgraden naar full-power...

gezien ik graag reis met de moto en dan ook veel bagage zou kunnen meenemen had ik:
beter een K1300gt gekocht voor het geweldige K blok
K1600 aka slagschip ben ik nog wat te jong voor
RT vind ik (sorry) ook beetje oubollig looken
dus wss wordt mijn volgende terug een GSA... HAHA, om dan zonder zijkoffers naar het werk te rijden
al vind ik 1 zeer groot nadeel van de GSA het kuisen ervan. de K is op 15-30min gekuist, de GSA heb ik toch 2u nodig... Dan toch maar een r1200rt? AAAAAAAH raak er zelf niet aan uit. Van elks 1tje dan de komende jaren ;-) Mss wel eens een ander merk...

én mijn vrouwtje verkiest voor korte ritten de K, voor lange de GSA.

zoals al heel veel aangehaald op het forum, testen, testen en nog eens . ?

hopelijk heb je er iets aan.
Groeten! en maak de juiste keuze ;-)
J
Contacteer:

Bericht door J »

hey bedankt. Het is ondertussen beslist en gekocht.

Het is een K1300R geworden.
zaterdag afhalen se.
Heb er wel al eens een namiddag mee testgereden in Bornem twee jaar geleden. Ben dat zowat vergeten, maar nu zal ik het wel gewaar worden he. Doe nu zo'n 20.000km per jaar de laatste twee jaar.

J
Flow

Bericht door Flow »

J schreef:hey bedankt. Het is ondertussen beslist en gekocht.

Het is een K1300R geworden.
zaterdag afhalen se.
Heb er wel al eens een namiddag mee testgereden in Bornem twee jaar geleden. Ben dat zowat vergeten, maar nu zal ik het wel gewaar worden he. Doe nu zo'n 20.000km per jaar de laatste twee jaar.

J
veel plezier!
ik ben eens benieuwd naar uw bevindingen!
Plaats reactie