ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Een leuk reisje gewonnen in het voorjaar. Bij motorijders on tour. En ik moet zeggen het is een mooie prijs geworden. 3515 km motorplezier. Meer moet dat niet zijn.

Dag 1: De RT wordt om 400 uur in de morgen wakker gemaakt. De motor spint gewillig wat van de duo nog niet kan gezegd worden. Het weer is goed maar tegen Luik zakt de temperatuur tot een koude zes graden. Maar nadien stijgt deze gewillig en we hebben prachtig weer voor de rest van de 835 autostrade kilometers. In Au mijn vaste stek bij Nicole en Christian worden we dan ook goed ontvangen en om 1600 in de namiddag zitten we dan ook te genieten van een goede Sauna. De RT heeft zich bewezen als een zeer comfortabele kilometervreter.

Dag 2. De RT komt uit de garage gebold om een uur of negen in de ochtend. Deze keer krijgt hij 350 km bochten onder de wielen richting Karnten. Via de overbekende Hantenjoch en de Timmelsjoch gaat het via de Jaufenpas naar onze bestemming voor de komende dagen. We passeren ook nog even Maria Luggua een bedevaartsoord waar we goed weer regelen voor de komende dagen. Het MoHo hotel Gailtaler hof in Kotschach gelegen aan de Plockenpass is onze uitvalbasis voor deze week. De RT heeft mij weer verrast in de possitieve zin... ik betrap mij erop dat ik er zeer graag mee rij en stuurt als een fiets hoewel hij goed gepakt is en twee personen moet meesleuren.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's dag 1 en 2 http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 2355_ZWPJY" onclick="window.open(this.href);return false;

GRTS Danny
Laatst gewijzigd door RUSOR op 16 aug 2010, 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZES DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

Dag 3 's morgens maar al onmiddelijk mee met een gegidste toer onder leiding van Christine. Deze dame is de uitbaadster van dit MoHO hotel en gidst met een R1150GS de gasten. Deze dag voert onze rit onder leiding van haar en een in het gezelschap van een gekke bende Duitsers ons naar het Sella di Razzo. Met een koffiestop in het schattig dorpje Sillian ging het vervolgens over de Karnische dolomitenstrasse om de de Sella di Razzo te kunnen bewonderen. Aan een zeer gezellige rifugio deden we ons te goed aan wel heel rijkelijk belegde broodje. Nog verplichte ijsstop in bij een typische Italiaanse ijstentje ging het weer naar het hotel om te genieten van het zwembad en na het eten gezellig samenzijn rond het kampvuur en van gedachten te wisselen met onze nieuwe motorvrienden van deze dag

Afbeelding
Samen op de foto met Christine

Afbeelding

Foto's van deze dag http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 0684_SqUaD" onclick="window.open(this.href);return false;
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZES DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

bigfoot46 schreef:We wachten geduldig op de rest van je verslag. Alvast veel plezier.

Of je droogweer gebeden daarboven aangekomen zijn? Ik mag het hopen voor jullie.
Jep die zijn redelijk goed aangekomen.... Slechts een paar uur regen gehad op deze zes dagen.

GRTS Danny
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZES DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

DAG 4 Vandaag mag de RT even rusten. Het is te zeggen hij brengt ons naar de Weisensee. Daar hebben we al een paar jaar geweest onder de leiding van den Bosse. Even een kijkje gaan nemen in het hotel. De nodige euro die de club in verleden aan de bar van het hotel heeft achtergelaten heeft geloond. De bar is prachtig vernieuwd. Als dank staat onze club nog altijd met foto in de promotie folder van het hotel. Leuk. Maar we zijn hier om eens onze beentjes te strekken en gaan voor een wandeling rond de grootste see van Karthen. Stevig tochtje tot we aan de camping komen en onze aandacht word getrokken door een wel zeer grote camper. Tja eens buschaufeur altijd buschauffeur zekers. Verder zien we nog hoe men een telegeleid zweefvliegertje lanceerd. Verder is het genieten van het prachtige weer en zallig niets doen vandaag.... vakantie

Deze foto verteld alles over vandaag....
Afbeelding

Foto's van deze dag...http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 2617_eCp4N" onclick="window.open(this.href);return false;
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

