mvg
Joris
Moderator: GVN
Dirk Pauwels schreef:Lage spanning kan die fout ook veroorzaken, gaat het niet weg als je een paar meter gereden hebt?
Indien niet, als je de diagn stekker gevonden hebt (ofwel die ronde gekartelde op de luchtfilterdoos of blauwe, 3 aderige, stekker in de kont, en je hebt een ABS knop op je dash kun je dit proberen:
ABS foutcode resetten
De procedure:
Contact uit
Pin 2 van de diagnose stekker verbinden met massa
Zet het contact aan.
Onderste ABS lamp knippert als er een fout in het geheugen staat
ABS schakelaar op dashboard indrukken voor minimaal 10 seconden (Onderste ABS lamp is contant aan)
ABS schakelaar los, beide ABS lampen branden constant als teken dat de fout gereset is
Zet het contact weer uit, verbreek de massa verbinding met pin 2
Bij de blauwe platte stekker is het gewoon pin 2, bij de ronde gekartelde is het bruin/blauw dacht ik. Denk dat de pins wel genummerd zijn op de stekker.
Jawel, met dit verschil dat je even zelf wat moet improviseren om als abs schakelaar te dienen. Hopelijk heb je kleine krachtige vingers, die ga je nodig hebben om de connector plug die op de ABS unit zit los te maken, vervolgens draadje in pin 21 steken en plug terug monteren. pin 2 diagn stekker aan de massa, contact aan, draadje van pin 21 abs connector aan de massa gedurende een 15tal seconden. en als het werkt zouden beide abs lampen daarna constant moeten branden. Het is een geprul.... Dat draadje uit de ABS connector pin 21 zou je kunnen laten zitten, beetje aftapen, kan je volgende reset weer gebruiken.Beemerke Beem schreef:Dirk Pauwels schreef:Lage spanning kan die fout ook veroorzaken, gaat het niet weg als je een paar meter gereden hebt?
Indien niet, als je de diagn stekker gevonden hebt (ofwel die ronde gekartelde op de luchtfilterdoos of blauwe, 3 aderige, stekker in de kont, en je hebt een ABS knop op je dash kun je dit proberen:
ABS foutcode resetten
De procedure:
Contact uit
Pin 2 van de diagnose stekker verbinden met massa
Zet het contact aan.
Onderste ABS lamp knippert als er een fout in het geheugen staat
ABS schakelaar op dashboard indrukken voor minimaal 10 seconden (Onderste ABS lamp is contant aan)
ABS schakelaar los, beide ABS lampen branden constant als teken dat de fout gereset is
Zet het contact weer uit, verbreek de massa verbinding met pin 2
Bij de blauwe platte stekker is het gewoon pin 2, bij de ronde gekartelde is het bruin/blauw dacht ik. Denk dat de pins wel genummerd zijn op de stekker.
Zou deze procedure ook kunnen op een K1200LT van 1999? Ik heb wel geen ABS schakelaar op dashboard staan.
RT met servo veronderstel ik, aangezien je de pomp hoort (2003)?adventure1200 schreef:Hallo Dirk , hoe doe je dit op een RT 1150 waar ook geen ABS knop aanwezig is , bij deze ook onderste lamp in dashboard blijft rood en erboven knippert deze ! Als je er mee rijd en voetrem indrukt hoor je wel de pomp en volgens mij werkt de abs wel achteraan , vooraan geen geluid te horen en ook bijna geen remkracht en om te remmen moet men wel veel kracht op de hendel uitvoeren ! greetz