rt 1150

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stoffel1967

rt 1150

Bericht door stoffel1967 »

Hallo
Ik heb dus een rt 1150 gekocht bij een handelaar in antwerpen , weet niet of ik de naam hier mag zetten
Maar voel mij dus wel een beetje gekloot , ik ben na de aankoop een s langs geweest bij mijn vaste garagist en die
maakte mij dus niet zo blij .
Hij vroeg mij wat er aan de motor gedaan was bij aankoop , volgens de handelaar was er dus een groot onderhoud gedaan .garagist gaat rond en zet hem in gang , ralentie veel te hoog , dus kleppen stellen en afregelen , achterband nog net 1,6 mm profiel , net genoeg wettelijk , maar niet de bedoeling eigenlijk zo , remmen achter op tot het ijzer bijna op
Mijn garagist vind dat een zichzelf respecterende handelaar een motor zo niet laat buiten gaan
Hij gaat nog es rond en ziet het nummerplaat met de reclame van de handelaar , wie hij dus kende
Ai niet goed dus , nu kwam het , nu blijkt dat mijn garagist nog al klanten gehad te hebben die daar een motor gekocht hebben
En blijkbaar als men daar gaat onder garantie men toch de uren moet betalen , nu weet ik niet of dat de normale gang van zaken is
jullie kunnen nu wel zeggen dat je zulke dingen ook zelf zou moeten zien , maar je kent dat he hij ziet er goed uit en je denkt ok een handelaar en een jaar garantie he
Dus motor staat nu bij mijn garagist om de makementen bij te werken , hetgeen ik beter vond dan daar in discussie te gaan in antwerpen
tot zo ver mijn begin met mijn rt :grin:
jakke

Re: rt 1150

Bericht door jakke »

Vervangen van remblokken valt bij mijn weten niet onder de garantienormen, dus te betalen!
Dat de motor niet in orde is met de afstelling ervan, dat zou ik dan toch zeker ff gaan melden bij de verkopende garagehouder.
Ik zou de naam hier nog niet onmiddelijk vermelden en eerst proberen om een overeenkomst te zoeken/vinden met betreffende handelaar. :wink:

Soms kan even praten al wat oplossen! Als je natuurlijk gaat vermelden dat uw beestje ondertussen is nagezien door iemand anders.... tja, dan weet ik niet wat de reactie van de verkoper gaat zijn natuurlijk!! :wink:
Volgens mij gaat hij dan overal zijn pollekes van terugtrekken. :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Bob

Bericht door Bob »

stoffel1967 schreef: ik ben na de aankoop een s langs geweest bij mijn vaste garagist
Was daar een bepaalde reden voor ? Had je al ergens twijfels over ? Waarom dan die RT gekocht of niet direct de verkoper aangesproken ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Danny

Bericht door Danny »

Tja je hebt de verkopende handelaar zelfs niet de kans gegeven één en ander recht te zetten...

Je gaat verder op wat jou garagist verteld van een ander, ik heb ook al motoren gehad die recht van de garage kwamen en niet in orde waren maar die gasten stuurde ik terug... enneh ik maak ook fouten zenne dus ik verwijt liever niemand wat.

anderzijds een versleten band dat zie je toch wel he??
stoffel1967

ik had niet echt een reden om naar mijn garagist te gaan maar wou hem even laten zien , ik had eigenlijk niet door dat er iets mis mee was ,hij stopte gelijk een hel , dus wist niet dat de achterste rem op was , maar vind het toch niet kunnen dat je een motor laat gaan met versleten remmen
diene band had ik eigenlijk moeten zien ja :roll:
en eerlijk gezegd ik laat hem liever afstellen door mijn garagist, die mens doet van beroep niks anders dan aan rt s te werken, dan door iemand die aan alle soorten van motoren werkt
dus ja eigenlijk slecht begonnen , maar ja hopen dat hij dan in orde is he
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Tja , de ene garagist tegen de andere :roll:

Komt deze motor van een BMW dealer of een tweedehands dealer die alles verkoopt
heb je daadwerkelijk de versleten remblokken ook zelf gezien? of ga je verder op wat je garagist je verteld?