DAG 5 Deze dag staat in teken van de Grossglockner. We duiken onder in de onverglijkbare wereld van de Grossglockner en beleven er de facinerende dieren en plantenwereld van heel dicht bij. Aldus de folder die we krijgen aan de voet van deze pas. Deze pas bestaat trouwens net 75 jaar dit jaar. De mooie uitzichten op deze pas blijven toch buitengewoon en we genieten er volop van. Verder stoppen we op de Edelweisespitse aan het bikersnest. Hier leren we dat we dat er Belgische motors hebben deelgenomen aan races die over de Glossglockner trokken. Een Herstal in 1935.
Verder zijn we de panaramatocht gestart die aan de Pasterze gletsjer eindigd. Echter door een plotse verandering van het weer zijn we net voor einde van de tocht teruggekeerd. Net op tijd terug aan de parking toen het stevig begon te regenen. Echter na een koffietje was het slechte weer weeral ingeruild voor de zon en konden we weeral afdalen in goed weer naar het hotel. Hier werden we verwend met een BBQ. Toen we nog voor een avondwandelingetje vertrokken spotten we ook nog een oldtimer puch in de garage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van deze dag.... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 4264_WiazX" onclick="window.open(this.href);return false;
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

DAG 6 Vandaag gaan we weer op tour met Christine en een bende BMW gekke duitsers. Echter 's morgens heb ik nog een babbel met de Oostenrijker die met de oldtimer puch rijdt. Hij verteld mij dat hij de dag ervoor 400KM heeft gebold met zijn tweetaktje. Vandaag staan er voor hem een 300KM op het programma met een ritje over de Grossglockner. Die oudjes zijn duidelijk niet vies van een kilometerje meer of minder.
Maar wij dus op weg voor een ander toertje. We worden begeleid over de Plockenpass en stoppen voor het eerst aan de waterval van Lambrugno. We zijn dus al in Italie. Daarna is er een stop aan een typisch Italiaans cafe/supermarktje vanuit de oude tijd. Fijn en gezellig en goede koffie voor een zacht prijsje. Daarna karren we weer verder en gaat het Slovenie binnen via Kranjska Gora om via Predel terug in Italia te komen. Nog een koffietje op de grens met wat damens in klederdracht en we komen weer in Oostenrijk aan het hotel. Pittig ritje geweest met wel zeer smalle baantjes en machtige vergezichten

De eigenaar van de oldtimer puch
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto van deze dag.... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 9317_yA8M7" onclick="window.open(this.href);return false;
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

DAG 7 Onze laatste dag in het hotel. Vandaag is het ook de slechtste dag van de week ivm het weer. Het is zwaar bewolkt maar het blijft droog en we besluiten toch naar de Nockalmstrasse te rijden.
Langs de kant dat we hem bestijgen is er niets te zien. Alles is dicht getrokken. Echter net voor de kassa ziet een overijverige politieagent mij te vroeg terug op het gas gaan met als resultaat dat ik al 93 reed in de zone 70 net geen 20 meter voor de zone 90. Resultaat 25 euro om de staatkas te spijzen. Boven op de Nockalmstrasse word ik aangesproken door een oude Duitser die ze ook aan de kant hadden gezet op dezelfde plaats. Hij moest ook 25 euro ophoesten voor 3 km te snel. Eenheidstarief voor buitenlanders???? Wie zal het zeggen. Het trekt open tijdens de afdalling en we kunnen toch nog wat genieten van het uitzicht. Beneden besluiten we naar de Maltastrasse te rijden. Hier stoppen we aan de eerste parking genieten we van de wandeling naar de waterval en picknicken we. Daarna zetten we onze weg voort naar boven en voor de lichten begint het te gieten. We rijden toch nog door de tunnels naar boven maar van de stuwdam zien we niets.
Dan maar terug naar beneden en in opdracht van onze vriend Mozes even stoppen bij cafe Moser om goededag te zeggen tegen zijn vriendin Andrea. Echter ze had net een vrije dag.

Wat wij dachten van het weer op deze dag
Afbeelding

Echter het is altijd goed weer om motor te rijden.....

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van deze dag.....http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 7773_HxCVN" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door RUSOR op 16 aug 2010, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

DAG 8 Vandaag werd de RT zwaar op proef gesteld. Maar dankzij het touratech zadel en het vstream windscherm gaf hij geen krimp. 1175 km op één dag met duo en bagage en we komen redelijk fris thuis naar motornormen. We starten onze tocht richting Gerlospass. Dit ging over de grote banen maar geen autostrade. Op de Gerlospas genoten we van de laatste prachtige uitzichten en werden we uitgewuifd door de Alpenkoeien. Vervolgens ging het de autobaan op waar we de cruisecontrol op 150 zetten en de vering terug een standje lager en comfortabeler. Een muziekje in de helm en gaan..... Elke 350 Km even stoppen om de benen te strekken en iets te eten of te drinken en of te tanken. Het ging lekker vooruit om tien uur waren we vertrokken in Karnten voor een ommetje langs Gerlos en 's avonds om 23 00 stonden we terug thuis

Afbeelding

Foto's van deze dag....http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 6159_mHSSK" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was een leuke vakantie en we gaan zeker nog een keertje terug.

GRTS Danny
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

Nog even voor de Oltimerautoliefhebbers dit...

Op een dag stond ik foto's te nemen voor het hotel van deze prachtige Jaguar. Bleek de eigenaar een vriend te zijn van de vader van Christine de eigenares van het hotel. Wat volgde was een mooie gesprek over oldtimers en een inwijding in de wereld van Tatra. De vader was de voorzitter van de Tatraoldtimerclub. Hij had er drie in zijn bezit en wij mochten een kijkje te nemen zijn heiligdom.
Afbeelding

Nog foto's http://rusor.smugmug.com/Holidays/2010/ ... 1753_EiSTt" onclick="window.open(this.href);return false;
GRTS Danny
Laatst gewijzigd door RUSOR op 18 aug 2010, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door GSrijder »

Tof verslag Danny.
Zo te zien nog geen spijt van de overstap naar een RT, ik had nochtans gepeinst daar gaat hij spijt van krijgen want ik ken er ondertussen al 3 die het omgekeerde deden ( edargpu, Zino en platte vis )
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

GSrijder schreef:Tof verslag Danny.
Zo te zien nog geen spijt van de overstap naar een RT, ik had nochtans gepeinst daar gaat hij spijt van krijgen want ik ken er ondertussen al 3 die het omgekeerde deden ( edargpu, Zino en platte vis )
Kan nog komen dat ik er ooit spijt van heb.... maar tot nu toe is best in orde voor mij.

GRTS Danny
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door MOTOBLOG »

Leuk verslag.
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door luc boxer »

Mooi verslag en mooie foto’s.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
21#Joeri
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2005, 22:15
Woonplaats: Antwerpenl
Locatie: Antwerpen

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door 21#Joeri »

Nice hé Danny, je hebt er klaarblijkelijk van genoten.
Je kan weeral aftellen naar de volgende :wink:

Cya
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
MrUfip
Berichten: 199
Lid geworden op: 30 dec 2007, 09:33
Locatie: Zwolle - Nederland
Contacteer:

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door MrUfip »

Mooi verslag! De foto met de helmen vind ik echt gaaf!
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Bedankt voor de reakties....

@Luc
Met het staartbeen is het al veel beter.... maar na die laatste dag voelde ik toch nog waar het heeft gebroken geweest :lol:
Die kerel op mijn zadel heb ik dat maar ergens in een keuken gedropd achteraf :drunken: Zeg niet waar want zou slechte reklame zijn denk ik. :lol:
En die steen had ik bij maar ze geraakte er niet op... hij staat wel op de foto :idea:

@Joeri
We zijn reeds terug op de baan dit keer niet met de motor en maar voor een paar dagen en niet zover... We moeten de vakantie vol krijgen he en uitgerust zijn voor de septemberreis 8-)

GRTS Danny
Kris adv
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 aug 2006, 08:50
Locatie: Westkerke

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door Kris adv »

Mooi verslag en prachtige foto's, krijg al meteen zin om terug naar ginder te gaan
Een tussenstop gemaakt bij Christian en "mooie" Nicole :thumleft: , Dit hotel is een echte aanrader.
Na de sauna gebruik gemaakt van het "liebesnest" :?:
Afbeelding

GSrijder schreef:Zo te zien nog geen spijt van de overstap naar een RT, ik had nochtans gepeinst daar gaat hij spijt van krijgen want ik ken er ondertussen al 3 die het omgekeerde deden ( edargpu, Zino en platte vis )
Relax is NR 4.

