De laatste maanden, net als velen hier zekerst, veel gereden
Maar ik merk de laatste honderden kilometers plots een vreemde vervuiling aan de achterzijde van mijn buitenste linker voorste vorkpoot.
Het "vuil" bevind zich steeds op de linker, nooit op de rechter vorkpoot, en is gelokaliseerd vanaf het spatbord tot op het einde van de bovenzijde, waar de binnenste vorkpoot in de bovenste schuift. De afzetting is alleen maar zichtbaar aan de achterzijde van de vorkpoot, dus de ijdee die naar de benzinetank toe gekeerd is.
Als ik het er af veeg, lijkt het me veel weg te hebben van het stof dat uit een trommelrem kwam destijds, maar dan wat vettiger.
Ik vraag me af waar dit kleverige stof afkomstig van is, en of dit eigenlijk wel van de vorkpoten komt of van elders....
Het komt steeds terug, dus ik stel me er wel vragen bi,j en vraag me af of dit een dealerbezoek noodzakelijk maakt.
Motor (R1200RT-2005) heeft net een volledig groot nazicht gehad in juni, das ongeveer 5000 km geleden.
Ik heb er een foto van gemaakt, maar vind niet dadelijk hoe deze up te loaden.

Alle tips zijn alleszins meer dan welkom !
Het gaat en bolt jullie goed,
Francis
Noot, foto gelukt, let wel, de bovenkant van de vuilvlek is er afgeveegd om het stof te kunnenvbekijken, de vorkbeen zat wel degelijk tot bovenaan vol vuil.