J schreef:Nu na 5 jaar zou ik overwegen om een andere motor aan te schaffen. De Gsa is een machtige motor, maar ik overweeg nu een K1300R.
Ik twijfel aan het bereik met een veel kleinere benzine tank, aan de wendbaarheid, en de topkoffermogelijkheden.
Hoorde hier al dat het bereik 250km is maar klopt het? De wendbaarheid? Heb er al eens op gereden, maar had toen geen druk verkeer die dag om tussen te laveren.
En al laatste zou je er ook een Givi topkoffer voor bestaan?
Ben echt aan het twijfelen. GSA de max, maar dat R blok? Denk dat het mij niet meer wil
tips, suggeties, opmerkingen, aanvullingen welkom.
J
hey,
ik ben dit jaar overgestapt van een GSA naar een K13S (afgesteld!).
nu, een half jaar later kan ik al een beetje een vergelijk maken.
ivm het bereik ben ik idd niet zo tevreden, zeker als je de gsa gewend bent, ik kom aan een 260-270 per beurt.
moet wel eerlijk toegeven dat ik altijd goed doortrek... en al zeker aan de lichten!

en het is echt enorm irritant dat hij FUEL! begint te roepen terwijl je nog veel verder dan 50km kan rijden.
dus misschien als ik me aan de normale snelheid hou en normaal zou optrekken dat ik wel zeker aan 300km kom.
ivm uw vraag van de koffer ben ik heel tevreden over de zijkoffers van bmw, de sportkoffers. hiermee heb ik genoeg om al mijn benodigdheden te vervoeren voor mijn woonwerk verkeer. én het is veel smaller (mijn gedacht) dan de zijkoffers van de gsa om te manouvreren tussen het verkeer, lees filefilteren.
Verder zijn de K sportkoffers heel makkelijk af te nemen en te dragen, in tegenstelling tot de lompe gsa alu koffers.
ik vind het toffer om met de K tussen het verkeer te rijden dan de gsa. gsa kan mss wel wendbaarder zijn, maar in het verkeer merk ik er niets van.
het K-blok is niet normaal machtig om mee te rijden, die power, man toch!
maar mijn is afgesteld dus zoals GSMax al zei power genoeg met 110pk, zelf met dit in 1e versnelling aan 120km/u... en dan nog 5 te gaan
niettegenstaande dit, zou ik het met de K niet zien zitten om bv. naar het zuiden van frankrijk te rijden, na 200km rijden heb ik nekpijn, slaapt mij voet en hand, ... misschien ben ik iets te groot voor de K
maar voor mijn 50km woonwerk enkel, geen enkel probleem!
ah, en de zithoogte van de gsa is ook veel aangenamer voor dagelijks verkeer. qwa regen-bescherming ondervind ik geen verschil gezien ik altijd een extra overall draag als het regent.
mijn besluit, volgende moto wordt niet terug een K1300s, Nochtans ik het een mega geweldige moto vind.En voor mijn eigen veiligheid ga ik hem echt niet upgraden naar full-power...
gezien ik graag reis met de moto en dan ook veel bagage zou kunnen meenemen had ik:
beter een K1300gt gekocht voor het geweldige K blok
K1600 aka slagschip ben ik nog wat te jong voor
RT vind ik (sorry) ook beetje oubollig looken
dus wss wordt mijn volgende terug een GSA... HAHA, om dan zonder zijkoffers naar het werk te rijden
al vind ik 1 zeer groot nadeel van de GSA het kuisen ervan. de K is op 15-30min gekuist, de GSA heb ik toch 2u nodig... Dan toch maar een r1200rt? AAAAAAAH raak er zelf niet aan uit. Van elks 1tje dan de komende jaren

Mss wel eens een ander merk...
én mijn vrouwtje verkiest voor korte ritten de K, voor lange de GSA.
zoals al heel veel aangehaald op het forum, testen, testen en nog eens . ?
hopelijk heb je er iets aan.
Groeten! en maak de juiste keuze