eerste ritjes na 30 jaar

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Walter k75rt

eerste ritjes na 30 jaar

Bericht door Walter k75rt »

Hi allemaal hier .
Na 5 maanden wat sleutelen en wachten op redelijk weer en opstart weekend van MAG aan mijn k75rt bj 10/1992 met 58 dkm is hij weer fit voor gebruik .
Jammer dat ik de zaterdag niet ben kunnen gaan was in Rosmalen op een beurs maar zondag zou ik gaan voor mijn eerste langere rit .......maar nee hoor s,morgens bij het opstaan lag er 10 cm sneeuw man man is dat balen dan maar met de auto gaan kijken maar nee hoor in Lanaken was er niemand te zien rond 11:00 , en om dan nog naar Lummen te rijden had ik geen zin meer in die sneeuw , jammer ik had zo hard gewerkt de laatste twee weken om de K klaar te stomen voor dat weekend, dan maar volgend jaar zeker he.
Op de 23-03-2013 na de beurs snel nog mijn aller eertste voorzichtige pogingen gedaan op de weg met mijn Kaatje ,fijn om na 30 jaar weer eens een motor te rijden.
Temparatuur is wat koud maar droge baan en bij mij achter een nieuwe wijk aan gelegd met mooie nieuwe asfalt en een paar kleine pleintjes ,idiaal om te oefenen.
eerste ritje wat rondtjes en wat achten draaien man wat voelt dit vreemd aan na 10 minuten al krampen aan de handen en lies streek man wat is die oude knuppel stijf geworden zeg .
Maar de k rijd prima alleen nog gewend raken en veel oefenen .
heb inmiddels al bijna 500 km gereden maar ik krijg steeds nog last van inslapende handen na ongeveer 15 Min moet ik stoppen voor enkele minuten ;heb ook al geprobeerd met het stuur stand een beetje lager te plaatsen en dat helpt een beetje maar nog niet helemaal ok .
Wil denk ik eens gaan kijken voor verlengings bevestigingen voor het stuur een beetje meer naar achter te verplaatsen en een beetje hoger op het balhooftstel vast te maken zodat ik wat rechter in zit houding kom te zitten ,is mijn idee maar meschien zijn er andere idee'en hier dan hoor ik het wel.
Met de rest gaat het beter en beter naargelang er meer gereden word ook met de lies streek gaat het nu al goed zat allemaal een beetje vast geroest hihi.
Moet ook eens naar wat uitkijken of ik ergens in de buurt soms een ervaren k rijder zit waar ik eens een bezoekje kan bij maken om wat vragen te kunnen stellen en die ook eens wat tips kan geven wat ik wel en niet moet doen ,denk dat ik dat wel nodig heb he , dus als er iemand zich geroepen voelt om deze nieuwe k rijder eens wat tips te kunnen geven graag he ben van Dilsen-Stokkem
Zo nu ben ik ook al 2 dagen na elkaar naar mijn werk gereden op ochtend dienst en s'middag lekker in het zonnetje naar huis met de gebruikelijke omwegen en genieten van het mooie rijden .
zo dit tot hiet toe mijn eerste ervaringen met mijn 21 jaar oude k 75 rt met een 54 j oude man er op hihihi :lol:
Voor jullie allemaal hier vele en veilige kilometers met altijd wat zon op het asfalt .
Mvg Walter
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Leuk om je verslag te lezen en perfect dat je met wat oefeningen begonnen bent. Zou iedereen moeten doen!
Vwb de tintelingen in je handen denk ik idd dat je dat in de stuurhouding moet zoeken. Hierbij is niet alleen de stuurhoogte van belang maar ook de "knik" die de stuuruiteinden naar binnen (naar je toe) maken. Hoe rechter je polsgewrichten staan als je het stuur beet hebt hoe minder kans op tintelingen. Veel plezier met je hervonden hobby!
Walter k75rt

Re: eerste ritjes na 30 jaar

Bedankt Obiwan voor je reactie.
Tja de tintelingen kan ik enkel maar het stuur omhoog of omlaag mee proberen op te lossen , knikken gaat niet op mijn K tje he jammer.
Wilde weten of er iemand ervaring heeft met een verstel setje om het stuur bevestigings punten te verplaatsen ?
Zo allen een droog weekend gewenst en tot op en pint op een terrasje ergens in het land.
Mvg Walter k75rt
Walter k75rt

