K1600GT(L) vol vermogen?
Moderator: GVN
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
K1600GT(L) vol vermogen?
Heb mij de vraag gesteld of het nodig is om op vol vermogen te laten zetten.
Zijn er hier die in "toegeknepen versie" blijven rijden?
Groeten Rudy.
Zijn er hier die in "toegeknepen versie" blijven rijden?
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Ik heb alleen maar met vol vermogen gereden. Ik zou niet weten waarom je voor minder zou kiezen als het niet hoeft. En voor de mindere weersomstandigheden hebben we de 'rain'-mode.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Tja, ik weet het . Het was maar een vraag. Voor mij persoonlijk rijd ie in toegeknepen versie al®win schreef:Ik heb alleen maar met vol vermogen gereden. Ik zou niet weten waarom je voor minder zou kiezen als het niet hoeft. En voor de mindere weersomstandigheden hebben we de 'rain'-mode.
heel goed zowel in het optrekken vanuit stilstand en doortrekken vanaf bv. 40,60 en 80km/u,
zelfs met het vrouwke erbij op. Ik ben zelfs nog niet boven de 4000 omwentelingen geweest bij
het inrijden van de motor. Heb afspraak gemaakt bij de daeler voor 1000km onderhoud...... En loszetten
vroegen ze er direct bij. Heb ja gezegd. Zal hier mijn bevindingen wel neerpennen.
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 17 feb 2012, 17:35
- Woonplaats: Aartselaar
- Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Tja, ik weet het . Het was maar een vraag. Voor mij persoonlijk rijd ie in toegeknepen versie al
heel goed zowel in het optrekken vanuit stilstand en doortrekken vanaf bv. 40,60 en 80km/u,
zelfs met het vrouwke erbij op. Ik ben zelfs nog niet boven de 4000 omwentelingen geweest bij
het inrijden van de motor. Heb afspraak gemaakt bij de daeler voor 1000km onderhoud...... En loszetten
vroegen ze er direct bij. Heb ja gezegd. Zal hier mijn bevindingen wel neerpennen.
Groeten Rudy.[/quote]
U hebt een geknepen motor gekocht. Denk eraan dat je BIV en verzekering hebt betaald voor deze geknepen versie. Als U de motor op volle kracht laat instellen, U een vorm van fiscale fraude pleegt, plus dat wanneer je een ongeluk, hopelijk nooit, tegenkomt en de verzekering kan bewijzen dat de motor is opgedreven, deze niet moet betalen. Denk nu niet dat de verzekeringen geen motor gegevens kan achterhalen. Ze hebben ondertussen ook wel de specialisten in dienst.
heel goed zowel in het optrekken vanuit stilstand en doortrekken vanaf bv. 40,60 en 80km/u,
zelfs met het vrouwke erbij op. Ik ben zelfs nog niet boven de 4000 omwentelingen geweest bij
het inrijden van de motor. Heb afspraak gemaakt bij de daeler voor 1000km onderhoud...... En loszetten
vroegen ze er direct bij. Heb ja gezegd. Zal hier mijn bevindingen wel neerpennen.
Groeten Rudy.[/quote]
U hebt een geknepen motor gekocht. Denk eraan dat je BIV en verzekering hebt betaald voor deze geknepen versie. Als U de motor op volle kracht laat instellen, U een vorm van fiscale fraude pleegt, plus dat wanneer je een ongeluk, hopelijk nooit, tegenkomt en de verzekering kan bewijzen dat de motor is opgedreven, deze niet moet betalen. Denk nu niet dat de verzekeringen geen motor gegevens kan achterhalen. Ze hebben ondertussen ook wel de specialisten in dienst.
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Sinds de BIV vlaams geworden is gelden er heel andere tarieven (voor wie in vlaanderen woont natuurlijk) , de uitstoot is veel belangrijker geworden en het vermogen minder belangrijk. Best even nakijken of het uberhaupt veel verschil maakt. Maar fiscaal klopt je verhaalBeemerke Beem schreef: U hebt een geknepen motor gekocht.... Als U de motor op volle kracht laat instellen, U een vorm van fiscale fraude pleegt....
