Flitspaal in 30km/h zone

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik blijf erbij: al dat geflits is 5% verkeersveiligheid en 95% kassa-kassa. Het stoort me verschrikkelijk altijd te moeten horen hoe 'veilig het wel is sinds de camera's'. Pure demagogie :evil: :evil: alle blabla is pure cosmetica. Was laatst nog in omgeving tussen Leuven en Aarschot: gewoon een oerwoud van pispalen. Ik lette echt niet meer op het verkeer, enkel maar op den teller.

Als veiligheid echt een prioriteit is dan doe je iets aan de markeringen, de vangrails, de staat van het wegdek, pro-actieve veiligheid, rijvaardigheidscursussen voor iedereen enz enz.
Je ontzenuwt zwarte punten door het design fool-proof te maken, niet door er ne camera te zetten. Je herwerkt de rijbewijzen zodat ouderen ook langs de rijschool moeten voor een moto. (ja, sorry) Je verwijdert de paalkes, betonblokken en bloembakken die overal langs de kant staan. Je leert aan fietsers dat ze ook verantwoordelijk gedrag aan de dag moeten leggen. Ze rijden zelfs door 't rood alsof het niks is.

Je begint met het in kaart brengen van de factoren die de veiligheid negatief beïnvloeden. Je gaat dan op zoek naar de oorzaken en werken aan campagnes en bijsturingen van de chauffeurs. Als jij als overheid in de fout ging, dan doe je daar ook iets aan. Veiligheid monitoren hoeft verre van repressief te zijn. Integendeel, het kan heel positief werken. Helaas brengt dat geen geld op...en daar is het nu net om te doen.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Way to go Xavier :!: :!:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ja, ze mogen in België toch eens een voorbeeld nemen aan de infrastructuur van Nederland. Er zouden minder ongevallen gebeuren.
Niet dat ze hiermee ook direct alle "flits-streken" moeten overnemen... :?

Xavier, prima opgemerkt en de nagels op de kop geslagen :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Ha de manne :!:
Nog 2 dagen en ik benne weg :!: Joepie :!: :D
Hoe zittet eigenlijk als je in het buitenland geflitst word :?:
Geraakt die bekeuring dan ook thuiis :?:

Ja zekerst :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door Francis op 06 sep 2005, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Geflitst aan 120 waar 110 mocht in Lille op 16/07/2005. Op slag wakker (was 5h00 's morgens, na 800km rijden) en nog niks thuisgehad.

Ik denk als je een kleine tot matige overtreding begaat en ze je niet staan op te wachten aan de volgende péage, ze de moeite niet doen, wegens te veel administratieve onkosten.
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Goed om weten Jurgen :!:
En ik die vanzeleven gehoord had dat ze op de peage gedeelten niet flitsten :roll:
Weeral ne losse kwakkel dus :roll: :wink:
Francis, r12rt

My answer is NO !
Livin

Bericht door Livin »

Ik weet niet of ze dit al toepassen:
Op de péage in Frankrijk scannen ze je nummerplaat wanneer je door de poort rijdt en wanneer je het traject verlaat scannen ze je nummerplaat nogmaals. Als je dan van punt A naar punt B rijdt tegen een te hoge gemiddelde snelheid hang je.
Maar ik weet niet of ze dit al toepassen of dat het nog toekomst"muziek" is.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Danny

Bericht door Danny »

in Nederland heet dit traject controle en de cameras hangen er al overal...
willen of niet hebben zullen ze je :roll:
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Jonges toch, tis om moedeloos te worden hée ... :( :roll: :roll:
:idea: Ik stel voor dat we algemeen het prive vervoer afschaffen :!:
:idea: en allemaal op de bus stappen :wink:
As da geen ideeke voor verofstat is :!: :wink:
Francis, r12rt

My answer is NO !
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Francis,

De zogenoemde "trajectcontrole" passen ze nog niet toe in Frankrijk, wel plaatsen ze een flitskast tussen de laatste afrit en de komende péage waarbij je vooraan wordt geflitst. Geen probleem zou je zeggen met de motor..... maar dan staan leuk twee "gendarmes" u op te wachten welke "gate" je zal nemen voor te betalen, je betaalt de autostrade taksen en de slagboom blijft leuk gesloten tot je je PV accepteert...

