NIET ZO LEUK OP MIJNE NIEUWE GS
Moderator: GVN
-
de Pierre
- Contacteer:
NIET ZO LEUK OP MIJNE NIEUWE GS
In februari dit jaar kocht ik mijne vierde GS. Een bewuste keus,want ik kocht èèn v de laatste luchtgekoelde.
Financiële voordeel : een Full Option voor ongeveer de basisprijs v de LC.
Moest ik vandaag de kans krijgen mijn keus te herzien dan zou ik het financieel voordeel achterwege laten.
De GS, 2012, beresterk , vlot in al wat hij aankan , maar wel spijtig dat de stille kracht van mijn vorige GS-kes, bij geen kanten kan vergeleken worden.
Nieuwe helm aangeschaft, stopsels in de oren : Verdomme : pruttel de pruttel ik blijf hem horen en dat stoort MIJ geweldig.
Financiële voordeel : een Full Option voor ongeveer de basisprijs v de LC.
Moest ik vandaag de kans krijgen mijn keus te herzien dan zou ik het financieel voordeel achterwege laten.
De GS, 2012, beresterk , vlot in al wat hij aankan , maar wel spijtig dat de stille kracht van mijn vorige GS-kes, bij geen kanten kan vergeleken worden.
Nieuwe helm aangeschaft, stopsels in de oren : Verdomme : pruttel de pruttel ik blijf hem horen en dat stoort MIJ geweldig.
Re: NIET ZO LEUK OP MIJNE NIEUWE GS
Kan je er de ruit van de GSA niet op monteren ?
En mijnheer BMW heeft nog zo zijn best gedaan om de R1200GS wat stoerder te laten klinken !
Je bent niet de enige die er klachten over heeft, ik herinner me al eerdere topics over dit onderwerp op het forum.
Je bent niet de enige die er klachten over heeft, ik herinner me al eerdere topics over dit onderwerp op het forum.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
bmwfreakske
Ik had hetzelfde probleem, ik heb een uitlaat van 2005 geplaatst met aangepaste aansluiting..
Andalousie 09/2018
Oeps, verkeerd begrepen, dacht dat het over het windgebulder ging...Beemer schreef:Kan je er de ruit van de GSA niet op monteren ?
Tip: koop u een aftermarket GPR Furore uitlaat... Ik had me deze zwarte uitlaat in de eerste plaats aangekocht voor het esthetische (triple black) maar had wel gedacht dat deze luider ging zijn dan de standaard uitlaat. Niet dus, zelfs met 1 van de 2 DB killers verwijderd is deze nog steeds stiller als de originele
Ik denk dat met de 2 DB killers gemonteerd, ge de GS helemaal niet meer gaat horen
http://www.youtube.com/watch?v=WaFLSV-Pf8c Ge moogt ook altijd eens 'live" komen luisteren....
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
Ik heb totaal geen last van het nieuwe geluid en het klinkt wat stoerder dan mijn R1100R.
Zal wel met smaak te maken hebben, neem ik aan.
Heerlijk pruttelen onderin, toch??
Zal wel met smaak te maken hebben, neem ik aan.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
GSA1200 DRIVER
Ik rijd met een GSA 2012 en op lange ritten vind ik het soms ook wel storend, Maar ik kan er mee leven.
Vandaag in Slenaken (Nederland) controle gehad door politie en RDW alles gecontroleerd zelfs de DB's in stilstand tegen 3900 t/min 94 DB maar de mensen van de RDW kende reeds het probleem bij de Twin Cam Boxermotor. fabrieksopgave bij zelfde toerental 92 DB
Groetjes
Marc
Vandaag in Slenaken (Nederland) controle gehad door politie en RDW alles gecontroleerd zelfs de DB's in stilstand tegen 3900 t/min 94 DB maar de mensen van de RDW kende reeds het probleem bij de Twin Cam Boxermotor. fabrieksopgave bij zelfde toerental 92 DB
Groetjes
Marc
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
Voor mij het zelfde, ik ben er zeer tevreden mee , een ware verademing. Eindelijk weer rust op de motor......bmwfreakske schreef:Ik had hetzelfde probleem, ik heb een uitlaat van 2005 geplaatst met aangepaste aansluiting..
-
Man in Black
[quote="GSA1200 DRIVER"]Ik rijd met een GSA 2012 en op lange ritten vind ik het soms ook wel storend, Maar ik kan er mee leven.
Waarom controle? Zomaar aangehouden?
Waarom controle? Zomaar aangehouden?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
de Pierre
- Contacteer:
Ja ja duidelijk NIET de pruttel in de buik hè !jakke schreef:Ik heb totaal geen last van het nieuwe geluid en het klinkt wat stoerder dan mijn R1100R.
Zal wel met smaak te maken hebben, neem ik aan.![]()
Dat hoorde je toch ook al voor j'm kocht he...
Daar zou ik ook een hekel aan hebben!!de Pierre schreef: Ja ja duidelijk NIET de pruttel in de buik hè !
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Zo vanzelfsprekend lijkt me die conclusie niet. TS schrijft dat hij weloverwogen zijn 4de GS kocht, ik kan me inbeelden dat hij dan niet zo nodig een proefrit moest. En doorgaans staan die dingen er nogal stilletjes bij wanneer je ze gewoon in de showroom gaat bekijken.Danny schreef:Dat hoorde je toch ook al voor j'm kocht he...
Bob
BMW heeft er wel iets van geleerd want de nieuwe zijn weer een stukje stiller. Wat niet wegneemt dat die oorverdovend kan zijn als je volgas in 1e vertrekt in een kleine tunnel. 
Eentje met 2 wielen en een stuur.
en als je dan een testrit gaat doen, zijn dat meestal modellen met wat extra's op gemonteerd,
zoals Accrapo, Boss en andere toestanden.
zoals Accrapo, Boss en andere toestanden.
Ik begrijp het ongenoegen, ik heb een 2007, en als vervangmoto een triple Black gekregen...
Rijdt beter, pittiger maar steeds lawaai van de uitlaat,
...
Met de mijne hoor ik enkel motor en wind, uitlaat ni echt....
Rijdt beter, pittiger maar steeds lawaai van de uitlaat,
I like my bike!!
-
de Pierre
- Contacteer:
Dit heb je mooi samengevat : waarom zou ik een vierde GS gaan testrijden als ik er al drie voordien had?Den Dirk schreef:Ik begrijp het ongenoegen, ik heb een 2007, en als vervangmoto een triple Black gekregen...
Rijdt beter, pittiger maar steeds lawaai van de uitlaat,![]()
...
Dus ik deed het niet bij de aankoop.
Tenandere bij bestellen bleek al gauw dat er rond die tijd ,02/2013, niet meer zoveel nieuwe luchtgekoelde GS-kes als nog beschikbaar waren.
Niet getreurd of geklaagd het is een beer v een moto - die overèènkomt met MIJN verlangen , die ik er van verwachtte.
Enkel aan het gerommel en geroffel v de uitlaat dien ik nog te wennen.
Zoem zoem V D MOTOR is vervangen door een klapper de klap v d uitlaat : het MOET wennen !
Ikke,
-
de Pierre
- Contacteer:
Luid op mee zingen ?Den Dirk schreef:Oordopkes??
Ikke,
Heeft ie al. Staat in z'n eerste berichtje.Den Dirk schreef:Oordopkes??
Bob
een stillere 2006 ruilen tegen de jouwe 
ik vond de nieuwe net leuker klinken. maar zoals je zegt, steekt mss tegen na een paar uurtjes
ik vond de nieuwe net leuker klinken. maar zoals je zegt, steekt mss tegen na een paar uurtjes
-
Man in Black
Ik vind het persoonlijk veiliger als je een motor hoort aankomen, tuurlijk binnen de perken.
Een motor moet je horen, is deel van de fun van motorrijden.
Een motor moet je horen, is deel van de fun van motorrijden.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Ik reed een tijdje terug ook eens met een 2010 met std uitlaat, die is stukken luider dan mijn 2008 met een Laser duotech
hier is een draadje op het advrider forum over de uitlaat van de 2010:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=664046" onclick="window.open(this.href);return false;
op de laatste pagina's staat ergens een link naar een verlengstuk dat op de bestaande demper kan geplaatst worden die voor extra demping zorgt
mottig als de nacht, maar bon...
link: http://www.excelcyclewerkes.com/index_files/Page612.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
hier is een draadje op het advrider forum over de uitlaat van de 2010:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=664046" onclick="window.open(this.href);return false;
op de laatste pagina's staat ergens een link naar een verlengstuk dat op de bestaande demper kan geplaatst worden die voor extra demping zorgt
mottig als de nacht, maar bon...
link: http://www.excelcyclewerkes.com/index_files/Page612.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS LC
Of je 'm nu proefreed of niet heel 't internet staat er vol van, enneh ik koop geen ding van 18000€ zonder 't eens eerst te bekijken.
't Is toch niet omdat je al 4 volkwagens had dat je maar moet veronderstellen dat de volgende helemaal 't zelfde is.
BMW heeft nu eens een alternatief voor de al 't gezaag over 't ontbreken van een flinke roffel in de uitlaat en dan is 't weer te luid, van mij mag ie ook stiller maar 't is nu eenmaal zo. 't is nog altijd genen Harley he.
Ik stel me soms de vraag wanneer ne mens is content is, ge kunt nie geloven hoeveel 1200GS(a) rijders pré 2010 een aftermarkt demper hadden voor een voller geluid en een roffel in de uitlaat. Is 't dan eens af fabriek en nog binnen de voorziene normen dan is 't ook weer niet goed...
Moeilijk zenne ne motor bouwen die voor iedereen licht, stil, snel, laag, handelbaar, zuinig, lang, kort, sterk, betaalbaar genoeg is...
dus er een andere pot onder met een verloop en 't probleem is opgelost!
't Is toch niet omdat je al 4 volkwagens had dat je maar moet veronderstellen dat de volgende helemaal 't zelfde is.
BMW heeft nu eens een alternatief voor de al 't gezaag over 't ontbreken van een flinke roffel in de uitlaat en dan is 't weer te luid, van mij mag ie ook stiller maar 't is nu eenmaal zo. 't is nog altijd genen Harley he.
Ik stel me soms de vraag wanneer ne mens is content is, ge kunt nie geloven hoeveel 1200GS(a) rijders pré 2010 een aftermarkt demper hadden voor een voller geluid en een roffel in de uitlaat. Is 't dan eens af fabriek en nog binnen de voorziene normen dan is 't ook weer niet goed...
Moeilijk zenne ne motor bouwen die voor iedereen licht, stil, snel, laag, handelbaar, zuinig, lang, kort, sterk, betaalbaar genoeg is...
dus er een andere pot onder met een verloop en 't probleem is opgelost!