Dat is dus dikke zever (in dit geval) want de verzekeringspremie gaat mee met het cc. Vanaf +500 cc betaal je de volle pot , 10 - 100 of 1000 pk maakt geen zak meer uit. Een ander verhaal dan wanneer je een brommer zou opdrijven of een GTI motor in een golf dieseltje zou hangen , zonder de verzekering in te lichten . Waarschijnlijk komt uw (indianen)verhaal uit die richting....Beemerke Beem schreef: .... plus dat wanneer je een ongeluk, hopelijk nooit, tegenkomt en de verzekering kan bewijzen dat de motor is opgedreven, deze niet moet betalen....
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Tsja, wat dan met een aftermarket uitlaat, niet gehomologeerde banden, goodies allerhande, speciale luchtfilters ...heiliger dan de paus, jajacosterke schreef:U hebt een geknepen motor gekocht. Denk eraan dat je BIV en verzekering hebt betaald voor deze geknepen versie. Als U de motor op volle kracht laat instellen, U een vorm van fiscale fraude pleegt, plus dat wanneer je een ongeluk, hopelijk nooit, tegenkomt en de verzekering kan bewijzen dat de motor is opgedreven, deze niet moet betalen. Denk nu niet dat de verzekeringen geen motor gegevens kan achterhalen. Ze hebben ondertussen ook wel de specialisten in dienst.Beemerke Beem schreef:Tja, ik weet het . Het was maar een vraag. Voor mij persoonlijk rijd ie in toegeknepen versie al
heel goed zowel in het optrekken vanuit stilstand en doortrekken vanaf bv. 40,60 en 80km/u,
zelfs met hetz vrouwke erbij op. Ik ben zelfs nog niet boven de 4000 omwentelingen geweest bij
het inrijden van de motor. Heb afspraak gemaakt bij de daeler voor 1000km onderhoud...... En loszetten
vroegen ze er direct bij. Heb ja gezegd. Zal hier mijn bevindingen wel neerpennen.
Groeten Rudy.

Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Klopt perfect. Verzekeringspremie wordt bij een motorfiets bepaald op de cc (en de leeftijd van de bestuurder en de plaats waar je woont, en eventueel hoeveel kilometers per jaar je rijdt) en nooit op het aantal pk'sst1100 schreef:Beemerke Beem schreef:
Dat is dus dikke zever (in dit geval) want de verzekeringspremie gaat mee met het cc. Vanaf +500 cc betaal je de volle pot , 10 - 100 of 1000 pk maakt geen zak meer uit. Een ander verhaal dan wanneer je een brommer zou opdrijven of een GTI motor in een golf dieseltje zou hangen , zonder de verzekering in te lichten . Waarschijnlijk komt uw (indianen)verhaal uit die richting....
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Hoe komt het dan dat ik meer betaal voor mijn GSa 2008 met 105 Pk
dan voor mijn GS 2004 met 100 PK ?
dan voor mijn GS 2004 met 100 PK ?
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Dat vraag je best eens aan je makelaar Harald. De mijne heeft me gezegd dat mijn premie gebaseerd is op de cylinderinhoud in niet op de pk's.Harald schreef:Hoe komt het dan dat ik meer betaal voor mijn GSa 2008 met 105 Pk
dan voor mijn GS 2004 met 100 PK ?
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Harald, uwe GSA is duurder in aankoop is dan Uwe Gs.Harald schreef:Hoe komt het dan dat ik meer betaal voor mijn GSa 2008 met 105 Pk
dan voor mijn GS 2004 met 100 PK ?
Het gaat hier over het te verzekeren bedrag op Uw aankoopfaktuur.