Hi K boy's
Een updateje ,heb inmiddels 2000 km gereden vanaf 23/02/2013 af en ben nu heel blij met mijn k tje ,begin ook weer een beetje gevoel te krijgen in het rijden en zeker het devensief rijden moet ik nog voor uitkijken .
Heb al enkele rare dingen mee gemaakt zoals dat men denkt dit is maar een moto daar kan ik nog snel even voorin kruipen op het kruispunt , of snel even alle ankers uitgooien om toch maar snel even af te draaien bij de bakker he.
Maar goed dat ik soms eens wat ga oefenen op het industrie gebied hier zeker de nood stops zijn leerrijk maar geweldig om dit te kunnen doen met ABS prachtig van 70 km tot stilstand in enkele meters maar heb nog niet juist gemeten maar dat doet er niet toe is enkel maar om het gevoel ervan te krijgen en er niet voor te schriken denk ik zo maar hihihi.
Ook het bochtenwerk gaat al veel beter kan mijn 8 ten en cirkels ook weer voledig tot stuuraanslag doen en voelen ook stabiel aan he jammer dat ik de start van het sezoens heb gemist in Lummen te veel sneeuw hihi
Men moet zeer goed opletten wat andere KUNNEN doen vvor jou op de weg he.
Man man men moet 8 ogen hebben op de baan zeg ,30 jaar geleden was het toch even rustiger he hihihi.
Maar allee zeg zal wel lukken ,geniet van elke km tot spijt van de xyl hihihi (X Young Lady).
Nu moet er allen nog een zendertje erop komen met radio funktie zodat er ook een beetje muziek op zit en toch ook nog eens wat kan praten met andere colega zend amateurs ,heb een Yaesu ftm 10e besteld in germany .
dan nog een gps je erop en rijden maar ,moet dan wel nog even iets toveren om met Bluetooth in de helm alles draadloos te kunnen luisteren en ook zenden op 2/70 .
Het verbruik valt ook reuze mee kom rond de 4.1 l/100 km ben ik nu te zuinig ? .
Alleen het schakelen valt af en toe nog wat tegen voelt soms wat hard of knakig aan ,ook al eens wat mis geschakeld zeker tussen 4 en 5 zit ik soms nog eens er tussen in denk dat ik de pook een tandje ga laten zakken .
Heb ook al de olie in de versnellingsbak gewisseld en het gaat beter maar het knak geluid bij terug schakelen vind ik toch maar hard om te horen.
Moet of wil nog de cardan eruit halen om deze te smeren en de toestand ervan te kunnen zien ,moet ook toch gebeuren want mijn achterband verliest na 3/4 dagen zijn druk van 2.8 naar 1.8 bar vind geen lek denk dan of poreuze band of corosie van de velg ?moet het nog zien ,eerst even wat speciaal vet halen bij de hobbyist en wat dichtingen dan doen wij dat even op een weekendtje ,jammer kan dan wel geen ritje kunnen maken zeker he
Wil eens in kontakt komen met andere k 75 rijders om eens van gedachten en tips aan te horen over het een en andere op k gebied van bij mij in de streek van het maasland tussen Maaseik en Lanaken plus minus 50 km.
zo dit voor nu dan zeker , hou het veilig en mooi tussen de lijntjes blijven , maar vooral genieten en dat na 30 jaar geen motor hebben gereden.
Mvg 73 Walter on5wal
Laatst gewijzigd door Walter k75rt op 12 jul 2013, 02:26, 2 keer totaal gewijzigd.
SaP
Contacteer:

Bericht door SaP »

Hallo Walter, radio amateur lees ik. Net als ik (en mijn man) Ik ben wel zelden actief. ON3SAP is de call.
Die slapende vingers heb ik altijd gehad. Vervelend.
Veel genot van je K en 73!

Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Walter k75rt

Hallo K rijdertjes
Heb mijn eerste jaar er terug op zitten en heb 4.785 km gedaan zonder veel moeite .
Ook bij slecht weer gereden ,veel plezier er aan beleefd ,kijk alle dagen uit om hem van stal ter halen.
Ben inmiddels ook bezig met de revisie van de aandrijving en de versnelingsbak eruit te halen en de in en uitgangs assen te smeren met Staburags vet .
Was nodig zeg tanden zijn allemaal zeer goed (maar 63.7 dkm gelopen ) maar nergens ook maar een restje vet te bespeuren ,ook al de bouten zijn nog maagdelijk nieuw van binnen ,
dit k tje is nog nooit los geweest .
Beleef ook veel plezier aan het sleutelen .
Wil op tijd klaar zijn om het opstart weekend van MAG mee te maken dit jaar ,hopelijk geen sneeuw zoals vorig jaar he 10 cm dik lag de troep.
En zoeen winter als dit jaar is prima geweest om nog wat toertjes te maken deze (HERFST) tijd.

Heb geen reactie gekregen van andere k 75 rijder in de buurt ben ik dan de enige k75 rijder hier in de maaskant oost limburg ???

zo tot de volgende keer

Ja ook radio amateur hier met callsignal on5wal
Mvg Walter
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Walter! Walter! ON3WOO ON5WAL!

Als je stevig je peren wil zien als heropstapper raad ik je ook een cursus bij http://www.motorbeheersing.com" onclick="window.open(this.href);return false; in Tongeren aan!

Heb je je FTM10 al ontvangen? Ik weet een adres in GB dat nog de FTM10's levert.
Walter k75rt

Hallo Wouter
Tnx voor je reactie.
ftm 10 e staat al 6 maanden er op zie maar op mijn side google mijn call maar eens.
en zie ook eens hier naar Wouter
http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/viewtopi ... 13&t=13129" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg 73 Walter
Plaats reactie