Zadel...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mecapuet

Zadel...

Bericht door mecapuet »

Vandaag verlaagd en verkort zadel gemaakt....ik begin te krimpen. :mrgreen:

Afbeelding

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Relax

Re: Zadel...

Bericht door Relax »

Proper.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jakke

Bericht door jakke »

Zelf gemaakt? Knap zenne! 8-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Basis is van een origineel zadel, dat zijn beste tijd had gehad.
Verkort en uitgehold...nieuw overtrek via Ebay, traanplaat achterop.
Ik rij toch altijd alleen...niemand wil van achter bij mij op. :-)

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
edargpu

Bericht door edargpu »

Mecapuet "The magician" :thumleft:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Scheun!
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax

Bericht door Relax »

't Is ook gevaarlijk, bij jou achterop. Als je remt, slaan ze spontaan over je heen.
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

Ik zie dat je WILBERS vering hebt. Ik overweeg net om ook zo'n set te kopen voor mijn R1150GS. Ik had hierbij de volgende bedenking:
Is het niet handiger om deze van de GSA te monteren. Deze zijn iets langer denk ik. Weet iemand daar meer over?
Welkom op mijn fotosite :
http://fotoalbum.godderis.be
Dirk Pauwels

erik6 schreef:Ik zie dat je WILBERS vering hebt. Ik overweeg net om ook zo'n set te kopen voor mijn R1150GS. Ik had hierbij de volgende bedenking:
Is het niet handiger om deze van de GSA te monteren. Deze zijn iets langer denk ik. Weet iemand daar meer over?
Ik heb een wilbers vering voor GSA 1150 op mijne GS1150 staan, is ongeveer 2cm meer veerweg. Hou er rekening mee dat de Wilbers behoorlijk harder staan afgeveerd, dus goed doorgeven of je een comfort veer of een normale wil. (trp racing)
Voordeel vd wilbers is dat die gewoon beter zijn dan de originele en volledig reviseerbaar, voor de originele te reviseren moet je al hard zoeken om iemand te vinden die het op een betrouwbare manier kan.
Technisch gezien geen enkel probleem om een GS op GSA hoogte te zetten, je moet wel de middenbok +/- 3.5 cm verlengen en de zijpikkel eveneens (hoeveel juist weet ik niet meer, dacht ook iets van een 1.5-2 cm bij mij, maar mocht best nog iets meer zijn, staat wat te schuin)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

Dirk Pauwels schreef:
erik6 schreef:Ik zie dat je WILBERS vering hebt. Ik overweeg net om ook zo'n set te kopen voor mijn R1150GS. Ik had hierbij de volgende bedenking:
Ik heb een wilbers vering voor GSA 1150 op mijne GS1150 staan, is ongeveer 2cm meer veerweg. Hou er rekening mee dat de Wilbers behoorlijk harder staan afgeveerd, dus goed doorgeven of je een comfort veer of een normale wil. (trp racing)
Voordeel vd wilbers is dat die gewoon beter zijn dan de originele en volledig reviseerbaar, voor de originele te reviseren moet je al hard zoeken om iemand te vinden die het op een betrouwbare manier kan.
Technisch gezien geen enkel probleem om een GS op GSA hoogte te zetten, je moet wel de middenbok +/- 3.5 cm verlengen en de zijpikkel eveneens (hoeveel juist weet ik niet meer, dacht ook iets van een 1.5-2 cm bij mij, maar mocht best nog iets meer zijn, staat wat te schuin)
Ok, bedankt voor de info. Mijn nadruk ligt op COMFORT. De standaard vering is maar beperkt regelbaar. Sommige modellen van Wilbers zijn ook in de hoogte regelbaar. Goedkoop zijn die zaken niet. Mijn keuze viel op deze: (achteraan zijn enkel opties mogelijk)
http://www.wilbers-shop.de/Motorrad/BMW ... 2763caddfb
Welkom op mijn fotosite :
http://fotoalbum.godderis.be
Dirk Pauwels

erik6 schreef:Ok, bedankt voor de info. Mijn nadruk ligt op COMFORT. De standaard vering is maar beperkt regelbaar. Sommige modellen van Wilbers zijn ook in de hoogte regelbaar. Goedkoop zijn die zaken niet. Mijn keuze viel op deze: (achteraan zijn enkel opties mogelijk)
Wel even goed navragen, volgens de info is de hoogteverstelling in combinatie met een hydr veervoorspanning niet mogelijk.
Die hydr veervoorspanning heb je wel nodig, anders is't zeer lastg.
van de website:
Typ 641 Competition
Hinten/ Höhenverstellung + hydraulische Federvorspannung in Kombination nicht möglich. / Bitte Länge angeben! Für hydraulische Federvorpannung bitte Info, ob Kofferträger montiert.
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Meca heeft nog een set voor een mooie prijs te koop.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... ht=#894008" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben zelf erg tevreden over de Wilbers.
Relax

Bericht door Relax »

Ik ook. Tnx to -Fred-
Plaats reactie