Mijn wederhelft werkt in de verzekeringen, en wat ze daar nodig hebben is,
1/ aankoopfaktuur om de totale waarde van de motor te verzekeren (cataloguswaarde + opties).
2/ Merk, type, chassisnr. en cilinderinhoud.
Ze kijken daar NIET naar de kilowatt en PK's van de motor.
Voor de Fiscale inschrijving is een ander paar mouwen; maar ja "welke Belg foefelt" er nu niet.

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Merci Costerke, heb iets bijgeleerd. 

-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Graag gedaan,Harald schreef:Merci Costerke, heb iets bijgeleerd.

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
U hebt een geknepen motor gekocht. Denk eraan dat je BIV en verzekering hebt betaald voor deze geknepen versie. Als U de motor op volle kracht laat instellen, U een vorm van fiscale fraude pleegt, plus dat wanneer je een ongeluk, hopelijk nooit, tegenkomt en de verzekering kan bewijzen dat de motor is opgedreven, deze niet moet betalen. Denk nu niet dat de verzekeringen geen motor gegevens kan achterhalen. Ze hebben ondertussen ook wel de specialisten in dienst.[/quote]Beemerke Beem schreef:Tja, ik weet het . Het was maar een vraag. Voor mij persoonlijk rijd ie in toegeknepen versie al
heel goed zowel in het optrekken vanuit stilstand en doortrekken vanaf bv. 40,60 en 80km/u,
zelfs met het vrouwke erbij op. Ik ben zelfs nog niet boven de 4000 omwentelingen geweest bij
het inrijden van de motor. Heb afspraak gemaakt bij de daeler voor 1000km onderhoud...... En loszetten
vroegen ze er direct bij. Heb ja gezegd. Zal hier mijn bevindingen wel neerpennen.
Groeten Rudy.
Niet altijd correct ! Immers niet alle verzekeringen vragen of je een verminderde of full version hebt ! Dus op het vlak van de verzekering is er niet altijd een probleem. Nuancering dus !
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
Mijn verzekering vraagt niet naar de aankoopfactuur. Enkel cc's zijn van belang, onder of boven 450 cc maakt voor hun een verschil in premie. Pk's hebben ook geen belang.costerke schreef:Harald, uwe GSA is duurder in aankoop is dan Uwe Gs.Harald schreef:Hoe komt het dan dat ik meer betaal voor mijn GSa 2008 met 105 Pk
dan voor mijn GS 2004 met 100 PK ?
Het gaat hier over het te verzekeren bedrag op Uw aankoopfaktuur.
Mijn wederhelft werkt in de verzekeringen, en wat ze daar nodig hebben is,
1/ aankoopfaktuur om de totale waarde van de motor te verzekeren (cataloguswaarde + opties).
2/ Merk, type, chassisnr. en cilinderinhoud.
Ze kijken daar NIET naar de kilowatt en PK's van de motor.
Voor de Fiscale inschrijving is een ander paar mouwen; maar ja "welke Belg foefelt" er nu niet.![]()
Groeten Rudy.
Maar er zijn inderdaad verzekeringen die naar de aankoopfactuur vragen om de premie te berekenen, hoewel dat mijns inziens enkel nut heeft als je een omnium neemt. Ze doen dit om de premie kunstmatig op te drijven. Na een 7-tal keren veranderd te hebben van verzekering kom je daar dan achter natuurlijk.
Moraal van het verhaal.....zoek de juiste verzekering, met een geknepen versie of niet.
Re: K1600GT(L) vol vermogen?
ik heb omnium genomen en dan geld inderdaad de prijs op factuur zonder de BTW.
Mocht ik PK verzekering moeten betalen met die 212PK dat zou schoon zijn. Kan ik me ne nieuwe kopen voor die prijs denk ik.
J
Mocht ik PK verzekering moeten betalen met die 212PK dat zou schoon zijn. Kan ik me ne nieuwe kopen voor die prijs denk ik.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........