Hoeveel toeren draait die motor op ralenti?
stoffel1967

van een handelaar die alles verkoopt
nee hij heeft het mij laten zien er zit nog net een millimeter stof meer op
op rallentie ongeveer 1400 tot 1500 toeren
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Met alle respect maar als ik dit hier lees had je beter iemand met kennis van zaken meegenomen eer je die motor kocht :roll:
Wat dan direct opvalt en word bekeken ,(en daar moet je echt geen techneut voor zijn) is de banden ,remmen, rallentie 1400 a 1500 toeren :-? .
Waarschijnlijk zal je vertrouwde dealer die dingen alsnog wel oplossen mits betaling, maar ik zou toch de verkoper eerst de kans geven dit recht te zetten ipv het hier op het forum te zwieren :wink:
Je hebt er toch tenslotte voor betaald en waarschijnlijk ook de wettelijke garantie gekregen van 1 jaar bij die handelaar :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

dat is ook mijn gedacht .
stoffel1967

Ja juist maar als je dan in die garage staat en hij ziet er goed uit , en het is tamelijk ver van je thuis ga je niet zomaar Even je garagist meenemen he , die man staat daar ook niet zomaar klaar voor he , tja en voor de rest ken ik eigenlijk niemand die verstand heeft van motoren dus mijn keuze was klein .
Tja ivm met die garantie ben ik geneigd mijn garagist te geloven dat ik daar een rekening zou krijgen , en mijn motor niet meer meekrijgen zonder betalen
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Tja ivm met die garantie ben ik geneigd mijn garagist te geloven dat ik daar een rekening zou krijgen , en mijn motor niet meer meekrijgen zonder betalenstoffel1967

PrivéberichtE-mail
dan handeld die verkoper niet volgens de wet en kan je rechtsbijstand inschakelen!
Heb je hem al gebeld ? gemaild ?
Doe da eerst ne keer :wink:
Ik blijf erbij op deze manier ga je geen oplossing vinden.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
stoffel1967

je kan gelijk hebben ivm met niet wettelijk te zijn
maar zoals ik al zei hij staat nu bij mijn garagist om de mankementen bij te werken
alle zeg nu eens eerlijk als ik daar ga aankomen in antwerpen met te zeggen met
mijn band was op ; antwoord gaat zijn er was nog genoeg op t minimum dus
mijn remmen zijn op ;antwoord gaat zijn ze waren nog niet op
toen ik daar was had mijne frank eigenlijk al een beetje moeten vallen ,want ik of dat normaal was zo een hoge rallenti , volgens hem wel dus , en ik voelde ook dat hij plofte als ik het gas losliet , ook normaal volgens hem
je kent dat toch een beetje je staat daar en wil de fouten eigenlijk een beetje niet zien , en eerlijk ik ken er ook niet zo veel van
maar weet ongeveer wel hoe die mannen redeneren en u ompraten , alle ik zeg nu niet dat het zou zou zijn , maar verwacht mij daar wel aan , daarom denk ik om mijn eigen veel zever te besparen het beter even laat doen hier aan mijn kanten ipv
daar een scene te hebben in antwerpen en teleurgesteld en veel km verder terug te komen
jullie zullen wel zeggen waarom kom je hier dan zagen , maar wou het gewoon even kwijt
Bob

Bericht door Bob »

stoffel1967 schreef:maar wou het gewoon even kwijt
Daar is niks mis mee. Als jij ervoor kiest om bij je vertrouwde garagist te rade te gaan, dan moet je dat vooral doen zodat je hopelijk snel plezier kan beleven aan de R1150RT :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Danny

Bericht door Danny »

Bob schreef:
stoffel1967 schreef:maar wou het gewoon even kwijt
Daar is niks mis mee. Als jij ervoor kiest om bij je vertrouwde garagist te rade te gaan, dan moet je dat vooral doen zodat je hopelijk snel plezier kan beleven aan de R1150RT :wink:

ja oke maar dan kan je ook niet komen vertellen dat een ander je bucht aan hand heeft gedaan, de garagist had hem terug naar de verkoper moeten sturen ipv bang te laten maken dat je moet betalen voor garantie...

zet dieje ketel in orde en rijd ermee, ik lees zo'n dingen hier liever niet. Ik hoor nl maar ene kant van 't verhaal :roll:
Bob

Bericht door Bob »

Da's ook juist.
Bob
demarcel

Bericht door demarcel »

Misschien een goeie les voor de toekomst.
Beter uitkijken en zeker uw recht op garantie gebruiken??
Ik heb mij ook eens laten inpakken maar heb niet afgelaten tot alles in orde was..
GR.M.. :grin:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Moto kopen bij handelaar, laat je niets wijsmaken, die gasten gaan echt geen onderhoud doen aan die moto alvorens te verkopen, ten eerste kennen ze er niets van, ze doen alle merken en je kan niet overal alles van kennen, die beginnen direct aan de geborgde aanslag vijzen van de gaskleppen te draaien bv voor de ralentie goed te krijgen, wat wss bij jou gebeurt is, en daar moet je normaal afblijven...... en ten tweede willen ze zoveel mogelijk verdienen. en ook al zijn de stukken niet duur, als ze er een mannetje moeten opzetten om een onderhoud te doen kost het altijd wel wat.
Dus wil je kopen bij een handelaar, neem je iemand mee die er iets van kent, en je vraagt korting en zegt dat hij geen onderhoud moet doen. (dattem AUB overal afblijft...)Vervolgens laat je een kennis of een dealer het onderhoud doen. die gaan je niet opeten hé...
Natuurlijk is het ook zo dat een dealer die verschillende occasies heeft staan er ook niet echt kan mee lachen dat jij ergens anders koopt, dus hij gaat de moto ook wel een beetje negatief benaderen....
We gaan geen namen noemen, maar ik had een tijdje geleden een RT over de vloer waarvan de eigenaar verteld was dat hij bij aankoop (geen officiele dealer)een onderhoud had gekregen en dit duidelijk niet gebeurd was, moto had dus wss een kleine 20.000 km geen onderhoud gehad en 't was uiteraard hoognodig....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik zie dat niet als mankementen, dat is gewoon onderhoud.
Als ze mij vertellen bij een aankoop 2 de hands dat die een volledig onderhoud heeft gehad, geloof ik daar nog het minste van en doe ik bij aankoop een groot onderhoud.
Kan je beginnen met een propere lei.
Verder veel plezier met je moto, goede keus. :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
stoffel1967

ja mecapuet
zo zie ik het u eigenlijk ook wel
en dirk
jij hebt ook gelijk , maar een ding mijn garagist is iemand die altijd aan rt s werkt proffesioneel dus,ook na zijn uren zoals voor mij dus , dus hij heeft eigenlijk geen reden om de motor af te breken als het niet nodig is , moet er wel bij zeggen dat mijne garagist nogal fanatiek is op onderhoud , zo e pietje precies :grin:
dus als hij daar buiten komt zal hij wel in orde zijn denk ik
be1150rt

Bericht door be1150rt »

Heb eerlijk gezegd ongeveer hetzelfde gehad met de mijne die ik twee weken geleden kocht. Niet van een dealer maar gewoon bij een particulier die hem in juni gekocht had van een dealer inclusief GROOT onderhoud. Ik ben vanuit Hasselt wel naar Wervik moeten rijden. Bij mij banden goed, ralenti goed en hij bolde mijns inziens ook vrij goed. Er was enkel te weinig olie in het peilglas maar de toenmalige eigenaar had eigenlijk helemaal geen verstand van motoren (en zeker niet van BMW) en wist niet dat hij dat moest nakijken bij een boxer.
Op de zekeringkast hing een onderhoudsklever van de garage: olie, oliefilter, bougies, cardanolie, remolie, luchtfilter. Dus ik veronderstelde dat dat onderhoud ook gedaan was. Hem toch eens opengedraaid (nieuwsgierig van aard) en de luchtfilter was pikzwart. Productiedatum: 0507. Toen voelde ik al nattigheid. Dan maar alle oliën eruit en vervangen. De remolie zag eruit als koffie en alle andere oliën ook niet meer fris, oliefilter helemaal aangevreten van het zout. Bougies helemaal verkleurd en de linker zwart met "prut" errond. En dan de V-riem... de stukken vielen uit het deksel toen ik hem eraf haalde. Was voor een derde aan flarden. Kleppen ook helemaal niet zoals ze moesten zijn enzovoort
Nu goed, alles is nu in orde en ik ben blij dat ik geen meter gereden heb zonder eerst een deftig onderhoud te doen. Maar als de vorige eigenaar meer dan die 2300km gereden had, vrees ik dat hij snel aan de kant zou staan of stukken zou hebben. Ik weet ook dat dit een risico is als je tweedehands koopt. Maar vind het ronduit schandalig dat een motor zo afgeleverd wordt. En dan te weten dat de bewuste garage nog maar goed anderhalf jaar bestaat. Geen al te beste reclame als je het mij vraagt.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

be1150rt schreef:Op de zekeringkast hing een onderhoudsklever van de garage: olie, oliefilter, bougies, cardanolie, remolie, luchtfilter. Dus ik veronderstelde dat dat onderhoud ook gedaan was. .
Zo'n stickerke is snel geplakt en makkelijk verdiend. Maar je kan nog blij zijn dat die pippo er niets aan gedaan had, als hij wel iets gedaan zou hebben, zou het wss nog kluite verkeerd uitgevoerd zijn ook.... Gasten die zo'n dingen doen zijn geen motards en al zeker geen Mechaniekers, dat zijn gewoon platte poenpakkers....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie