Gopro Hero 3 : Black or White ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
p@rick

Gopro Hero 3 : Black or White ?

Bericht door p@rick »

Sorry voor dit –tigste topic over action-cams.
Ben dus zelf ook allang aan’t overwegen om zo’n action-cam te kopen. De M&T van januari gekocht… Kijken en vergelijken… Googelen… Reviews bestuderen… En dan na maanden nog altijd niets beslist :-(
Maar soit… Daar waar eerst de volle goesting uitging naar de GoPro Hero 3 Black ben ik ondertussen toch wat prijsbewuster gaan denken, en dan kwam even de AEE Magicam in’t vizier. Voor 349 euro heb je daar een vrij complete set met zowat alles erop en eraan wat ik ook maar zou nodig hebben. Langs andere – belangrijke - kant, ik heb op verschillende plaatsen, op kleine en op grote schermen al filmpjes gezien die met deze camera opgenomen zijn, en ik moet eerlijk toegeven dat ik toch niet echt helemaal ondersteboven was van de beeldkwaliteit. Hetgeen ik al zag van de GoPro-camera’s kon mij meer bekoren.
Dus terug naar het GoPro gamma. Stel dat ik voor de Hero 3 Silver zou kiezen, die kost mij met aparte remote control uiteindelijk evenveel dan de Black. Welgeteld 449 euro, waarbij dan (zowel voor de Silver als de Black) nog de prijs voor eventuele extra batterij, sd-kaartje enz komt. Heel dik 500 euro’s dus :-(
Alternatief is om voor de Hero 3 White te kiezen. Deze kost toch al gauw 200 eurootjes minder dan zijn Black brother en heeft met zijn PAL-opnamemodi van 1080/25fps en 720/25-30fps m.i. toch ook al wel genoeg in zich om een degelijke dvd-beeldkwaliteit te leveren. En van het prijsverschil kan ik makkelijk nog de aparte remote van 99 euro bijkopen, evenals een extra batterijtje en een 32 of 64 gb-geheugenkaart.
Dus, eigenlijk is mijn vraag nu : zijn er hier nog van die arme sukkelaars zoals ik die zich hebben beperkt tot de Hero 3 White, en zo ja : welke zijn jullie bevindingen van deze camera ? Zou je de aankoop overdoen of niet ? En wat mag ik eigenlijk verstaan onder de “assorted mounts and hardware” die bij de camera geleverd worden, welke montagespullen zitten er dus standaard bij (en welke heb je eventueel nog apart bijgekocht) ?
En dan ietske voor de video-techneuten : wat is – in mensentaal – het feitelijke verschil tussen PAL en NTSC ? Moet ik hiermee rekening houden bij aankoop van de camera en speelt het een rol tijdens het filmen en nadien bij het monteren (met iMovie op een MacBook) ?

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
IB1

Re: Gopro Hero 3 : Black or White ?

Bericht door IB1 »

Omwille van het niet zo grote verschil gaan de meesten voor de black, zeker als je de toebehoren erbij rekent.

Ik heb mijn gopro gekocht voornamelijk voor het sporten, als het alleen voor de moto was geweest had ik een kleiner toestel gekocht.

De Black verbruikt meer batterij (met battery back pack kom ik aan 90 tot 120 min opname), maar heeft ook een betere lichtkwaliteit bij weinig licht.

Ik film altijd in 720/60 (denk dat het NTSC is).

Met de white kan je goedkopere geheugenkaarten gebruiken denk ik.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mil

Bericht door Mil »

30 fps is niet genoeg op de motor.
Bij schokken gaat het beeld 'zweven'.
Ik zou niet voor de white gaan, dan liever de Hero 2.
En zoals je zegt, de silver met afstandsbediening kost evenveel als de black- versie waar de afstandsbediening inclusief is.
Ik heb de black en zou er terug voor kiezen.
Maar ja, hij dient ook als onderwater camera en dan is het verschil met de anderen toch wel aanzienlijk.
Leven is het meervoud van lef...
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Hier in Europa gebruiken we PAL
USA en andere NTSC, wat ik me nog herinner van in mijn hobby cameraman periode is dat NTSC al schertsend Never the same colour werd genoemd, anyway is hier op ons contigent niet aan de orde.

Waar je buiten je prijsvergelijking toch rekening moet mee houden is het bewerken en monteren, ikzelf ben jaren beziggeweest als amateurcineast maar wegens gezin en werk is dit al enkele jaren verleden tijd, maar het interesseert me nog steeds.
Ik ken -tig mensen die thuis allen een videocamera hebben liggen, stof te vergaren...enkele jaren geleden hadden we allemaal een videocamera...ooit eengezellig avondje met vrienden meegemaakt die je uw ongemonteerde vakantiefilm hebben -geeuw- getoond, geen montage, geen extra sonorisatie, pompen ( aka zoom in en zoom uit en zoom in en...) om dan nog maar van de cameratechniek en compo te zwijgen ???
Bijvoorbeeld, van 60' raw beeldmateriaal blijft na montage nog een goede 5 a 10min materiaal over, dan sonorisatie, kleurbewerking, enkele effecten, generiek...is een klusje hoor !