P.S. Enne, "busje komt zo" was een Stevaert idee... :twisted:
peterw

Bericht door peterw »

Wieler terroristen ...
Het maakt mij dus razend dat zij bij een ongeval ALTIJD in hun recht zijn

Hou het tijdens m'n vrijetijd op een tweewieler zonder motor en zal voor sommigen onder jullie dan ook wel tot deze groep behoren...

Dat wij als 'zwakke weggebruiker' zouden profiteren omdat we zogezegd altijd in ons recht zijn vind ik er toch wat over. Het merendeel zal geen risico's nemen, want als er iets fout gaat zijn we toch steeds de pineut als het op lichamelijke schade aankomt. je bent er vet mee dat je vergoed wordt maar de rest van je leven met ne hoop littekens, of erger in ne rolstoel terechtkomt...

'Overrijpe' appels vind je overal zeker :wink:
BMW C1 Family Yellow-Silver
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Ja ok de manne, mea culpa :oops:

Tzal dan wel gezwets van deze gast zijn die gefrustreert naar zijn congé uitkijkt, maar ik blijf toch altijd met een héél wrang gevoel na da voorvan van vijf jaar gehleden zitten zenne .. so skjeus me ..
En ik merk, van int weekt geleden, dat die gasten met hun trappers der niet beleefder en hoffelijker op geworden zijn hoor ...

So long iedereen :!:
Francis, r12rt

My answer is NO !
Scarto

Bericht door Scarto »

Daar ik BVB ben, heb ik toegang tot de wegen die zich naast de waterwegen bevinden, zijnde de "trekwegen". Supplementair bezit ik dan nog eens een vergunning daarvoor, alhoewel dit niet nodig is, gezien mijn functie.
Sporadisch maak ik gebruik van die wegen om me van kunstwerk naar kunstwerk te begeven. Telkens valt me de agressie op van bepaalde wielerterroristen als ik hen inhaal of kruis. Ofwel dreigen ze hun drinkbus naar mijn wagen te gooien, ofwel gaan ze midden de weg rijden. Nog steeds weten sommigen niet dat deze wegen dus dienstwegen zijn, enkel voor dienstpersoneel of mensen vreemd aan de dienst maar in het bezit van een beperkte vergunning, waarbij fietsers GEDOOGD worden. Deze moeten dan de plaatselijke reglementen naleven, oa plaats nemen uiterst rechts van de rijweg. De max. snelheid op die wegen mag de 30Km/u niet overschrijden, in de nabijheid van kunstwerken en onoverzichtelijke bochten zelfs tot 10Km/u. Dit geldt voor ALLE gebruikers ervan, dus ook fietsers.
Ik hoef jullie geen tekeningetje te maken hoe sommige ellendelingen, alle reglementering aan hun laars lappen en zich heer en meester wanen. Ik speel graag bowling, ik zie dan overal kegeltjes staan. :wink:

Groeten.
Laatst gewijzigd door Scarto op 06 sep 2005, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
peterw

Bericht door peterw »

Ik denk dat er veel zijn die alle regels omtrent 'trekwegen' niet kennen. Een aantal zaken die hierboven staan had ik zelf nog niet van gehoord (en zo zullen er veel zijn). Rij zelf regelmatig langs het kanaal Leuven-Mechelen. Wat ik zie staan is een bord zeggende dat gemotoriseerd verkeer verboden is (uitgezonderd voertuigen van NV zeekanaal). Die voertuigen zijn duidelijk herkenbaar. Al de rest met ne motor hoort daar dan niet thuis, blijkbaar niet... :cry:
Scarto

Bericht door Scarto »

Peter,

Ik heb niks tegen fietsers, wielertoeristen of wielrenners. Maar als ik zie hoe sommigen bvb. de Bovenschelde afrijden met het schuim op de bek, stel ik me ernstig de vraag: Zijn we goe bezig of niet :?:

