K1600GT(L) vol vermogen?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door costerke »

Heb mij de vraag gesteld of het nodig is om op vol vermogen te laten zetten.
Zijn er hier die in "toegeknepen versie" blijven rijden?

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
®win
Berichten: 2297
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door ®win »

Ik heb alleen maar met vol vermogen gereden. Ik zou niet weten waarom je voor minder zou kiezen als het niet hoeft. En voor de mindere weersomstandigheden hebben we de 'rain'-mode.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door costerke »

®win schreef:Ik heb alleen maar met vol vermogen gereden. Ik zou niet weten waarom je voor minder zou kiezen als het niet hoeft. En voor de mindere weersomstandigheden hebben we de 'rain'-mode.
Tja, ik weet het . Het was maar een vraag. Voor mij persoonlijk rijd ie in toegeknepen versie al
heel goed zowel in het optrekken vanuit stilstand en doortrekken vanaf bv. 40,60 en 80km/u,
zelfs met het vrouwke erbij op. Ik ben zelfs nog niet boven de 4000 omwentelingen geweest bij
het inrijden van de motor. Heb afspraak gemaakt bij de daeler voor 1000km onderhoud...... En loszetten
vroegen ze er direct bij. Heb ja gezegd. Zal hier mijn bevindingen wel neerpennen.

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Beemerke Beem
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 feb 2012, 17:35
Woonplaats: Aartselaar
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door Beemerke Beem »

Tja, ik weet het . Het was maar een vraag. Voor mij persoonlijk rijd ie in toegeknepen versie al
heel goed zowel in het optrekken vanuit stilstand en doortrekken vanaf bv. 40,60 en 80km/u,
zelfs met het vrouwke erbij op. Ik ben zelfs nog niet boven de 4000 omwentelingen geweest bij
het inrijden van de motor. Heb afspraak gemaakt bij de daeler voor 1000km onderhoud...... En loszetten
vroegen ze er direct bij. Heb ja gezegd. Zal hier mijn bevindingen wel neerpennen.

Groeten Rudy.[/quote]

U hebt een geknepen motor gekocht. Denk eraan dat je BIV en verzekering hebt betaald voor deze geknepen versie. Als U de motor op volle kracht laat instellen, U een vorm van fiscale fraude pleegt, plus dat wanneer je een ongeluk, hopelijk nooit, tegenkomt en de verzekering kan bewijzen dat de motor is opgedreven, deze niet moet betalen. Denk nu niet dat de verzekeringen geen motor gegevens kan achterhalen. Ze hebben ondertussen ook wel de specialisten in dienst.
st1100
Berichten: 949
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door st1100 »

Beemerke Beem schreef: U hebt een geknepen motor gekocht.... Als U de motor op volle kracht laat instellen, U een vorm van fiscale fraude pleegt....
Sinds de BIV vlaams geworden is gelden er heel andere tarieven (voor wie in vlaanderen woont natuurlijk) , de uitstoot is veel belangrijker geworden en het vermogen minder belangrijk. Best even nakijken of het uberhaupt veel verschil maakt. Maar fiscaal klopt je verhaal
Beemerke Beem schreef: .... plus dat wanneer je een ongeluk, hopelijk nooit, tegenkomt en de verzekering kan bewijzen dat de motor is opgedreven, deze niet moet betalen....
Dat is dus dikke zever (in dit geval) want de verzekeringspremie gaat mee met het cc. Vanaf +500 cc betaal je de volle pot , 10 - 100 of 1000 pk maakt geen zak meer uit. Een ander verhaal dan wanneer je een brommer zou opdrijven of een GTI motor in een golf dieseltje zou hangen , zonder de verzekering in te lichten . Waarschijnlijk komt uw (indianen)verhaal uit die richting....
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door demito »

costerke schreef:
Beemerke Beem schreef:Tja, ik weet het . Het was maar een vraag. Voor mij persoonlijk rijd ie in toegeknepen versie al
heel goed zowel in het optrekken vanuit stilstand en doortrekken vanaf bv. 40,60 en 80km/u,
zelfs met hetz vrouwke erbij op. Ik ben zelfs nog niet boven de 4000 omwentelingen geweest bij
het inrijden van de motor. Heb afspraak gemaakt bij de daeler voor 1000km onderhoud...... En loszetten
vroegen ze er direct bij. Heb ja gezegd. Zal hier mijn bevindingen wel neerpennen.

Groeten Rudy.
U hebt een geknepen motor gekocht. Denk eraan dat je BIV en verzekering hebt betaald voor deze geknepen versie. Als U de motor op volle kracht laat instellen, U een vorm van fiscale fraude pleegt, plus dat wanneer je een ongeluk, hopelijk nooit, tegenkomt en de verzekering kan bewijzen dat de motor is opgedreven, deze niet moet betalen. Denk nu niet dat de verzekeringen geen motor gegevens kan achterhalen. Ze hebben ondertussen ook wel de specialisten in dienst.
Tsja, wat dan met een aftermarket uitlaat, niet gehomologeerde banden, goodies allerhande, speciale luchtfilters ...heiliger dan de paus, jaja :roll:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Flat Twin Power

