Comfortzadel R1200RT?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc.w

Comfortzadel R1200RT?

Bericht door luc.w »

Hallo,

Graag jullie mening,bevindingen, enz... over het BMW comfortzadel voor een R1200RT.

Ik ben aan het uitkijken naar een wat comfortabeler zadel, vandaar :grin:

Groeten,

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
RBee

Re: Comfortzadel R1200RT?

Bericht door RBee »

Corbin maakt van horen zeggen nogal goede zadels. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Voor mij bestaat er niets beters dan een Corbin zadel, maar ze zijn niet goedkoop :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Opatuut

Bericht door Opatuut »

Hoi luc.w,

Heb geen ervaring met dit zadel. Schijnt volgens zeggen wel een duidelijke verbetering te zijn ten opzichte van het standaardzadel. Ik ben er ook al eens voor gaan kijken bij mijn dealer. Deze raadde mij dit zadel af. En wel om maar één reden. Het zadel "zit" ongeveer 3 cm lager dan het standaardzadel en is niet in hoogte instelbaar. Met mijn 1,82 meter zou ik een onnatuurlijke lage zit hebben, wat niet prettig zou rijden. Met andere woorden je lengte is eigenlijk medebepalend of het comfortzadel nut of zin heeft.

Uiteindelijk heb ik mijn bestuurderszadel voor 70 euro laten vermaken/aanpassen met een steviger (harder) foam bij Tiger Leathers. Het model van het zadel is daarbij onveranderd gebleven. Na een afspraak kon ik er gewoon op wachten. Men was ongeveer 1:30 uur mee bezig. En......... bij heeft het geholpen.

Gr. Dingeman
luc.w

Bericht door luc.w »

Heb geen ervaring met dit zadel. Schijnt volgens zeggen wel een duidelijke verbetering te zijn ten opzichte van het standaardzadel. Ik ben er ook al eens voor gaan kijken bij mijn dealer. Deze raadde mij dit zadel af. En wel om maar één reden. Het zadel "zit" ongeveer 3 cm lager dan het standaardzadel en is niet in hoogte instelbaar. Met mijn 1,82 meter zou ik een onnatuurlijke lage zit hebben, wat niet prettig zou rijden. Met andere woorden je lengte is eigenlijk medebepalend of het comfortzadel nut of zin heeft.

Uiteindelijk heb ik mijn bestuurderszadel voor 70 euro laten vermaken/aanpassen met een steviger (harder) foam bij Tiger Leathers. Het model van het zadel is daarbij onveranderd gebleven. Na een afspraak kon ik er gewoon op wachten. Men was ongeveer 1:30 uur mee bezig. En......... bij heeft het geholpen.
Mijn lengte zal het probleem niet zijn (173 cm), want ik rij ondertussen al met een verlaagt zadel.

Wat Tiger leathers betreft : Is wat ver (Den haag)voor mij.

Wat Corbin betreft: het zal wel goed zijn, maar is te duur en de look vind ook maar zo en zo. :-?

Alvast bedankt voor de reactie's.

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Herman1200RT

Bericht door Herman1200RT »

Ik rijd al een paar jaar rond met een zadel van Baehr. Dit is een zadel gemaakt op uw originele.Ben er heel tevreden over, geen zeer zitvlak meer en geeft een goede steun.
Kost ongeveer een €300.

Afbeelding
Zeppe

Bericht door Zeppe »

niks van horen zeggen ...
rij al ruim 6 jaar met een corbin onder mijn k...
want alleen het beste is goed genoeg voor mijn r...
of zoals ze het in die reclamespotjes zeggen :"je bent het waard"
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Herman1200RT schreef:Ik rijd al een paar jaar rond met een zadel van Baehr. Dit is een zadel gemaakt op uw originele.Ben er heel tevreden over, geen zeer zitvlak meer en geeft een goede steun.
Kost ongeveer een €300.

Afbeelding

Waar zijn deze te vinden ?

en is dit ook verwarmd ?
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Herman1200RT

Herman1200RT schreef:
Ik rijd al een paar jaar rond met een zadel van Baehr. Dit is een zadel gemaakt op uw originele.Ben er heel tevreden over, geen zeer zitvlak meer en geeft een goede steun.
Kost ongeveer een €300.

en is dit ook verwarmd
Je geeft gewoon je origineel zadel binnen bij Baehr en het word hermaakt. Heb je zadelverwarming dan blijft die gewoon behouden
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Herman1200RT schreef:
Herman1200RT schreef:
Kost ongeveer een €300.

en is dit ook verwarmd
Je geeft gewoon je origineel zadel binnen bij Baehr en het word hermaakt. Heb je zadelverwarming dan blijft die gewoon behouden

En waar kan je deze dan binnen geven !!! of wie doet dit ergens in belgie ?
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
kurtje6

Bericht door kurtje6 »

Corbin, Corbin en nog eens Corbin!
Ik heb het comfortzadel al gehad en toch weggedaan. Nog steeds pijn in het staartbeentje na lange ritten. Zadel is al wel een hele verbetering tov het originele maar nog steeds te zacht. Nu heb ik een Corbin (had ik vroeger op mijn gs'n ook). Ik zeg het u daar kan niets tegenop! Is wel prijzig.
Grtjs
Kurt
luc.w

Bericht door luc.w »

Bedankt voor de talrijke reacties :-)
Ja, over CORBIN inderdaad niets dan lof hé :grin: Zou dat het dan toch beter zijn :?:

Prettige feestdagen :drunken:

Groeten,

Luc
Herman1200RT

Herman1200RT schreef:
Kost ongeveer een €300.

en is dit ook verwarmd

En waar kan je deze dan binnen geven !!! of wie doet dit ergens in belgie ?

http://www.baehr.net/komfortsitze/produkte.htm#" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kan je al heel wat informatie vinden
LievenRT

Bericht door LievenRT »

Bij mijn vorige motor heb ik een zadel laten maken bij http://www.bd-deutschland.de" onclick="window.open(this.href);return false;, eigen kleuren kiezen en 3 weken wachten :lol:
Dit was gevuld met gel naar mijn gewicht en naar mijn vrouw haar gewicht :oops:
Als we het zadel gingen halen moest ik het originele daarlaten :alien:
We waren bijna thuis, zei het vrouwtje nog een toertje langer te rijden :idea:
Zo goed vond zij het, ik reed wekelijks toeren van +700 km :drunken:
Ik heb 10 jaar van het zadel genoten :!:
Greetz, Lieven

BiezonderMooieWege in men drome
Plaats reactie