Peter, niks persoonlijks hoor :!: :wink:

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
yoooooh

Bericht door yoooooh »

alvast één troost (in de discussie van 'flitsers'): we kunnen niet geflitst worden (hoelang nog?) van vooraan onze moto. Want jawel, er zijn blijkbaar al een hoop(je?) camera's die het verkeer heen én weer scannen... ik die dacht dat een nummerplaat vooraan niet 'rechtsgeldig' moet zijn, en dat een reflecterende plaat alleen voor de veiligheid was...
en wat voer voor de fietsdiscussie: ik rij soms ook met een racefiets, awel, ik vind dit gevaarlijker rijden dan met de moto (motorrijden wordt door redelijk wat van m'n vrienden als gevaarlijk beschouwd): weinig automobilisten kijken uit naar fietsers als ze hun oprit afrijden, of uit hun garage rijden, of uit een zijstraat komen... enzovoort. als je dan met wat snelheid komt afgereden en je hebt dit niet zien aankomen of het vertikt hebt om al te vertragen, vlieg je er op!
neeneen, met de moto is het veeel veiliger!
peterw

Bericht door peterw »

1 ding in dit alles wordt toch wel duidelijk: Al die brave belgen die dagelijks voor hunne kost gaan werken en belastingen betalen worden meer en meer afgestraft (in hunne portomonee) als ze ne keer 'buiten de lijntjes' lopen...ne veroordeelde crimineel die vindt dat het hoog tijd wordt dat em nu toch wel lang genoeg in den bak heeft gezeten krijgt van de rechter een schoon kadooke (ondertussen 30.000€) omdat de Belgische staat te lang treuzelt bij de behandeling van z'n dossier...
:shock:

In mijn ogen klopt er hier iets nie, maar ja wie ben ik :?:
Danny

Bericht door Danny »

ne veroordeelde crimineel die vindt dat het hoog tijd wordt dat em nu toch wel lang genoeg in den bak heeft gezeten krijgt van de rechter een schoon kadooke (ondertussen 30.000€)
dat cadeauke betalen wiij wel he... ons zuurbetaalde belastingcentjes...
ik rij soms ook met een racefiets, awel, ik vind dit gevaarlijker rijden dan met de moto (motorrijden wordt door redelijk wat van m'n vrienden als gevaarlijk beschouwd)
ik deed 5 jaar woon werk met de fiets (55km enkel) nooit wat voorgehad (zelfs niet het kleinste incidentje maar deed dan ook normaal) en toegegeven er zijn kwibussen onder alles wat zich voortbeweegt op de weg dus iedereen over dezelfde kam scheren is nie goed maar die paar piewies die verklooien 't zoals gewoonlijk voor iedereen...jammer genoeg worden de regeltjes alsmaar absurder door die enkelingen, je kan je de vraag stellen of het zin heeft van een bord 70 te plaatsen als er iemand aan 150 geflitst wordt, alsof die kloot zich daar wat van aan trekt... ik deel helemaal Xavier zijn standpunt, kassa is de grootste motivatie in heel het debat :roll:
yoooooh

Bericht door yoooooh »

Danny schreef:ik deed 5 jaar woon werk met de fiets (55km enkel) nooit wat voorgehad (zelfs niet het kleinste incidentje maar deed dan ook normaal)
danny, als ik je goed begrijp deed je dus 55 * 2 * 200 (?) * 5 = 110.000 km met de fiets??? da's al een serieuze prestatie zulle!! en dat je niets hebt voorgehad is statistisch hoogst onwaarschijnlijk - zeker als je 'normaal' rijdt (en niet 'supervoorzichtig' of zo..)... nu ja, ik hoop het voor jou dat 't allemaal zo blijft dan..
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Ga nog een beetje "petrol " gieten op de fietsersdiskutie, shoot me maar :evil:
Gewoon nog even dit, alleen zijn ze al (te vaak) erg, als ze met meer zijn, ist nog erger ... mijn ervaring.
Sorry, maar die gasten hebben mij al (veel te vaak) heel kwaad gekregen zenne ... ben steeds extreem voorzichtig met hen in men buurt, sommigen zijn gewoon te lui om een voet aan grond te zetten denk ik ....
En nu ga ik erover stoppen ... maar anderen, feel free to continue hoor :!: :roll: :?
Francis, r12rt

