Ja, in grote lijnen heb ik alles al uitgewerkt.
Ik ga eerst naar de horizonsunlimited meeting in het VK het laatste weekend van mei en maak daar mijn officiële start van...
Dus van het VK richting Roemenië, want daar zijn een aantal wegen die ik nog absoluut wil gedaan hebben en daar is het dit jaar niet van gekomen, niettegenstaande dat ik 30.000km enkel op "verlof" met de moto gedaan heb. Van Roemenië naar Oekraïne, het was daar echt geweldig en de streek van Sevastopol voor dezelfde reden als Roemenië nog te doen. Dan naar Volgograd (Stalingrad), afzakken naar het zuiden naar Georgië en de Caucasus, Turkije in, Irak binnen, Iran tot het ZO en dan terug naar het noorden Turkmenistan binnen en dan naar Afghanistan, dan de Pamir gaan rijden dus Tajikistan & Kyrgyzstan en een ommetje door Oezbekistan om dan in Kazachstan te eindigen. Van daaruit Rusland terug binnen naar Mongolië met Ulaan Bator als keerpunt, naar het noorden terug in Rusland en Lake Baikal doen, en dan de moto op de trein en mezelf op de trans siberia naar Moskou. Daar terug met de moto naar de EU rijden, en als het even kan Wit Rusland meepikken...
Waarom ik het stuk van Irkutst naar Moskou niet rij? Omdat het gewoon tering saaie baan is die altijd rechtdoor gaat voor 1000den km's waar je niks aan hebt. En dan lijkt me de trein leuker. Heb al gegevens van een "fixer" om de moto op een goederentrein te krijgen voor een betaalbare prijs.
Binnenkort maak ik een mooi plannetje met lijntjes etc, maar ik ben eerst aan het kijken in welke volgorde ik welke visums moet aanvragen om er al zoveel mogelijk op voorhand te hebben en de CDP voor Iran te regelen. Als je écht interesse hebt, stuur me maar een PM of zo, dan komen we eens samen desnoods en leg ik je "het plan" uit....