Sleet op laars schakelvoet
Moderator: GVN
Sleet op laars schakelvoet
Mijn linkerlaars (IXS -Gore Tex) is net als bij mijn vorig paar weer voortijdig aan het slijten op het stukje waar ik altijd schakel. Rechter is als nieuw. Is eigenlijk stom, want laarzen moet je altijd per paar kopen.
Heeft iemand een tip of trick om dat doorslijten te voorkomen?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
versleten
Naar de schoenmaker en preventief een lapje leder laten opstikken.
Op beide schoenen zodat je niet omvalt natuurlijk.
Een beetje schoenmaker lost dit op zonder problemen.
De man zonder gat in zijn schoen !
Op beide schoenen zodat je niet omvalt natuurlijk.
Een beetje schoenmaker lost dit op zonder problemen.
De man zonder gat in zijn schoen !
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
-
Jo De Paepe
@ Xavier : Of wondersteen misschien?Xavier schreef:Minder schakelen
Dat van dat stukje opplakken is wel een onnozel zicht vrees ik. Bestaat er niets als een spray om op die plaats het leer te "verharden" of te "plastificeren". Of een soort hars?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
-
Iron Gonzo
een stuk binnenband op kleven zou ik niet doen, maar rond je laars doen.
als je het rond de laars doet kan je het er nog afhalen en heb je nog 2 goed uitziende bottinen.
nadeel iedereen zal denken aan een zondagsrijder want zijn schakellaars ziet er nog als nieuw uit.
dus laat maar die slijtage zou ik zeggen.
als je het rond de laars doet kan je het er nog afhalen en heb je nog 2 goed uitziende bottinen.
nadeel iedereen zal denken aan een zondagsrijder want zijn schakellaars ziet er nog als nieuw uit.
dus laat maar die slijtage zou ik zeggen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Als Wondersteen niet helpt, is er nog altijd WD-40
Nee, eerlijk gezegd, laat maar gewoon slijten. Botten zijn gemaakt om te gebruiken. Ook al zijn ze wat versleten, ze kunnen nog steeds dienen. Deze week trouwens met mij oude HG botten gereden (mijn BMW botten waren aan't drogen sinds vorige week...) Soit, HG botten met + 40.000km doen het nog prima.
Nee, eerlijk gezegd, laat maar gewoon slijten. Botten zijn gemaakt om te gebruiken. Ook al zijn ze wat versleten, ze kunnen nog steeds dienen. Deze week trouwens met mij oude HG botten gereden (mijn BMW botten waren aan't drogen sinds vorige week...) Soit, HG botten met + 40.000km doen het nog prima.
Re: Sleet op laars schakelvoet
Nen hoeveel heb je .Geert VN schreef:Mijn linkerlaars (IXS -Gore Tex) is net als bij mijn vorig paar weer voortijdig aan het slijten op het stukje waar ik altijd schakel. Rechter is als nieuw. Is eigenlijk stom, want laarzen moet je altijd per paar kopen.
Heb nog nen nieuwen bot over.
ben mijnen anderen verloren
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-
Iron Gonzo
Re: Sleet op laars schakelvoet
hoe doe je dat. in de modder blijven steken wittende witten schreef:Nen hoeveel heb je .Geert VN schreef:Mijn linkerlaars (IXS -Gore Tex) is net als bij mijn vorig paar weer voortijdig aan het slijten op het stukje waar ik altijd schakel. Rechter is als nieuw. Is eigenlijk stom, want laarzen moet je altijd per paar kopen.
Heb nog nen nieuwen bot over.
ben mijnen anderen verloren
of ligt ze bij prinsesje
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Ik heb nu net het omgekeerde voor.
M'n rechterhiel is aan het verslijten.
Blijkbaar schuur ik steeds tegen de bescherming (of een vijs ervan) van de stang die de pedaal verbindt met de remcilinder...

Verder geen schade te zien, enkel wat slijtage aan beide kanten aan de zool door de pedalen te bedienen. De bovenkanten waren origineel verstevigd.
GSven
M'n rechterhiel is aan het verslijten.
Blijkbaar schuur ik steeds tegen de bescherming (of een vijs ervan) van de stang die de pedaal verbindt met de remcilinder...

Verder geen schade te zien, enkel wat slijtage aan beide kanten aan de zool door de pedalen te bedienen. De bovenkanten waren origineel verstevigd.
GSven