My answer is NO !
Danny

Bericht door Danny »

danny, als ik je goed begrijp deed je dus 55 * 2 * 200 (?) * 5 = 110.000 km met de fiets??? da's al een serieuze prestatie zulle!! en dat je niets hebt voorgehad is statistisch hoogst onwaarschijnlijk - zeker als je 'normaal' rijdt (en niet 'supervoorzichtig' of zo..)... nu ja, ik hoop het voor jou dat 't allemaal zo blijft dan..
klopt reed iedere dag Broechem - Schaffen ongeveer 200 werkdagen (met z'n drieen) nooit wat gehad, ligt veel aan jezelf...al schreef ik erbij er zijn veel kwibussen op de baan en je moet ze maar net tegenkomen, daarbovenop fietste ik gedurende de weekends ook nog ritten van 250 a 300 km en dat ging ook probleemloos, ik geef eerlijkheidshalve toe al vaker discussies gehad te hebben met andere fietsers over hun (onbegrijpelijk) abnormaal ,associaal gedrag, ze denken vaak de tour te fietsen... desalniettemin ze zijn niet allemaal 't zelfde, ik erger me ook dood aan die fuckers die persé met hun brommerke aan de verkeerslichten eerst moeten staan alsof ze een harttransplantatie moeten gaan uitvoeren... je kan je aan alles ergeren op de weg en met wat wederzijds respect en gezond verstand zou alles er helemaal anders uitzien, maar ja die testosteron he :roll: :wink: :lol:
peterw

Bericht door peterw »

Rij zelf al 10 jaar met de fiets, 't een jaar al wat meer (en harder) dan het ander...nooit een ongeluk tegengekomen (hout vasthouden). Je leert gewoon al je zintuigen optimaal te gebruiken (ook die ogen op mijne rug :wink: ). Ondertussen voel ik het meestal aankomen wanneer een blikkendoos opeens het fietspad opschiet...

Die ervaring komt me wel van pas wanneer ik met de gemotoriseerde 2wieler rondrij.

Het verkeer is er met de jaren nie op verbeterd, en ook als fietser moet je meer en meer je plaats opeisen. Kan elke week wel ne stoot vertellen die ik met de velo ben tegengekomen...'t waren wel nooit motorrijders :wink:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Gisteren toerke gedaan richting Diksmuide en in Gent had ik al zebrastrepen op mijn rug kunnen hebben... Van "de sterre" uit de Kortrijksesteenweg op, 50, dan auto in uw gat die da te traag vindt... dan zone 30 voor de Don Bosco school, dus de motor gebruiken als rem en naar 30. Auto nog dichterbij... dus even naar 45-50 gegaan voor geen incidenten te veroorzaken. (ik dus in overtreding). :oops: Toen plots rood licht (aan de school), dus makkelijk in de remmen met ogen open in de spiegels. Nog net kunnen wegrijden naar rechts en op het zebrapad. Meneer stond stil links van me, ruim over de stopstreep en met piepende banden. Voor hetzelfde geld lag ik met tweewieler en al op het midden van het kruispunt. Meneer was danig in het besef dat als ik niet had uitgeweken hij een ongeval had veroorzaakt...

Zo zie je maar dat je beter zo weinig mogelijk afwisseling hebt aan borden.
Livin

Bericht door Livin »

Jurgen, goed dat je zo'n vertrouwen hebt in autobestuurders en dat he het had zien aankomen..

'k Heb er spijtig genoeg wel al een in m'n achterste gehad. Gevolg: moto tegen de grond > koffers beschadigd, cilinder beschermers hadden hun werk gedaan, spiegel geraakt. Ik had gelukkig niets. Een chance kon hij nog wat afremmen anders had een een heel ander verhaal geweest.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Harald

Bericht door Harald »

ne mens zou bibbergeld moeten krijgen omdat ge u met ne moto verplaatst :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie