Graag jullie mening,bevindingen, enz... over het BMW comfortzadel voor een R1200RT.
Ik ben aan het uitkijken naar een wat comfortabeler zadel, vandaar
Groeten,
Luc
Moderator: GVN

Mijn lengte zal het probleem niet zijn (173 cm), want ik rij ondertussen al met een verlaagt zadel.Heb geen ervaring met dit zadel. Schijnt volgens zeggen wel een duidelijke verbetering te zijn ten opzichte van het standaardzadel. Ik ben er ook al eens voor gaan kijken bij mijn dealer. Deze raadde mij dit zadel af. En wel om maar één reden. Het zadel "zit" ongeveer 3 cm lager dan het standaardzadel en is niet in hoogte instelbaar. Met mijn 1,82 meter zou ik een onnatuurlijke lage zit hebben, wat niet prettig zou rijden. Met andere woorden je lengte is eigenlijk medebepalend of het comfortzadel nut of zin heeft.
Uiteindelijk heb ik mijn bestuurderszadel voor 70 euro laten vermaken/aanpassen met een steviger (harder) foam bij Tiger Leathers. Het model van het zadel is daarbij onveranderd gebleven. Na een afspraak kon ik er gewoon op wachten. Men was ongeveer 1:30 uur mee bezig. En......... bij heeft het geholpen.

Herman1200RT schreef:Ik rijd al een paar jaar rond met een zadel van Baehr. Dit is een zadel gemaakt op uw originele.Ben er heel tevreden over, geen zeer zitvlak meer en geeft een goede steun.
Kost ongeveer een €300.
Je geeft gewoon je origineel zadel binnen bij Baehr en het word hermaakt. Heb je zadelverwarming dan blijft die gewoon behoudenHerman1200RT schreef:
Ik rijd al een paar jaar rond met een zadel van Baehr. Dit is een zadel gemaakt op uw originele.Ben er heel tevreden over, geen zeer zitvlak meer en geeft een goede steun.
Kost ongeveer een €300.
Waar zijn deze te vinden ?
en is dit ook verwarmd
Herman1200RT schreef:Je geeft gewoon je origineel zadel binnen bij Baehr en het word hermaakt. Heb je zadelverwarming dan blijft die gewoon behoudenHerman1200RT schreef:
Ik rijd al een paar jaar rond met een zadel van Baehr. Dit is een zadel gemaakt op uw originele.Ben er heel tevreden over, geen zeer zitvlak meer en geeft een goede steun.
Kost ongeveer een €300.
en is dit ook verwarmd
Herman1200RT schreef:
Kost ongeveer een €300.
en is dit ook verwarmd
Je geeft gewoon je origineel zadel binnen bij Baehr en het word hermaakt. Heb je zadelverwarming dan blijft die gewoon behouden
En waar kan je deze dan binnen geven !!! of wie doet dit ergens in belgie ?