Wel, zo zijn er eveneens GoPro eigenaars die er tegenop zien om te gaan monteren, in Full HD resolutie heb je toch wat deftige rekenkracht nodig wil het wat vloeiend werken en dan liefst ook de software...en hou er rekening mee dat je gezinsleden en of vrienden na enkele Alpencols zouden durven vragen of de BBQ ondertussen al warm is :mrgreen:

Maar als dit je koude kleren niet raakt is het ook geen probleem...tip...er staan op de 2e hands sites al heel wat van die spullen te koop, zeker GoPro Hero 2's waar je zeker al mooie dingen mee kunt doen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
p@rick

Bericht door p@rick »

So far allen bedankt voor de interessante feedback en tips.
Ziet er dus naar uit dat de Hero 3 White toch niet direct de beste keuze zou zijn, dus eerder - minstens - de Silver die echter met aparte remote control evenveel kost dan de Black. Bij die 449 euro komen dan nog wat extra's bij zoals sd-kaart, eventueel extra batterijtje enz...
Vanavond echter een Belgische aanbieding gezien waar de erg complete AEE wordt aangeboden aan een heel scherpe 299 euro... De periode van twijfelen is daardoor (niettegenstaande de ietwat mindere beeldkwaliteit) precies nog niet voorbij :wink:
Zitten er hier trouwens AEE-gebruikers op het forum die hun ervaringen willen delen ?
Greetz,

P@trick
p@rick

Bericht door p@rick »

Weet er trouwens iemand waar je (in Belgie, Vlaanderen, liefst driehoek Sint-Niklaas/Antwerpen/Mechelen) je de "Motorsport" versie van de GoPro Hero 3 Black Edition kan kopen ? Deze komt natuurlijk grotendeels overeen met de Outdoor-versie doch wordt geleverd met andere montagehulpstukken.
In Hulst ligt de Motorsport-versie gewoon en aan dezelfde prijs in de winkel, maar daar krijg je jammer genoeg een jaartje minder waarborg dan hier :-(
Greetz,

P@trick
Werner Von C.
Contacteer:

Patrick => http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme?ut ... 4708584448" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick

Bericht door p@rick »

(s)Campi Di Pampi schreef:Patrick => http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme?ut ... 4708584448" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanx !!! Niet lang getwijfeld, ineens besteld...
Greetz,

P@trick
Geert I

Bericht door Geert I »

Ik ben reeds enkele jaren gebruiker van de Gopro HD-camera en ben er erg tevreden over! De beeldkwaliteit is inderdaad erg goed en kan gemakkelijk worden verwerkt, mits een degelijk video-bewerkingsprogramma! Vroeger gebruikte ik Pinaccle, maar na menig problemen ( vastlopen tijdens het renderen) ben ik dan overgeschakeld naar Adobe Premiere Elements met goed resultaat!
Het is zéker nodig om uw opnames te bewerken tot een kort en krachtig filmpje, dat aantrekkelijk is voor uw kijkers, want niets gaat vlugger vervelen dan een lange scene, waarin je enkel asfalt en bomen ziet passeren! En ja, het doet soms pijn om minuten film te moeten wegsnijden, maar het maakt het resultaat alleen maar boeiender om naar te kijken! Veel succes gewenst!
Werner Von C.
Contacteer:

p@rick schreef:
(s)Campi Di Pampi schreef:Patrick => http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme?ut ... 4708584448" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's timing hé ?!

PS ik koop daar ook wel eens spul, zeer betrouwbaar dus niet ongerust maken ;-)
p@rick

Bericht door p@rick »

(s)Campi Di Pampi schreef:
p@rick schreef:
Da's timing hé ?!

PS ik koop daar ook wel eens spul, zeer betrouwbaar dus niet ongerust maken ;-)
Inderdaad, kon niet beter uitkomen...
Heb na jouw tip even gegoogeld naar ervaringen met die website, en 't klonk toch allemaal positief, vandaar dus ook geen seconde langer getwijfeld.
Greetz,

P@trick
costerke

Bericht door costerke »

Hier is een link waarop je verschillende camera's kan zien
die dezelfde opnames hebben gemaakt. http://bit.ly/12VaY8k" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten Rudy.

Ps P@rick, denk wel dat je een goede keuze gemaakt hebt.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
jakke

Bericht door jakke »

Dus! Filmkes van de reis binnenkort!! 8-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

jakke schreef:Dus! Filmkes van de reis binnenkort!! 8-)
Is wel de bedoeling ja....
Greetz,

P@trick
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Gopro hero 3 en andere, en zeker onderdelen (assecoires) zijn ook te koop bij Adventure.
Dus zowat overal te vinden in België.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
p@rick

Bericht door p@rick »

hla schreef:Gopro hero 3 en andere, en zeker onderdelen (assecoires) zijn ook te koop bij Adventure.
Dus zowat overal te vinden in België.
Daar hebben ze inderdaad een aantal accessoires. En als ze het daar niet hebben zijn er nog andere mogelijkheden zoals bv. de webshop van Coolblue (indien in voorraad én voor middernacht besteld = 's anderendaags gratis aan huis geleverd).
Greetz,

P@trick
Plaats reactie