Naar mijn mening moet de RT niet onderdoen voor de GSA.
't Zou me zelfs niet verwonderen dat hij meer te vertellen heeft op de autosnelweg, maar moet dat nog ondervinden. M'n RT reed in z'n 6de versnelling aan 3000 toeren rond 115 km/u, de GSA +/- 85 per uur. De RT reed op z'n sokken 150 en met een klein rukje aan het gas zat je meteen bij 200.
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

platte vis schreef: Christian en "mooie" Nicole :thumleft:
Afbeelding

Afbeelding

Foto's zeggen toch nog net iets meer he :cat:

Mijn mening over de GS(a) versus RT laat ik hier eventjes in het midden.... Door de jaren ervaringen genoeg gehad met GSen....1100GS 1150GS 1200GS 1200GSA eerste versie en 1200GSA tweede versie.... Hier kleine wielen in gezet en toen met een RT gaan testrijden en die reed beter dan de GS met kleine wielen en toen dacht ik waarom eens niet proberen.
Het is niet omdat iedereen naar een GS overstapt dat het niet eens andersom mag he. Ik wil gewoon ook eens een paar jaar zien wat een RT kan... en wonder boven wonder het bevalt mij zeer goed tot nu toe... enkel af en toe een zandpadje nemen is er niet meer bij maar dat was ook al niet meer bij bij de vorige GS.... in de toekomst misschien nog een spelemotortje erbij misschien :lol:
grts Danny
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door Highlander »

Rusor, ik heb u een mail gestuurd.
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door jakke »

Aangezien ik in het voorjaar niet op vakantie kan, lijkt me dit een leuke trip en ideaal alternatief om in het vroege najaar te doen. Daarom ben ik aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn en of het haalbaar is. Bestaat er van deze trip een GPS-bestand Danny?? Heb anders wel interesse!

Laat maar iets weten. Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Eigenlijk kom ik niet of weinig meer lezen op dit forum maar enkele motorvrienden vertelde me dat er vragen waren over deze reis.

Het hotel was Gailtaler hof... http://www.koemau.at/gailtalerhof/" onclick="window.open(this.href);return false;
De ritten dat we gedaan hebben daar waren er sommigen bij onder begleiding van Christine Engeln. Dit is de eigenares van het hotel en elke dag kan je vrijblijvend mee op toer. Zij heeft een zeer vlotte rijstijl maar past zich uiteraard aan de minst ervaren rijder. Dus van die routes heb ik al geen gps... Mocht je toevallig in hetzelfde hotel logeren dan zetten ze met plezier routes op je GPS als je niet in groep mee wilt.

De GPS routes die we gebruikt hebben daar in de buurt zijn eigenlijk de routes van de clubreisen van de Weisensee van de jaren ervoor en deze een beetje aangepast. Echter kan ik die u niet meer geven omdat ik dit niet bewaar hebt. Maar deze zijn eigendom van den Bosse. Misschien kan je even contact opnemen met hem. Zijn coordinaten vind je wel in het clubboekje

GRTS Danny
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door edargpu »

RUSOR schreef:Hoi,
Eigenlijk kom ik niet of weinig meer lezen op dit forum
Dacht het al dat het een poosje geleden was dat ik iets had gehoord of gelezen van jou.Hopelijk niets ernstigs :-(
Grtz
Edargpu
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Opatuut
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2012, 18:31

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door Opatuut »

Hoi

Hoewel we ondertussen al weer ruim twee jaar verder zijn, heb ik dit verslag van Rusor toch met veel plezier gelezen. Wij, mijn vrouw en ik, hebben meerdere jaren onze motorvakantie doorgebracht bij Christine in Gailtalerhof in Kärnten. Een hotel om aan te raden trouwens. Ik ben inmiddels dan ook in het bezit van alle bekende routes vanuit dit hotel in alle richtingen en dat zijn er vele. Dit zijn allemaal GDB-routes voor de Garmin. Indien er belangstelling is, wil ik deze best wel ter beschikking stellen. Ik hoor of lees er mogelijk wel van.

Gr. Opatuut
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: ZEVEN DAGEN OOSTENRIJK

Bericht door RUSOR »

Hoi,

Grappig na zo'n tijd nog reactie te hebben op een post :grin:

GRTS Danny
Plaats reactie