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door Flat Twin Power »

st1100 schreef:
Beemerke Beem schreef:
Dat is dus dikke zever (in dit geval) want de verzekeringspremie gaat mee met het cc. Vanaf +500 cc betaal je de volle pot , 10 - 100 of 1000 pk maakt geen zak meer uit. Een ander verhaal dan wanneer je een brommer zou opdrijven of een GTI motor in een golf dieseltje zou hangen , zonder de verzekering in te lichten . Waarschijnlijk komt uw (indianen)verhaal uit die richting....
Klopt perfect. Verzekeringspremie wordt bij een motorfiets bepaald op de cc (en de leeftijd van de bestuurder en de plaats waar je woont, en eventueel hoeveel kilometers per jaar je rijdt) en nooit op het aantal pk's
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door Harald »

Hoe komt het dan dat ik meer betaal voor mijn GSa 2008 met 105 Pk
dan voor mijn GS 2004 met 100 PK ?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Flat Twin Power

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door Flat Twin Power »

Harald schreef:Hoe komt het dan dat ik meer betaal voor mijn GSa 2008 met 105 Pk
dan voor mijn GS 2004 met 100 PK ?
Dat vraag je best eens aan je makelaar Harald. De mijne heeft me gezegd dat mijn premie gebaseerd is op de cylinderinhoud in niet op de pk's.
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door costerke »

Harald schreef:Hoe komt het dan dat ik meer betaal voor mijn GSa 2008 met 105 Pk
dan voor mijn GS 2004 met 100 PK ?
Harald, uwe GSA is duurder in aankoop is dan Uwe Gs.
Het gaat hier over het te verzekeren bedrag op Uw aankoopfaktuur.
Mijn wederhelft werkt in de verzekeringen, en wat ze daar nodig hebben is,
1/ aankoopfaktuur om de totale waarde van de motor te verzekeren (cataloguswaarde + opties).
2/ Merk, type, chassisnr. en cilinderinhoud.
Ze kijken daar NIET naar de kilowatt en PK's van de motor.
Voor de Fiscale inschrijving is een ander paar mouwen; maar ja "welke Belg foefelt" er nu niet. :?:

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door Harald »

Merci Costerke, heb iets bijgeleerd. ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door costerke »

Harald schreef:Merci Costerke, heb iets bijgeleerd. ;-)
Graag gedaan, :wink:

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door frederik »

Beemerke Beem schreef:Tja, ik weet het . Het was maar een vraag. Voor mij persoonlijk rijd ie in toegeknepen versie al
heel goed zowel in het optrekken vanuit stilstand en doortrekken vanaf bv. 40,60 en 80km/u,
zelfs met het vrouwke erbij op. Ik ben zelfs nog niet boven de 4000 omwentelingen geweest bij
het inrijden van de motor. Heb afspraak gemaakt bij de daeler voor 1000km onderhoud...... En loszetten
vroegen ze er direct bij. Heb ja gezegd. Zal hier mijn bevindingen wel neerpennen.

Groeten Rudy.
U hebt een geknepen motor gekocht. Denk eraan dat je BIV en verzekering hebt betaald voor deze geknepen versie. Als U de motor op volle kracht laat instellen, U een vorm van fiscale fraude pleegt, plus dat wanneer je een ongeluk, hopelijk nooit, tegenkomt en de verzekering kan bewijzen dat de motor is opgedreven, deze niet moet betalen. Denk nu niet dat de verzekeringen geen motor gegevens kan achterhalen. Ze hebben ondertussen ook wel de specialisten in dienst.[/quote]

Niet altijd correct ! Immers niet alle verzekeringen vragen of je een verminderde of full version hebt ! Dus op het vlak van de verzekering is er niet altijd een probleem. Nuancering dus !
Alain48
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:08

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door Alain48 »

costerke schreef:
Harald schreef:Hoe komt het dan dat ik meer betaal voor mijn GSa 2008 met 105 Pk
dan voor mijn GS 2004 met 100 PK ?
Harald, uwe GSA is duurder in aankoop is dan Uwe Gs.
Het gaat hier over het te verzekeren bedrag op Uw aankoopfaktuur.
Mijn wederhelft werkt in de verzekeringen, en wat ze daar nodig hebben is,
1/ aankoopfaktuur om de totale waarde van de motor te verzekeren (cataloguswaarde + opties).
2/ Merk, type, chassisnr. en cilinderinhoud.
Ze kijken daar NIET naar de kilowatt en PK's van de motor.
Voor de Fiscale inschrijving is een ander paar mouwen; maar ja "welke Belg foefelt" er nu niet. :?:

Groeten Rudy.
Mijn verzekering vraagt niet naar de aankoopfactuur. Enkel cc's zijn van belang, onder of boven 450 cc maakt voor hun een verschil in premie. Pk's hebben ook geen belang.
Maar er zijn inderdaad verzekeringen die naar de aankoopfactuur vragen om de premie te berekenen, hoewel dat mijns inziens enkel nut heeft als je een omnium neemt. Ze doen dit om de premie kunstmatig op te drijven. Na een 7-tal keren veranderd te hebben van verzekering kom je daar dan achter natuurlijk.
Moraal van het verhaal.....zoek de juiste verzekering, met een geknepen versie of niet.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: K1600GT(L) vol vermogen?

Bericht door J »

ik heb omnium genomen en dan geld inderdaad de prijs op factuur zonder de BTW.
Mocht ik PK verzekering moeten betalen met die 212PK dat zou schoon zijn. Kan ik me ne nieuwe kopen voor die prijs denk ik.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie